Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201036342021 | 20th Century U.S. Cultural History | Ders | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
İngilizce
Bu dersin amacı, Amerikan kültürün geleneksel ve popular formasyonun oluşumunu tarihsel süreçlere bağlı olarak incelemektir. İki dönemden oluşan dersin ikinci bölümünde 20. yüzyılın başlangıcından günümüze kadar olan siyasi ve ekonomik alandaki gelişmelerin Amerikan kültürünü oluşturan temel paradigmaları ideolojik ve temsil bağlamında nasıl oluşturduğu üzerinde durulacak ve örnek olay/olgu/kavramlar ele alınacaktır.
Dr. Öğretim Üyesi Murat Erdem
1 | Kültürel Tarih tanımı ve çalışma yöntemini anlamak |
2 | Amerikan Kültürel yapıları hakkında eleştirel bakış açısı kazanmak |
3 | Görsel malzemeleri tarihsel metin olarak kullanmak ve çözümlemek. |
4 | Irk, sınıf ve cinsiyetin Amerikan kültüründe yapılanmasını açıklamak |
5 | Kavram ve pratikleri çok disiplinli yaklaşım ile eleştirel çözümlemeler getirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kültürel tarih yaklaşımı ve tanımı, 1920’li yıllar, Dünya Savaşlarının Amerikan toplumuna ve kültürüne yansımaları, Soğuk Savaş dönemi, McCarthyizm, konformizm, Vietnam Savaşı ve haklar mücadelesi, çok kültürlülük, 11 Eylül ve topluma yansıması, dijital devrimin son noktası; sosyal medya kültürü
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Giriş | ||
2 | 1920’ler | ||
3 | Harlem Rönesansı ve Yeni Zenci | ||
4 | Yeni Göçler ve Yabancı Düşmanlığı | ||
5 | Büyük Buhran ve Amerika’da Sosyalizm | ||
6 | II.Dünya Savaşı ve Amerika | ||
7 | Soğuk Savaş Kültürü | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | McCarhtyizm ve Konformizm | ||
10 | Vietnam Savaşı ve Sivil Haklar Mücadelesi | ||
11 | Watergate ve Ben Kuşağı | ||
12 | Reaganomics ve Muhafazakarlık | ||
13 | 11 Eylül Sonrası Kültürü ve Toplum | ||
14 | Amerika’da Sosyal Medya Kültürü | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Warren Susman, Culture as History Knopf Doubleday Publishing Group, 2012 Karen Halttunen (ed.) A Companion to American Cultural History, Blackwell, 2008
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 187 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |