Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9105036802016 | Güneş Mimarisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 8,00 |
Doktora
İngilizce
Dersin amacı Güneş sistemi ve diğer gezegenli sistemlerin oluşumu ve evrimi, evreni ve içindeki gök cisimleri kontrol eden çekim kuvvetini, gezegenler yörüngelerini ve bu yörüngelerin zamanla değişimi, Newton, Kepler ve Einstein fiziğini kavranmasını sağlamaktır.
Assoc. Prof. Dr. Kadri Yakut
1 | İklimin verilerini, insanların binaları aracılığı ile kendilerine yararlı hale getirebilecekleri kavramının oluşturulması. |
2 | Binaların doğru yönlenmesi ile “Bina Enerji Performans Sertifikası” arasındaki ilşkinin kurulabilmesi. |
3 | Mimari tasarım aracılığı ile enerji tasarrufu yaılabileceğinin gerçekleşmiş örnekler üzerinde algılanabilmesi. |
4 | Binalarda ısı yalıtımının özellikle, pasif sistemle ısıtılan yapılardaki etkisinin kavranabilmesi. |
5 | Güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemanlarının büyüklük ve konumları için karar kıriterlerini belirleyebilme. |
6 | Isıtma gerekmeyen dönemlerde, güneş enerjisinden binanın dış kabuğu aracılığı ile korunabileceği. |
7 | Yapım sırasında ve malzeme üretiminde tüketilen enerjinin bir anlamda yapının kütlesinde depolanmış olması ile deprem güvenli yapı kavramı arasındaki ilişkinin kurulabilmesi. |
Yok
Yok
-Yıldızların ve gezegenli yıldızların oluşum kuramları - Güneş sistemine genel bakış - Çekim - Çekim kuvveti ve gezegenlerin hareketleri - Gezegenlerin atmosferleri ve kimyasal dağılım - Güneş - Güneş sistemi benzeri diğer gezegenli yıldız sistemleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, öğrencilerin ilgi alanlarının belirlenmesi, bilmek ve ifade edbilmenin farklı şeyler olduğunun ıspat edilmesi, dersin önemi ve kurallar. | ||
2 | Güneş enerjisi ile ısıtılan ve uygulanmış binaların dünya ve Türkiye örnekleri. | ||
3 | Aynı binanın doğru yönlenmiş konumu ile yanlış yönlenmiş konumunun enerji giderleri açısından karşılaştırılması. | ||
4 | YEK ve BEP Yönetmeliğinin incelenmesi ve tartışılması. | ||
5 | Öğrencilerin kendi konutlarını 1/100 ölçekli çizebilmelerini sağlayacak çalışma. İçerisinde yaşadıkları konutun yönlenme açısından tartışılması. | ||
6 | .Çizdikleri kendi konullarını pasif sistemle ısıtma k için proje revizyonu yapılması için çalışma. | ||
7 | Güneş enerjisini ısıya dönüştüren yapı elemenlarının büyüklüklerinin hesaplama yoluyla tespit edilmesi. | ||
8 | Ara sınav. | ||
9 | Çevre dostu ve sürdürülebilir yapım tekniklerinin tanıtılması. | ||
10 | Öğrencinin seçtiği yapım tekniklerinden birisinin detaylandırılması. | ||
11 | Isıtma gerekmeyen dönemler için yapı dış kabuğu aracılığı ile güneşten korunma tekniklerinin uygulanmış örneklerle anlatılması. | ||
12 | Geride kalan onbir hafta süresince öğrenilenlerin ışığında, öğrencinin kendi belirlediği bir konuda proje cizebilmeleri için çalışma. | ||
13 | Yapılan proje taslaklarının tartışılması. | ||
14 | Final Sınavı. |
- Physics and chemistry of the solar system, John S. Lewis, 2004, Elsevir - Physics of the solar system, B. Bertotti,Paolo Farinella,David Vokrouhlický, 2003, Kluwer, ASSL - Güncel Makaleler
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 0 | 2 | 0 |
Quiz | 0 | 1 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 10 | 0 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 0 | 5 | 0 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 0 | 5 | 0 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 0 | 5 | 0 |
Rapor | 0 | 5 | 0 |
Toplam İş Yükü (saat) | 0 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | |||||||
ÖÇ 2 | |||||||
ÖÇ 3 | |||||||
ÖÇ 4 | |||||||
ÖÇ 5 | |||||||
ÖÇ 6 | |||||||
ÖÇ 7 |