GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201036842021 General Concepts in American Culture and Literature Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


İngilizce


Dersin amacı, Amerika’nın yirminci yüzyılın sonlarında ve yirmi birinci yüzyılda sahip olduğu çok kültürlü yapının yarattığı çok kültürlü edebiyatı incelemektir. Çok kültürlü gruplar tarafından yazılmış güncel edebi eserlerin incelenmesi Amerikan kimliğine yeni bir boyut getirecektir. Çinli Amerikalıların, Hintli Amerikalıların ve Arap Amerikalıların ürettiği eserlerde ortak bir arada kalmışlık teması bulunmaktadır. Dolayısıyla bu ders, farklı grupların oluşturduğu farklı örneklerdeki kimlik arayışını ana tema olarak inceleyecektir


Doç. Dr. Esra Öztarhan


1 Amerika’daki farklı etnik grupların tarihi ve güncel deneyimlerinin bilgisi.
2 Güncel edebiyatın değişik özellikleri üzerine yorum yapabilme.
3 Amerika’daki göçmenlik deneyimlerinin hem benzerlik hem de farklılıkları üzerine yorum yapabilme
4 Kimlik, arada kalmışlık, göçmenlik vb. üzerine değişik teorilerin bilgisi ve bu teorileri uygulayabilme.
5 Çok kültürlü edebiyatın otobiyografi ve anı gibi edebi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu bilgileri yorumlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çinli Amerikalı, Hintli Amerikalı ve Arap Amerikalı edebiyatları


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Amerika’da Göçmen Olmanın Sosyo Kültürel Tarihi
2 Göçmenlik, Melez Kimlikler ve Diaspora Teorileri
3 Göçmenlik, Melez Kimlikler ve Diaspora Teorileri
4 Hintli Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı
5 Jhumpa Lahiri. Namesake
6 Namesake
7 Namesake
8 Arap Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı
9 Ara sınav
10 Diane Abu- Jaber. The Language of Baklava
11 The Language of Baklava
12 The Language of Baklava
13 Çinli Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı
14 Gish Jen. World and Town (2011)
15 Gish Jen. World and Town (2011)
16 Final Sınavı

Jhumpa Lahiri. Namesake(2003) Diane Abu- Jaber. The Language of Baklava(2005) Gish Jen. World and Town (2011)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Uygulama/Pratik 14 1 14
Tartışma 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 187

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 3 3 2 2 3 3 2 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 2 2 3 2 4 3 4 4 3 3 3 2 2 3 3
ÖÇ 3 2 3 2 2 2 3 3 2 2 3 2 2 3 3
ÖÇ 4 2 3 2 3 2 4 3 2 3 3 2 2 3 2
ÖÇ 5 2 3 3 2 3 3 4 4 2 3 2 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek