Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201036142020 | Advanced Studies in American Literature | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Dersin amacı, Amerika’nın yirminci yüzyılın sonlarında ve yirmi birinci yüzyılda sahip olduğu çok kültürlü yapının yarattığı çok kültürlü edebiyatı incelemektir. Çok kültürlü gruplar tarafından yazılmış güncel edebi eserlerin incelenmesi Amerikan kimliğine yeni bir boyut getirecektir. Meksikalı Amerikalıları ve Vietnam Amerikalıların ürettiği eserlerde ortak bir arada kalmışlık teması bulunmaktadır. Dolayısıyla bu ders, farklı grupların oluşturduğu farklı örneklerdeki kimlik arayışını ana tema olarak inceleyecektir.
Doç. Dr. Esra Öztarhan
1 | Amerika’daki farklı etnik grupların tarihi ve güncel deneyimlerinin bilgisi. |
2 | Güncel edebiyatın değişik özellikleri üzerine yorum yapabilme. |
3 | Amerika’daki göçmenlik deneyimlerinin hem benzerlik hem de farklılıkları üzerine yorum yapabilme. |
4 | Kimlik, arada kalmışlık, göçmenlik vb. üzerine değişik teorilerin bilgisi ve bu teorileri uygulayabilme. |
5 | Çok kültürlü edebiyatın otobiyografi ve anı gibi edebi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu bilgileri yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Meksikalı Amerikalı ve Vietnam Amerikalı Edebiyatları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | 20 ve 21. Yüzyıllardaki Çok Kültürlülük Teorilerine Giriş | ||
2 | Amerikan Göçmen Tarihi | ||
3 | Kültürel Çalışmalar, Kimlik, Arada kalmışlık vb. Teorileri | ||
4 | Meksikalı Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı | ||
5 | Sandra Cisneros’ Caramelo | ||
6 | Caramelo | ||
7 | Caramelo | ||
8 | Caramelo | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Vietnam Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı | ||
11 | Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s Dinner | ||
12 | Stealing Buddha’s Dinner | ||
13 | Stealing Buddha’s Dinner | ||
14 | Her iki eserdeki otobiyografik ögeler | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Sandra Cisneros, Caramelo (2002) Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s Dinner. (2007)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |