Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105036372008 | Binalarda Enerji Korunumu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 7,00 |
Doktora
Türkçe
Enerji kaynaklarının rasyonel kullanımı açısından, her alanda olduğu gibi, bina üretimi ve kullanımında, doğal ve yapma iklimlendirme sistemlerinin birlikte kullanılması ve en uygun çözümlere ulaşılması gerekmektedir. Gelişen teknoloji ve değişen gereksinmeler karşısında, çözüm seçeneklerinin çoğaltılabilmesi için, öğrencilere yeterli bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.
1 | Enerji korunumu kavramı hakkında bilgi sahibi olabilme. |
2 | Bina kabuğunun pasif iklimlendirme sistemi olarak tasarlanmasını kavrayabilme. |
3 | Isıtma ve iklimlendirmede etkili olan tasarım parametrelerini belirleyebilme. |
4 | Doğal aydınlatmada etkili olan tasarım parametrelerini belirleyebilme. |
5 | Mevcut binalarda enerji korunumu düzeyini artırma çalışmalarını anlayabilme. |
6 | Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme. |
7 | Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilme. |
Yok
Yok
1. Giriş 2. Enerji korunumu kavramı, 3. Yapma çevrenin en uygun pasif ısıtma-iklimlendirme sistemi olarak tasarlanması, 4. Isıtma ve iklimlendirmede etkili olan tasarım parametreleri, 5. Yapma çevrenin en uygun doğal aydınlatma sistemi olarak tasarlanmasıyla enerji korunumu, 6. Doğal aydınlatmada etkili olan tasarım parametreleri, 7. Kullanılmakta olan (yapımı bitmiş) yapılarda enerji korunumu artırımı (ısı yalıtımı, hava sızıntılarını önlenmesi vb).
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Enerji korunumu kavramı, | ||
3 | Yapma çevrenin en uygun pasif ısıtma-iklimlendirme sistemi olarak tasarlanması, | ||
4 | Yapma çevrenin en uygun pasif ısıtma-iklimlendirme sistemi olarak tasarlanması, | ||
5 | Isıtma ve iklimlendirmede etkili olan tasarım parametreleri, | ||
6 | Isıtma ve iklimlendirmede etkili olan tasarım parametreleri, | ||
7 | Yapma çevrenin en uygun doğal aydınlatma sistemi olarak tasarlanmasıyla enerji korunumu, | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yapma çevrenin en uygun doğal aydınlatma sistemi olarak tasarlanmasıyla enerji korunumu, | ||
10 | Doğal aydınlatmada etkili olan tasarım parametreleri, | ||
11 | Doğal aydınlatmada etkili olan tasarım parametreleri, | ||
12 | Kullanılmakta olan (yapımı bitmiş) yapılarda enerji korunumu artırımı (ısı yalıtımı, hava sızıntılarını önlenmesi vb). | ||
13 | Kullanılmakta olan (yapımı bitmiş) yapılarda enerji korunumu artırımı (ısı yalıtımı, hava sızıntılarını önlenmesi vb). | ||
14 | Kullanılmakta olan (yapımı bitmiş) yapılarda enerji korunumu artırımı (ısı yalıtımı, hava sızıntılarını önlenmesi vb). | ||
15 | Proje sunumu | ||
16 | Final Sınavı |
Duffie, J.A, Beckman, W.A., “Solar Engineering of Thermal Processes”, John Wiley&Sons, (1991). Lam, C.W., Sunlighting as Formgiver for Architecture, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1986. Robbins,C.L., Daylighting Design and Analysis, Van Nostrand Reinhold Company, New York,1986 Button, D., Pye, B., Glass in Buildings, Pilkington Glass Ltd.,1993. Moore, F.,Concepts and Practice of Architectural Daylighting, Van Nostrand Reinhold, New York,1991 Goswami, D.Y., Kreith, F. Kreider, J.F., “Principles of solar engineering”, Taylor&Francis, (2000). Kreider, J.F., Kreith, F., “Solar energy handbook”, McGraw-Hill, (1981)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 210 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 0 | |||||||
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 |