GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104026402012 Biyoremediasyon Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, ekosistemde kirliliğe sebep olan unsurların biyolojik yöntemlerle bertaraf edilmeleri konusunda öğrencilerin bilgi sahip olmalarını sağlamaktır.


Prof. Dr. Alper DOĞAN


1 Biyoremediasyon kavramı ve biyoremidiasyon tipleri hakkında bilgi verebilme
2 Canlı gruplarına göre biyoremediasyon hakkında bilgi verebilme
3 Biyoremediasyonun önemi hakkında bilgi verebilme
4 Stratejik özelliklerine göre biyoremidiasyon tipleri hakkında bilgi verebilme
5 Biyoremidiasyonun uygulama alanları hakkında bilgi verebilme
6 Ekosistemdeki biyoremediasyon süreçleri hakkında yorum yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Biyoremediasyon kavramı, biyoremediasyonun önemi, canlı gruplarına göre biyoremediasyon tipleri, biyoremediasyonun uygulama alanları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Biyoremediasyon kavramı
2 Biyoremediasyonun prensipleri
3 Mikrobiyal remediasyon
4 Fitoremediasyon
5 Zooremediasyon
6 Fungal remediasyon
7 Asıl biyoremediasyon
8 ARASINAV
9 Tasarlanmış biyoremediasyon
10 İn-situ biyoremediasyon
11 Eks-situ biyoremediasyon
12 Biyoremediasyonun önemi
13 Biyoremediasyonun avantajları ve dez avantajları
14 Biyoremediasyonun uygulama alanları
15 Ödev Sunumları
16 FİNAL SINAVI

Gifford, S., R. H. Dunstan, W. O'Connor, C. E. Koller & G. R. MacFarlane (2007). Aquatic zooremediation: deploying animals to remediate contaminated aquatic environments. Trends Biotechnol, 252, 60-65. Fu W. T., Wu Y. C., Sun L. M. & Zhang W. Efficient bioremediation of total organic carbon (TOC) in integrated aquaculture system by marine sponge hymeniacidon perleve[J]. Biotechnology bioengineering, 2007, 97(6): 1387-1396 Gifford, S., R. H. Dunstan, W. O'Connor, and G. R. Macfarlane. Quantification of in situ nutrient and heavy metal remediation by a small pearl oyster (Pinctada imbricata) farm at Port Stephens, Australia. Mar. Pollut. Bull 50:417–422. Buschmann, AH., Cabello, F., Young, K., Carvajal, J., Varela, DA. & Henríquez, L. 2009. Salmon aquaculture and coastal ecosystem health in Chile: Analysis of regulations, environmental impacts and bioremediation systems. Ocean & Coastal management, vol. 52, p. 243-249. Milanese M, Chelossi E, Manconi R, Sara´ A, Sidri M, Pronzato R. 2003.The marine sponge Chondrilla nucula Schmidt, 1862 as an elective candidate for bioremediation in integrated aquaculture. Biomol Eng 20:363–368.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 5 3 15
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 9 9
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 202

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek