GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9104036462015 Kafadanbacaklı Davranışları Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Doktora


Türkçe


Ahtapot, kalamar, sübye gibi sefalopod türlerinin davranışlarının tanımlanması.


Prof.Dr. Halil Şen


1 Sefalopod (kafadanbacaklı) türlerinin bilinmesi.
2 Sefalopod türlerine göre biyo-ekolojik özelliklerin bilinmesi.
3 Sefalopod davranışlarının tanımlanması.
4 Türlere göre davranış (beslenme, birbirleriyle iletişim, üreme, vb) özelliklerinin öğrenilmesi.
5 Sefalopod davranışlarının yetiştiricilik açısından değerlendirilmesi.

Birinci Öğretim



Yok


Ahtapot, kalamar ve sübye gibi sefalopodlar gelişmiş duyu organları, büyük beyinleri ve karmaşık davranışları ile oldukça iyi evrimleşmiş denizel omurgasızlardır. Bu ders, sefalopodların davranışları (besinlerini nasıl bulurlar, nasıl avlanırlar, düşmanlarından nasıl kaçarlar, nasıl göç ederler, birbirleriyle nasıl haberleşirler ve nasıl ürerler) hakkında doğal yaşam ortamlarında ve laboratuar ortamında yapılan gözlem ve çalışmalardan elde edilen verileri incelemektedir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş: Amaç ve kapsam, sefalopodların sınıflandırılması, sefalopod davranış çalışmalarının nasıl yapıldığının incelenmesi. Biyolojik ve bilimsel tanımlamaların resim ve şekillerle yapılması.
2 Algılayıcı organların, efektör organların ve beyinin tanımlanması. Biyolojik ve bilimsel tanımlamaların resim ve şekillerle yapılması.
3 Sefalopodlarda renk değiştirme ve vücut desenlendirme mekanizmasının tanımlanması. Biyolojik ve bilimsel tanımlamaların resim ve şekillerle yapılması.
4 Beslenme ve yiyecek arama davranışı. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
5 Beslenme ve yiyecek arama davranışının ve belirleyici etkenlerin tanımlanması. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
6 Sefalopodlarda savunma davranışı. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
7 Sefalopodlarda savunma davranışı. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
8 Ara Sınav
9 Sefalopodlarda Üreme Davranışı Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
10 Sefalopodlarda Üreme Davranışı Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
11 Sefalopodlarda iletişim. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
12 Sefalopodlarda iletişim. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
13 Sefalopodlarda öğrenme ve davranış gelişimi. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
14 Sefalopodı davranışlarını etkileyen ekolojik unsurlar. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
15 Sefalopod davranışlarının yetiştiricilik açısından değerlendirilmesi. Örneklerin ve tanımlamaların resim ve şekillerle gösterilmesi.
16 Final Sınavı

1. Boletzky, S.V., R.T. Hanlon. 1983.bA review of the laboratory maintenance, rearing and culture of cephalopod molluscs. Memoirs of the National Museum of Victoria. Stone, D.M. ed. 44:147-187. 2. Boyle P. R., 1983. Cephalopod Life Cycles. Volume-I. Species Accounts. Academic Press: London, 453 pp. 3. Boyle P. R., 1987. Cephalopod Life Cycles. Volume-II. Species Comparative Reviews. Academic Press: London, 447pp. 4. Boyle, P.R. 1991. The UFAW Handbook on the Care and Management of Cephalopods in the Laboratory. 5. Hanlon, R.T., J.B. Messenger, 1996. Cephalopod Behaviour. Cambridge University Press, Cambridge CB2 1 RP, United Kingdom, 230 pp.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 14 14
Final Sınavı 1 14 14
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 7 2 14
Laboratuvar 7 2 14
Bireysel Çalışma 3 4 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek