GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104026132005 Türkiye Karsinoloji Faunası Seçmeli Ders Grubu 1 1 7,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye krustaselerini teşhis edebilmeleri ve tanıyabilmeleri ile birlikte yaşam alanlarını öğrenmelerine yöneliktir.


Doç. Dr. Ahmet Kerem Bakır


1 Karsinolojinin tarihsel gelişimini anlamak ve bu bilimin nasıl bir gelişme gösterdiğini kavrayabilmek
2 Krustaselerin genel özelliklerini ve diğer organizmalardan ayrılan yönlerini anlamak ve vücut yapısının organizasyonunda bu özelliklerin nasıl yer aldığını görsel olarak öğrenmek.
3 Krustaselerin vücut dışındaki evriminin vücut içindeki yapılara yansımasının öğrenilmesi ve kavranması
4 Krustaselerde üreme ve gelişme safhalarını öğrenmek
5 Krustaselerin sınıflandırılması : Cephalocarida, Branchiopoda ve Ostracoda subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek.
6 Krustaselerin sınıflandırılması :Mystocarida ve Copepoda subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek
7 Krustaselerin sınıflandırılması : Branchiura ve Cirripedia subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek
8 Krustaselerin sınıflandırılması : Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Krustaselerin tarihçesi, genel özellikleri, morfolojik özellikleri,evrimleri,üreme ve çoğalmaları, larval safhaları, sucul ekosistemdeki rolleri, subklasisleri, ordoları,familyaları, dağılışları ve ekonomik türleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Karsinolojinin tarihsel gelişimi, krustaselerin faydalı ve zararlı yönleri
2 Krustaselerin genel özelliklerini ve diğer organizmalardan ayrılan yönlerini anlamak ve vücut yapısının organizasyonunda vücut üyelerinin nasıl yer aldığını görsel olarak öğrenmek.
3 Krustaselerin evrimleşmesi ve Krustaseleri, böcekler ve çok ayaklılardan ayıran diğer önemli karakterler
4 Krustaselerde üreme ve gelişme safhaları ve özellikle larval gelişim safhaları.
5 Cephalocarida, Branchiopoda ve Ostracoda subklasislerinin ordoları ve familyaları
6 Mystocarida ve Copepoda subklasislerinin ordoları ve familyaları.
7 ARA SINAV
8 Branchiura ve Cirripedia subklasislerinin ordoları ve familyaları.
9 Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Haplocarida ve Syncarida super ordoları
10 Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Pancarida ve Peracarida super ordoları
11 Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Peracarida superordosu
12 Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Eucarida superordosu
13 Müze materyalleri üzerinden serbest çalışma I
14 Müze materyalleri üzerinden serbest çalışma II
15 Dönem projesi sunumları
16 FİNAL SINAVI

William Meikle .2010.Crustaceans,Kindle Edition. J. W. Martin and G. E. Davis. 2001. An updated classification of the recent. Crustacea Debelius,H. 1999.Crustacea Guide Of The World (Hardcover)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 1 13 13
Proje Sunma 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 10 140
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 4 2 8
Toplam İş Yükü (saat) 208

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek