Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201035432021 | Colonial Societies and Culture of Transatlantic Slavery | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Bu dersin amacı sömürgeciliğin Atlantik aşırı kölecilik yoluyla yaratmış olduğu köleci toplum ve kültür ögelerinin söylemsel temsilleri üzerine çağdaş yaklaşımları incelemektir.
Dr. Öğr. Üyesi Yonca Denizarslanı
1 | Atlantik aşırı tarihin Kuzey ve Güney Amerika toplumları üzerindeki etkisi üzerine çağdaş literatüre hakim olmak. |
2 | Sömürgecilik ve kölecilik tarihinin ABD’nin Güney Amerika dış siyaseti üzerindeki etkisi hakkında perspektif kazanmak. |
3 | Kuzey ve Güney Amerika’da sömürgecilik tarihi boyunca yerleşik hale gelmiş ırk kategorilerinin günümüz ırk ayrımcılığı üzerindeki etkisi hakkında analitik bakış açısı kazanmak. |
4 | ABD’deki ırk ve sınıf ayrımcılığının sosyo-ekonomik ard alanının izleğini sömürgecilik ve Atlantik aşırı köleciliğin kültür tarihinde sürmek. |
5 | Günümüz Amerikan kültüründe güncelliğini sürdüren ırk ayrımcılığını tarihsel temsiller bağlamında incelemek ve bu konuda bakış açısı geliştirmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sömürgecilik tarihinin yaratmış olduğu köleci toplumlar ve kültürel ögeleri üzerine disiplinler arası çalışmalar üzerine çözümlemeler yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Benito Cerano / Herman Melville | ||
2 | Karen Ordahl Kupperman’ın Providence Island 1630-1641 (1993) adlı kitabından okumalar | ||
3 | Karen Ordahl Kupperman’ın Providence Island 1630-1641 (1993) adlı kitabından okumalar | ||
4 | Karen Ordahl Kupperman’ın Providence Island 1630-1641 (1993) adlı kitabından okumalar | ||
5 | Karen Ordahl Kupperman’ın Providence Island 1630-1641 (1993) adlı kitabından okumalar | ||
6 | “The Key of the Indies” New England Bound / Wendy Warren (2016) | ||
7 | Margaret Ellen Newell’in Brethren By Nature (2015) adlı kitabından okumalar | ||
8 | Margaret Ellen Newell’in Brethren By Nature (2015) adlı kitabından okumalar | ||
9 | “The Blood of Others:Breeding Plants, Animals, and White People in the Spanish Atlantic” / R. Hills | ||
10 | “Blood and Character in Early African American Literature” Hannahy Spahn | ||
11 | Colonial Transfusions: Cuban Bodies and Spanish Loyalty in the Nineteenth Century” / D. Sartorius | ||
12 | “Examining evidence of puninshment, isolation, and trauma in Nova Scotia and Quebec fugitive slave advertisements” / Charmaine A. Nelson | ||
13 | “The Making of Race and Place in Nineteenth Century British Honduras” / Melissa A. Johnson | ||
14 | “A Window on Slave Culture: Dances at Congo Square in New Orleans, 1800-1862” / Gary A. Donaldson | ||
15 | Marketing Mulatresses in Agostino Brunia’s West Indian Scenes | ||
16 | Haiti and Jamaica in the Remaking of the Early Nineteenth-Century Atlantic World/ Julia Gaffield |
Benito Cerano / Herman Melville Providence Island 1630-1641 (1993) / Karen Ordahl Kupperman New England Bound / Wendy Warren (2016) Brethren By Nature (2015) / Margaret Ellen Newell The Cultural Politics of Blood, 1500-1900 / Kimberly Anne Coles
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Performans | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |