Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105016202014 | İn Vitro Hücre Kültürü Modelleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 10,00 |
Doktora
Türkçe
Bu derste hücre kültürü temel prensipleri ve hücre kültürü temelli modeller ve modellerin geliştirilmesi hakkında kapsamlı bilgi verilerek gelecekteki çalışma fırsatlarının vurgulanması amaçlanmaktadır.
Doç.Dr.Ayşe Nalbantsoy
1 | Hücre kültürü ile ilgili, kavramlar konusunda bilgilenme ve fikir üretebilme |
2 | Hücre kültürü ile ilgili tekniklerin önemi ve uygulama alanları konusunda bilgilenme |
3 | In vitro hücre kültürü modellerinin uygulamalarıyla ilgili yeni yaklaşımlara ilgi duyma, fikir üretebilme ve uygulayabilme |
4 | In vitro hücre kültürü modelleri hakkında bilimsel yayınları takip edebilme ve anlama ve değerlendirebilme |
5 | In vitro hücre kültürü modellerini kapsayan tez hazırlama, araştırma projesi hazırlama gibi konularda bilgi kazanma ve in vitro hücre kültürü modellerini kapsayan çalışma sonuçlarını değerlendirebilme |
6 | Bilimsel metotlarla in vitro hücre kültürü hakkında elde edilen verileri kullanarak bilgi ve teorileri geliştirebilmek |
7 | Gelecekte in vitro hücre kültür modeli geliştirilmesine yönelik fikir üretebilme |
Yok
Yok
ücre kültürüne giriş tarihsel gelişimi, temel terimler, in vitro hücre kültürü modelleri: sitotoksisite testleri, anti-anjiyogenez modelleri, yara iyileşme modelleri, enflamasyon modeli, alerji modelleri, kanser hücrelerinin migrasyonu, invazyon ve metastazı, 3 boyutlu ve ko-kültür modelleri, primer hücre kültürü modelleri kan beyin bariyer modeli, virüs üretim modeli, parazit üretme modelleri, CaCo-2 hücrelerinde oral ilaç alım kinetiği, in vitro gen terapi modelleri, in vitro kök hücre transplantasyon modelleri vb diğer modellerin tartışılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hücre kültürüne giriş tarihsel gelişimi, temel terimler | |||
2 | Hücre kültürü temel prensipleri | |||
3 | Sitotoksisite testleri, anti-anjiyogenez modelleri ve yara iyileşme modelleri | |||
4 | Enflamasyon ve alerji modelleri | Örnek modellerin incelenmesi | ||
5 | Kanser hücrelerinin migrasyon, invazyon ve metastaz modelleri | Örnek modellerin incelenmesi | ||
6 | 3D ve ko-kültür modelleri, kan beyin bariyer modeli | |||
7 | Primer hücre kültürü modelleri | |||
8 | Virüs ve parazit aşısı üretim modelleri | Örnek modellerin incelenmesi | ||
9 | Monoklonal antikor üretimi | Örnek modellerin incelenmesi | ||
10 | Ara sınav | |||
11 | CaCo-2 hücrelerinde oral ilaç alım kinetiği, ilaç geliştirmede kullanılan modeller | Örnek modellerin incelenmesi | ||
12 | İn vitro gen terapi modelleri | |||
13 | İn vitro kök hücre transplantasyon modelleri | Örnek modellerin incelenmesi | ||
14 | Son dönemlerde çalışılan modeller | |||
15 | Yeni model geliştirme stratejileri | |||
16 | Final sınavı |
Fey, S. J., Wrzesinski, K. (2012). Determination of Drug Toxicity Using 3D Spheroids Constructed From an Immortal Human Hepatocyte Cell Line. Toxicological Sciences 127 (2): 403 Freshney, R. Ian (2010). Culture of animal cells: Amanual of basic technique and specialized applications (6th ed. ed.). Hoboken, N.J.: Wiley-Blackwell. Darwin J. Prockop (Editor), Donald G. Phinney (Editor), Bruce A. Bunnell (Editor), (2008). Mesenchymal Stem Cells: Methods and Protocols (Methods in Molecular Biology) Humana Press. Davis, J. M (2011). Animal cell culture. Oxford: Wiley-Blackwell. Stanley A. Plotkin, MD, Walter A. Orenstein, MD and Paul A. Offit, MD (2013) Vaccines, 6th Edition.: Saunders .
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Uygulama/Pratik | 10 | 4 | 40 |
Laboratuvar | 6 | 6 | 36 |
Tartışma | 14 | 4 | 56 |
Soru-Yanıt | 14 | 4 | 56 |
Beyin Fırtınası | 10 | 4 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Seminer | 12 | 4 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 300 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 3 | 4 |