Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201036242020 | Research Methods and Ethics (E) | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencileri akademik düzeyde retorik ve yazım teknikleri ile tanıştırmaktır. Ders, Batı kültür tarihinde retoriğin doğduğu antik dönemlerden günümüze farklı yaklaşımları sunmayı amaçlamaktadır. Retoriğin bir sanat olup olmadığı sorusu başta olmak üzere, öğrencilerin analitik düşünme ve mantıklı argüman geliştirme konusunda bilgilendirilmeleri hedeflenmiştir. Dersin ikinci bölümü ise, öğrencilere akademik yazım kurallarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, araştırma yapma, not alma, özetleme, alıntı yapma, MLA kurallarını uygulama gibi temel yazım bilgilerini öğrencilere tanıtılacaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Melis Mülazımoğlu
1 | Öğrencilere retoriğin Batıdaki tarihsel ve kültürel alt yapısını tanıtmak. |
2 | Öğrencilerin analitik düşünme ve argüman geliştirme becerileri üzerine çalışmak. |
3 | Bilinçli veya bilinçsiz yapılabilecek intihalden kaçınmayı sağlayabilme |
4 | Bir tez cümlesi oluşturabilme |
5 | Bir araştırma ödevi yazmak için gerekli tüm aşamaları uygulayabilme: taslak yapma, gözden geçirme gibi. |
6 | MLA yazım stilini kullanarak belgeleme tekniklerini uygulayabilme |
7 | Öz/çift değerlendirme süreçleri doğrultusunda kendi ve diğer kişilerin üretimlerinin etkililiğine ve organizasyonuna eleştirel gözle bakabilme |
8 | MLA kuralları çerçevesinde özetleme, yeniden yazma yaparak ve en az on(10) kaynak kullanarak bir araştırma ödevi yazma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Retorik nedir? Retorik sanat mıdır? Klasik dönemlerden postmodern günümüze retorik unsurları ve yaklaşımları nelerdir? MLA nedir? İntihal, içerik hazırlama, taslak yazma, araştırma ödevinin formatı, alıntılama, eksiltme yapma, başlıklar, kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma, makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma, elektronik yayınlara atıfta bulunma, metin içinde alıntı gösterme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Retorik üzerine Yunan ve Roma dönemi: Sofistler, Plato, Aristo ve Cicero. | ||
2 | Orta Çağ: Klasik çağ ve Orta Çağ arasında St. Augustine | ||
3 | Rönesans Hümanistleri, on sekizinci ve on dokuzuncu yüzyıllarda retorik. | ||
4 | Retorik üzerine Modern ve Postmodern kuramlar. | ||
5 | MLA nedir? Neden gereklidir? İntihal, içerik hazırlama, çalışma taslağı, tez cümlesi, son taslak | ||
6 | Araştırma ödevinin formatı. Ödevdeki çalışmaların başlıkları. | ||
7 | Alıntılama | ||
8 | Eksiltme yapma | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Kitap ve diğer basılı kaynaklara atıfta bulunma | ||
11 | Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma | ||
12 | Makale ve diğer süreli yayınlara atıfta bulunma | ||
13 | Elektronik yayınlara atıfta bulunma | ||
14 | Elektronik yayınlara atıfta bulunma | ||
15 | Metin içinde alıntı gösterme | ||
16 | Final Sınavı |
The History and Theory of Rhetoric. An Introduction.(2013) James A. Herrick. NY: Routledge The Modern Language Association. (2000) MLA Handbook for Writers of Research Papers. New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 166 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |