Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201036062021 | Studies in 21st Century Euro-American Drama | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Antik Yunan Tiyatrosundan başlayarak Dünya Tiyatro Tarihini incelemeyi hedef alan bu ders, öğrenciye geniş bir tiyatro perspektifi kazandırmayı hedeflemektedir. Bu dersin temel amaçlarından biri de çağdaş Amerikan sahne yapıtlarından örnekler sunmak ve çağdaş dünya tiyatro literatüründen seçmeler yapmaktır. Derste Modern Tiyatro dönemleri ve bu dönemlere ait oyunlar incelenecektir.
Dr. Öğretim Üyesi Nesrin Yavaş
1 | Karşılaştırmalı Edebiyat kuramlarını öğrenebilme |
2 | Antik Yunan tiyatrosundan 20. yüzyıl modern Avrupa tiyatrosuna kadar geçen dönemde öne çıkan temaları ve kuramsal anlayışları tiyatro eserlerinde gözlemleme. |
3 | Yaygınlıkla kullanılan temaların ve biçimsel yapıların tarihsel ve politik etkileşimini yorumlayabilme |
4 | Irk, toplumsal cinsiyet ve sınıf farklılıklarını ve baskılarını baz alan bir yaklaşımla tiyatro metinlerini anlayabilme |
5 | Farklı tiyatro akımlarını Amerikan tiyatrosunun gelişim süreci içinde belirleyebilme ve örnekleyebilme |
6 | Dünya tiyatro tarihine yönelik bilimsel çalışmalar yapmaya adanmışlık. |
7 | Oyunları okuma ve hakkında yazmak için bir ilgi geliştirebilme ve metinler hakkında eleştirel ve yaratıcı bir şekilde düşünme yetisini arttırabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Modern Tiyatro: Realizm ve Naturalizm – Henrik Ibsen, “Hedda Gabler” Anton Chekhov, “The Seagull” Realizme Başkaldırı: Ekspresyonizm - Eugene O'Neill “The Hairy Ape”, Epik Tiyatro - , Bertolt Brecht “The Caucasian Chalk Circle” Absürd Tiyatro - Samuel Beckett, “ Waiting for Godot” Vahşet Tiyatrosu – Antonin Artaud, The Theatre and its Double Politik Tiyatro - Tony Kushner , “Angels in America”
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş, Dersin Kapsamı ve Tanıtılması | ||
2 | Modern Tiyatro: Realizm ve Naturalizm | ||
3 | Henrik Ibsen, “Hedda Gabler” | ||
4 | Anton Chekhov, “The Seagull” | ||
5 | Realizme Başkaldırı: Ekspresyonizm - Eugene O'Neill “The Hairy Ape”, | ||
6 | Eugene O'Neill “The Hairy Ape | ||
7 | Epik Tiyatro - , Bertolt Brecht “The Caucasian Chalk Circle” | ||
8 | Bertolt Brecht “The Caucasian Chalk Circle” | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Absürd Tiyatro - Samuel Beckett, “ Waiting for Godot” | ||
11 | Samuel Beckett, “ Waiting for Godot” | ||
12 | Vahşet Tiyatrosu – Antonin Artaud, The Theatre and its Double | ||
13 | Antonin Artaud, The Theatre and its Double | ||
14 | Politik Tiyatro - Tony Kushner , “Angels in America” | ||
15 | Tony Kushner , “Angels in America” | ||
16 | Final Sınavı |
Krasner, David, ed. Theatre in Theory 1900-2000: An Anthology.Massachusettes: Blackwell,2008. Gassner, John, ed. Masters of the Drama. New York: Dover,1945. Kernan, Alvin B.,ed. Classics of the Modern Theater: Realism and After. New York: Harcourt, Brace & World, 1965. Freedman, Morris. American Drama in Social Context. Southern Illinois UP,1971
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 181 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 6 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 7 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |