Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201036842021 | General Concepts in American Culture and Literature | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Dersin amacı, Amerika’nın yirminci yüzyılın sonlarında ve yirmi birinci yüzyılda sahip olduğu çok kültürlü yapının yarattığı çok kültürlü edebiyatı incelemektir. Çok kültürlü gruplar tarafından yazılmış güncel edebi eserlerin incelenmesi Amerikan kimliğine yeni bir boyut getirecektir. Çinli Amerikalıların, Hintli Amerikalıların ve Arap Amerikalıların ürettiği eserlerde ortak bir arada kalmışlık teması bulunmaktadır. Dolayısıyla bu ders, farklı grupların oluşturduğu farklı örneklerdeki kimlik arayışını ana tema olarak inceleyecektir
Doç. Dr. Esra Öztarhan
1 | Amerika’daki farklı etnik grupların tarihi ve güncel deneyimlerinin bilgisi. |
2 | Güncel edebiyatın değişik özellikleri üzerine yorum yapabilme. |
3 | Amerika’daki göçmenlik deneyimlerinin hem benzerlik hem de farklılıkları üzerine yorum yapabilme |
4 | Kimlik, arada kalmışlık, göçmenlik vb. üzerine değişik teorilerin bilgisi ve bu teorileri uygulayabilme. |
5 | Çok kültürlü edebiyatın otobiyografi ve anı gibi edebi türleri hakkında bilgi sahibi olabilme ve bu bilgileri yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çinli Amerikalı, Hintli Amerikalı ve Arap Amerikalı edebiyatları
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Amerika’da Göçmen Olmanın Sosyo Kültürel Tarihi | ||
2 | Göçmenlik, Melez Kimlikler ve Diaspora Teorileri | ||
3 | Göçmenlik, Melez Kimlikler ve Diaspora Teorileri | ||
4 | Hintli Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı | ||
5 | Jhumpa Lahiri. Namesake | ||
6 | Namesake | ||
7 | Namesake | ||
8 | Arap Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Diane Abu- Jaber. The Language of Baklava | ||
11 | The Language of Baklava | ||
12 | The Language of Baklava | ||
13 | Çinli Amerikalı Deneyimi ve Edebiyatı | ||
14 | Gish Jen. World and Town (2011) | ||
15 | Gish Jen. World and Town (2011) | ||
16 | Final Sınavı |
Jhumpa Lahiri. Namesake(2003) Diane Abu- Jaber. The Language of Baklava(2005) Gish Jen. World and Town (2011)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |