GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201036242020 Research Methods and Ethics (E) Ders 1 1 6,00

Doktora


İngilizce


Bu dersin amacı, öğrencileri akademik düzeyde retorik ve yazım teknikleri ile tanıştırmaktır. Ders, Batı kültür tarihinde retoriğin doğduğu antik dönemlerden günümüze farklı yaklaşımları sunmayı amaçlamaktadır. Retoriğin bir sanat olup olmadığı sorusu başta olmak üzere, öğrencilerin analitik düşünme ve mantıklı argüman geliştirme konusunda bilgilendirilmeleri hedeflenmiştir. Dersin ikinci bölümü ise, öğrencilere akademik yazım kurallarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, araştırma yapma, not alma, özetleme, alıntı yapma, MLA kurallarını uygulama gibi temel yazım bilgilerini öğrencilere tanıtılacaktır.


Dr. Öğretim Üyesi Melis Mülazımoğlu


1 Öğrencilere retoriğin Batıdaki tarihsel ve kültürel alt yapısını tanıtmak.
2 Öğrencilerin analitik düşünme ve argüman geliştirme becerileri üzerine çalışmak.
3 Bilinçli veya bilinçsiz yapılabilecek intihalden kaçınmayı sağlayabilme
4 Bir tez cümlesi oluşturabilme
5 Bir araştırma ödevi yazmak için gerekli tüm aşamaları uygulayabilme: taslak yapma, gözden geçirme gibi.
6 MLA yazım stilini kullanarak belgeleme tekniklerini uygulayabilme
7 Öz/çift değerlendirme süreçleri doğrultusunda kendi ve diğer kişilerin üretimlerinin etkililiğine ve organizasyonuna eleştirel gözle bakabilme
8 MLA kuralları çerçevesinde özetleme, yeniden yazma yaparak ve en az on(10) kaynak kullanarak bir araştırma ödevi yazma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Retorik nedir? Retorik sanat mıdır? Klasik dönemlerden postmodern günümüze retorik unsurları ve yaklaşımları nelerdir? MLA nedir? İntihal, içerik hazırlama, taslak yazma, araştırma ödevinin formatı, alıntılama, eksiltme yapma, başlıklar, kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma, makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma, elektronik yayınlara atıfta bulunma, metin içinde alıntı gösterme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Retorik üzerine Yunan ve Roma dönemi: Sofistler, Plato, Aristo ve Cicero.
2 Orta Çağ: Klasik çağ ve Orta Çağ arasında St. Augustine
3 Rönesans Hümanistleri, on sekizinci ve on dokuzuncu yüzyıllarda retorik.
4 Retorik üzerine Modern ve Postmodern kuramlar.
5 MLA nedir? Neden gereklidir? İntihal, içerik hazırlama, çalışma taslağı, tez cümlesi, son taslak
6 Araştırma ödevinin formatı. Ödevdeki çalışmaların başlıkları.
7 Alıntılama
8 Eksiltme yapma
9 Ara sınav
10 Kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma
11 Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma
12 Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma
13 Elektronik yayınlara atıfta bulunma
14 Elektronik yayınlara atıfta bulunma
15 Metin içinde alıntı gösterme
16 Final Sınavı

The History and Theory of Rhetoric. An Introduction.(2013) James A. Herrick. NY: Routledge The Modern Language Association. (2000) MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Tartışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 4 3 4 5 4 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 3 5 4 3 5
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 5
ÖÇ 5 3 5 4 5 5 5
ÖÇ 6 3 5 4 5 5 5
ÖÇ 7 3 3 2 4 3 3 4 3
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek