GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201056022018 İonia Arkeolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı İonia arkeolojisinin Erken Demir Çağı-Arkaik dönemlere ilişkin sorunlarını kavratmaktır


Doç. Dr. Mehmet Nezih AYTAÇLAR


1 3. Erken dönem İonia Arkeolojisinde kronoloji sorunlarını öğrenebilme
2 1. Batı Anadolu’daki Demir Çağı dönemine ait arkeolojik verileri ve sorunları tartışabilme.
3 4. Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme
4 2. Batı Anadolu’daki Arkaik Döneme ait arkeolojik verileri ve sorunları tartışabilme
5 5. Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kıta Yunanistan’dan Dor’ların baskısıyla Batı Anadolu’ya gelen göçmenlerin bir bölümü İonia olarak adlandırılan bölgeye yerleşmişlerdir. Bu göçmenler, İonia kültürünün temelini oluşturmuşlar; bilim ve felsefe alanlarının yanı sıra sanatsal faaliyetleriyle de dönemin dünyasına öncülük etmişlerdir. Bu derste, erken dönem İonia arkeolojisi verilerine dayanarak antik Yunan kültürünün oluşumunda önemli yere sahip olan İon kültürünün ortaya çıkışı ve kaynakları ortaya konacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Son Tunç Çağında Kıta Yunanistan ve Batı Anadolu.
2 Erken Demir Çağı Batı Anadolu göçleri kaynakları
3 Aeolis ve Doğu Dor Göçleri ve Erken Demir Çağı verileri
4 İonia Göçleri ve Erken Demir Çağı verileri
5 Arkaik Dönem Aeolis arkeolojik verileri
6 Arkaik Dönem Kuzey İonia arkeolojik verileri
7 Arkaik Dönem Karya arkeolojik verileri
8 Vize
9 Arkaik Dönem İonia kronolojisi
10 Alyattes’in Smyrna ve Miletos/Assesos tahripleri
11 Pers tahripleri ve İonia ayaklanması
12 İonia kolonileri
13 Naukratis
14 İonia-Levant ilişkileri
15 Genel değerlendirme
16 Final

• J. Boardman, The Greeks Overseas. Their Early colonies and Trade, London, 1980 • J. M. Cook, The Greeks in Ionia and the East, London, 1962 • G.L. Huxley, Early Ionians, Oxford, 1972.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 12 2 24
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Rapor Sunma 10 1 10
Seminer 5 2 10
Makale Kritik Etme 15 2 30
Bireysel Çalışma 12 4 48
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 11 11
Okuma 13 2 26
Toplam İş Yükü (saat) 240

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 1 2 5
ÖÇ 2 1 2 2 2
ÖÇ 3 3 2 3
ÖÇ 4 3 4 3
ÖÇ 5 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek