GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105036722010 Yenilik İktisadı Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Dersin amacı öğrencilerin iktisat teorisindeki yeni gelişmeleri bilgi ve yenilik yaratma sürecinde analiz etmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ayten Ayşen Kaya


1 Teknolojik yenilik ve bilgi yaratma sürecini kavrayabilme
2 Yeniliği mikro ve makro iktisadi açıdan analiz edebilme
3 Firmalar arası etkileşim ve ağ yapı ilişkilerini yorumlayabilme
4 gelişmiş ülkelerdeki firmaların yenilik süreci stratejilerini örnekler ile değerlendirebilme
5 Türkiye'deki firmaların yenilik süreci stratejilerini gelişmiş ülkelerdeki firmaların stratejileri ile karşılaştırabilme ve değerlendirebilme
6 Türkiye'deki firmaların yenilik süreci stratejileri ile ilgili öngörülerde bulunabilme


Yok


Yok


Teknolojik yenilik ve bilgi yaratma sürecinin açıklanması. Teknolojik yeniliğin iktisadi gelişme açısından öneminin belirtilmesi. Yeniliğin mikro iktisadi açıdan analiz edilmesi. firmalar arası etkileşim ve ağ yapılarının açıklanması. Firma ölçeği ve kapasitesinin incelenmesi. firmaların yenilik süreci stratejilerinin tartışılması. Gelişmiş ülkeler ve Türkiye'nin yenilik süreci stratejilerinin yorumlanması ve başarılı firma örneklerinin değerlendirilmesi. yeniliğin makro iktisadi açıdan analiz edilmesi. yenilik ve büyüme ilişkisinin vurgulanması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Teknolojik yenilik ve bilgi yaratma süreci
2 teknolojik yenilik ve bilgi yaratma süreci
3 teknolojik yenilik ve iktisadi gelişme
4 yeniliğin mikro ekonomik analizi
5 firmalar arası etkileşim ve ağ yapıları
6 firmalar arası etkileşim ve ağ yapıları
7 Firma ölçeği ve kapasitesi
8 arasınav
9 Firmaların yenilik süreci stratejileri
10 Gelişmiş ülkelerde Yenilik ve Firma stratejileri: Başarılı firma örnekleri
11 Gelişmiş ülkelerde Yenilik ve Firma stratejileri: Başarılı firma örnekleri
12 Gelişmiş ülkelerde Yenilik ve Firma stratejileri: Başarılı firma örnekleri
13 Gelişmiş ülkelerde Yenilik ve Firma stratejileri: Başarılı firma örnekleri
14 yeniliğin makro ekonomik analizi
15 yenilik ve büyüme ilişkisi
16 final sınavı

Rosenberg, Nathan Inside the Blackbox: Technology and Economics. Cambridge University Press, 1990. Park, Robert., Burgess, E. and McKenzie, R. The City. The University of Chicago Press, 1925. Freeeman, C. and Soete, L. "Yenilik İktisadı". Tübitak Yayınları, 2003. Fagerberg, J. and Movery, D. and Nelson, R. ""The Oxford Handbook of Innovation". Oxford university Press. 2005


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 3 48
Seminer 2 2 4
Bireysel Çalışma 16 4 64
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 3 48
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 25 1 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 25 2 50
Toplam İş Yükü (saat) 243

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek