Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9104026022013 | Ekosistem Ekolojisi Araştırmalarında Modern Yöntemler | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey gruplama, asal eksen ve çok boyutlu ölçeklendirme analizlerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Prof. Dr. Tufan KORAY
1 | Ekosistem ekolojisi araştırmasının tanımı, veri tipleri ve analizlere uyumları hakkında yorum yapabilme. |
2 | Başlıca modern ekolojik analiz tiplerini tanıma ve kullanılış alanlarını öğrenme. |
3 | Çok değişkenli regresyon analizini teorik olarak öğrenme. |
4 | Çok değişkenli regresyon analizi ile ilgili uygulamalar ve sonuçları biyo-ekolojik yönden yorumlayabilme. |
5 | Principle component (asal eksen) analizini teorik olarak öğrenme. |
6 | Principle component (asal eksen) analizi ile ilgili uygulamalar ve sonuçları biyo-ekolojik yönden yorumlayabilme. |
7 | Discriminant analizini teorik olarak öğrenme. |
8 | Discriminant analizi ile ilgili uygulamalar ve sonuçları biyo-ekolojik yönden yorumlayabilme. |
Yok
Yok
Kümelenme analizlerinde verilerin düzenlenmesi, benzerlik ve uzaklık katsayıları, hiyerarşik gruplama teknikleri, diskriminant analizleri, asal eksen analizleri ve eigen vektör değerleri, PC1 ve PC2 değerlerinin yorumlanması, çok boyutlu ölçeklendirme yöntemleri verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kümelenme analizlerinde verilerin düzenlenmesi | |||
2 | Benzerlik katsayıları | |||
3 | Uzaklık katsayıları | |||
4 | Hiyerarşik gruplama teknikleri | |||
5 | Diskriminant analizleri teorik yaklaşımlar | |||
6 | Diskriminant analizleri uygulamalı örnekler | |||
7 | Asal eksen analizleri (Principle component analyses). | |||
8 | Eigen vektör değerlerinin kullanımı ve yorumlanması | |||
9 | Arasınav | |||
10 | PC1 ve PC2 değerlerinin yorumlanması ve çizimi. | |||
11 | PC3 …. PCn değerlerinin yorumlanması ve çizimleri. | |||
12 | Principle component analizlerinin biyolojik verilere uygulanması larval gelişimin izlenmesi. | |||
13 | Principle component analizlerinin fiziko-kimyasal verilere uygulanması ekosistemin anlaşılmasında kullanılması. | |||
14 | Multifaktör analizlerinin su ürünleri araştırmalarına katkılarının örneklerle incelenmesi. | |||
15 | Dönem projesi sunumları | |||
16 | Final Sınavı |
Ders kitabı: FAO/IOC/UNESCO/UNEP (1988): Report on the Training Workshop on the Statistical Treatment and Interpretation of Marine Community Data. FIR/MEDPOL/TW/3. Snedecor, G. W. and Cochran, G. W. (1969): Statistical Methods. Iowe State College Press. Ames Iowa. Yardımcı Kitaplar: Campbell, R. C. (1974): Statistics for Biologist. 2nd Ed.Cambridge University Press. Fisher, R. A. (1963): Statistical Metods for Research Workers. Oliver and Boyd Ltd. London. Sokal, R. R. and Rohlf, F. J. (1981): Biometry. 2nd Ed. W. H. Freeman Com. New York. Tukey, J. W. (1977): Exploratory Data Analyses. Addison-Wesley. Massachusetts. Yule, G. U. and Kendall, M. G. (1950): An Introduction to the Theory of Statistics. 14th ed. Hafner. New York.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 10 | 140 |
Toplam İş Yükü (saat) | 250 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 | |||||||
ÖÇ 8 |