Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104026132005 | Türkiye Karsinoloji Faunası | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkiye krustaselerini teşhis edebilmeleri ve tanıyabilmeleri ile birlikte yaşam alanlarını öğrenmelerine yöneliktir.
Doç. Dr. Ahmet Kerem Bakır
1 | Karsinolojinin tarihsel gelişimini anlamak ve bu bilimin nasıl bir gelişme gösterdiğini kavrayabilmek |
2 | Krustaselerin genel özelliklerini ve diğer organizmalardan ayrılan yönlerini anlamak ve vücut yapısının organizasyonunda bu özelliklerin nasıl yer aldığını görsel olarak öğrenmek. |
3 | Krustaselerin vücut dışındaki evriminin vücut içindeki yapılara yansımasının öğrenilmesi ve kavranması |
4 | Krustaselerde üreme ve gelişme safhalarını öğrenmek |
5 | Krustaselerin sınıflandırılması : Cephalocarida, Branchiopoda ve Ostracoda subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek. |
6 | Krustaselerin sınıflandırılması :Mystocarida ve Copepoda subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek |
7 | Krustaselerin sınıflandırılması : Branchiura ve Cirripedia subklasislerinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek |
8 | Krustaselerin sınıflandırılması : Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyalarının mukayeseli öğrenmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Krustaselerin tarihçesi, genel özellikleri, morfolojik özellikleri,evrimleri,üreme ve çoğalmaları, larval safhaları, sucul ekosistemdeki rolleri, subklasisleri, ordoları,familyaları, dağılışları ve ekonomik türleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Karsinolojinin tarihsel gelişimi, krustaselerin faydalı ve zararlı yönleri | ||
2 | Krustaselerin genel özelliklerini ve diğer organizmalardan ayrılan yönlerini anlamak ve vücut yapısının organizasyonunda vücut üyelerinin nasıl yer aldığını görsel olarak öğrenmek. | ||
3 | Krustaselerin evrimleşmesi ve Krustaseleri, böcekler ve çok ayaklılardan ayıran diğer önemli karakterler | ||
4 | Krustaselerde üreme ve gelişme safhaları ve özellikle larval gelişim safhaları. | ||
5 | Cephalocarida, Branchiopoda ve Ostracoda subklasislerinin ordoları ve familyaları | ||
6 | Mystocarida ve Copepoda subklasislerinin ordoları ve familyaları. | ||
7 | ARA SINAV | ||
8 | Branchiura ve Cirripedia subklasislerinin ordoları ve familyaları. | ||
9 | Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Haplocarida ve Syncarida super ordoları | ||
10 | Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Pancarida ve Peracarida super ordoları | ||
11 | Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Peracarida superordosu | ||
12 | Malacostraca subklasisinin ordoları ve familyaları: Eucarida superordosu | ||
13 | Müze materyalleri üzerinden serbest çalışma I | ||
14 | Müze materyalleri üzerinden serbest çalışma II | ||
15 | Dönem projesi sunumları | ||
16 | FİNAL SINAVI |
William Meikle .2010.Crustaceans,Kindle Edition. J. W. Martin and G. E. Davis. 2001. An updated classification of the recent. Crustacea Debelius,H. 1999.Crustacea Guide Of The World (Hardcover)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 13 | 13 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 4 | 2 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 208 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 |