Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201056012016 | Araştırma Teknikleri ve Etik | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin temel amacı doktora adayı öğrencilerin tezlerini yazarken yazım, araştırma method ve tekniklerini geliştirmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda, öğrencilerin arkeloji alanında uyulması gereken etik kuralları kavraması da planlanmaktadır.
Prof. Dr. R. Gül Gürtekin Demir
1 | Öğrencilerin Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesindeki kurallarını öğrenmesi |
2 | Arkeoloji alanında uyulması gereken etik kuralların kavranması |
3 | Araştırma yöntemlerini tartışabilmek |
4 | Arkeolojik malzemenin yayınlanması aşamasında dikkat edilmesi gerekli etik kuralları kavramak |
5 | Bilimsel yayımlarda uyulması gereken yazım tekniklerini anlamak ve doğru olarak uygulamak |
Birinci Öğretim
[Yok]
Ders kapsamında Türkiye ve dünyadaki araştırma ve etik kuralları, intihal, araştırma yöntemleri, bilimsel yayım türleri ve uyulması gereken kurallar anlatılacaktır. Ayrıca, her öğrenciden kısa bir makale yazması istenecek ve bu makaleler bütün detayıyla tartışılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma. Türkiye ve dünyadaki bilimsel etik kuralları ve intihal | ||
2 | Öğrencilerin Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesindeki kurallar | ||
3 | Arkeolojide araştırma yöntemleri ve arkeolojik eserlerin değerlendirilmesi | ||
4 | Arkeoloji alanındaki etik kurallar | ||
5 | Bilimsel yayım türleri ve uyulması gereken kurallar | ||
6 | Arkeolojik malzemenin yazılmasında ve yayımlanmasında uygulanan methodlar ve kurallar I | ||
7 | Arkeolojik malzemenin yazılmasında ve yayımlanmasında uygulanan methodlar ve kurallar II | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Makale yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar | ||
10 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
11 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
12 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
13 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
14 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
15 | Öğrencilerin yazmış olduğu makalelerin detaylı tartışılması | ||
16 | Final sınavı |
Kidder, Alfred V. 1930 Division of Historical Research. Carnegie Yearbook, No. 29. Washington: C.I.W. 1941 Division of Historical Research. Carnegie Yearbook, No. 29. Washington: C.I.W. Mcdowell-Loudan, Ellis E. 1994 Archaeological Ethics. In C. R. Ember and M. Ember, editors. Research Frontiers In Anthropology. Englewood Cliffs: Prentice Hall. Price, David H. 2000. Anthropologists as Spies. The Nation, Vol. 271, Number 16 (November 20): 24-27. Spiro, Melford E. 1992 Cultural Relativism and the Future of Anthropology. In G. E. Marcus, editor, Rereading Cultural Anthropology. Webmoor, Timothy 2007 The Dilemna of Contact: Archaeology’s Ethics-Epistemology Crisis and the Recovery of the Pragmatic Sensibility, Stanford Journal of Archaeology 5, 224-246 Wylie, Alison 2003 On Ethics. In L.J. Zimmerman, K.D. Vitelli, and J. Hollowell-Zimmer, eds., pp. 3-16. Ethical Issues in Archaeology. Walnut Creek, CA: Altamira Press. Zimmerman, Larry 2000 "A New and Different Archaeology? With a Postscript on the Impact of the Kennewick Dispute." In Repatriation Reader: Who Owns American Indian Remains?, edited by Devon Mihesuah, 294-306. Walnut Creek: AltaMira Press. Zimmerman, Larry J., Karen D. Vitelli, and Julie Hollowell-Zimmer, eds. 2003 Ethical Issues in Archaeology. Walnut Creek, CA: Altamira Press. https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Kurumsal/mevzuat/bilimsel-arastirma-ve-etik-yonetmeligi.aspx
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 15 |
Tartışma | 1 | 20 |
Makale Yazma | 1 | 50 |
Makale Kritik Etme | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 | 50 |
Tartışma | 10 | 2 | 20 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 2 | 6 |
Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |