GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9105036802016 Güneş Mimarisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 8,00

Doktora


Türkçe


Güneş mimarisi dersinin amacı güneş enerjisini kullanma prensiplerini öğretmek ve mimari felsefeye göre tasarım yapma becerisini kazandırmaktır. Dersler sırasında güneş enerjisi ve tasarım kriterleri ile ilgili temel ilkeler kazanılacaktır. Ayrıca, Türkiye ve dünyanın her yerinden güneş mimarisine göre tasarlanmış örnek binalar tanıtılacaktır. Öğrenciler derslerin sonunda örnek güneş mimari yapıları tasarlayacaklardır.


Doç.Dr. Koray ÜLGEN


1 Enerji, Güç, Akışkanlar mekaniği ve ısı transferi hakkında bilgi sahibi olabilme
2 Güneş mimarisi tasarım ilkelerini kavrayabilme
3 İklim ve mikroiklim hakkında yorum yapabilme
4 Isıl konfor kriterlerini belirleyebilme
5 Bina kabuğunu oluşturan yapı malzemelerin ısıl davranışlarını değerlendirebilme
6 Pasif ve aktif güneş enerjisi çözümlerini belirleyebilme
7 Güneş mimarisi tasarım ilkelerine göre bir bina projelendirebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Güneş açıları, güneş radyasyonu, güneş radyasyonundan, güneş evlerinden, güneş kontrol cihazlarından (bina cephelerine uygulanan güneş kontrol cihazları) optimum verimlilik elde etmek için tasarım parametrelerinin uygun değerlerinin kullanılması (konum, yön, bina elçisi, bina formu, bina mesafeleri) dışında kullanılan güneş kontrol cihazları), güneş enerjisi kolektörleri, güneş kolektörleri prensiplerine göre çalışan duvar ve çatı bileşenleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Güneş Mimarisine Genel Bir Bakış
3 Güneş Mimarisinin Temelleri
4 Güneş Mimarisinin Temelleri
5 Mikroiklim
6 Mikroiklim
7 Isıl Konfor
8 Bina Kabuğu ve Isıl Davranış
9 Bina Kabuğu ve Isıl Davranış
10 Arasınav
11 Güneş Mimarisinde Edilgen Sistem Çözümleri
12 Güneş Mimarisinde Edilgen Sistem Çözümleri
13 Güneş Mimarisinde Etken Sistem Çözümleri
14 Güneş Mimarisinde Etken Sistem Çözümleri
15 Final Sınavı

Duffie, J.A, Beckman, W.A., “Solar Engineering of Thermal Processes”, John Wiley&Sons, (1991). Johnson, T.E., “Solar Architecture”, Mcgraw-Hill, (1981). Goswami, D.Y., Kreith, F. Kreider, J.F., “Principles of solar engineering”, Taylor&Francis, (2000). Kreider, J.F., Kreith, F., “Solar energy handbook”, McGraw-Hill, (1981) Taşdemiroğlu, E., “Solar energy utilization: Technic and economic acpects”, ODTÜ, (1990). Lunde, P.J., “Solar thermal engineering: space heating and hot water systems”, John Wiley&Sons, (1980). Norton, B., “Solar Energy Thermal Technology” Springer-Verlag, (1991). Kuehn, T.H., Ramsey, J.W., Threlkeld J.L., “Thermal Environmental Engineering” Prentice Hall, (1998).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 0 2 0
Quiz 0 1 0
Proje Hazırlama 0 10 0
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 0 5 0
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 0 5 0
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 0 5 0
Rapor 0 5 0
Toplam İş Yükü (saat) 0

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 4 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 5 4 4 4 4 5
ÖÇ 3 3 4 5 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 3 4 5 4 4
ÖÇ 6 3 5 4 3 4 5 4
ÖÇ 7 3 5 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek