GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201036142020 Advanced Studies in American Literature Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


İngilizce


Dersin amacı, Amerika’nın yirminci yüzyılın sonlarında ve yirmi birinci yüzyılda sahip olduğu çok kültürlü yapının yarattığı çok kültürlü edebiyatı incelemektir. Çok kültürlü gruplar tarafından yazılmış güncel edebi eserlerin incelenmesi Amerikan kimliğine yeni bir boyut getirecektir. Meksikalı Amerikalıları ve Vietnam Amerikalıların ürettiği eserlerde ortak bir arada kalmışlık teması bulunmaktadır. Dolayısıyla bu ders, farklı grupların oluşturduğu farklı örneklerdeki kimlik arayışını ana tema olarak inceleyecektir.


Doç. Dr. Esra Öztarhan


1 Amerika’daki farklı etnik grupların tarihi ve güncel deneyimlerinin bilgisi.
2 Güncel edebiyatın değişik özellikleri üzerine yorum yapabilme.
3 Amerika’daki göçmenlik deneyimlerinin hem benzerlik hem de farklılıkları üzerine yorum yapabilme.
4 Kimlik, arada kalmışlık, göçmenlik vb. üzerine değişik teorilerin bilgisi ve bu teorileri uygulayabilme.
5 Çok kültürlü edebiyatın otobiyografi ve anı gibi edebi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu bilgileri yorumlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Meksikalı Amerikalı ve Vietnam Amerikalı Edebiyatları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 20 ve 21. Yüzyıllardaki Çok Kültürlülük Teorilerine Giriş
2 Amerikan Göçmen Tarihi
3 Kültürel Çalışmalar, Kimlik, Arada kalmışlık vb. Teorileri
4 Meksikalı Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı
5 Sandra Cisneros’ Caramelo
6 Caramelo
7 Caramelo
8 Caramelo
9 Ara Sınav
10 Vietnam Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı
11 Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s Dinner
12 Stealing Buddha’s Dinner
13 Stealing Buddha’s Dinner
14 Her iki eserdeki otobiyografik ögeler
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

Sandra Cisneros, Caramelo (2002) Bich Minh Nyguyen’s Stealing Buddha’s Dinner. (2007)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 187

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 2 2 2 3 3 2 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 2 2 3 2 4 3 4 4 3 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 3 2 3 2 2 2 3 3 2 2 3 2 2 3 3
ÖÇ 4 2 3 2 3 2 4 3 2 3 3 2 2 3 2
ÖÇ 5 2 3 3 2 3 3 4 4 2 3 2 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek