Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201066112014 | Eski Toplumlarda Sanat Olgusu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı bulguları dikkate alarak Neolitik -Demirçağ dönemi sanatını incelemektir.
Doç.Dr.Zafer Derin
1 | Anadolu kültürlerinin anlaşılması. |
2 | Anadolu'da Akeramik Neolitik 'den Demir Çağ sonuna kadar kültürel sürecini anlayabilme. |
3 | Batı Anadolu Neolitik kültürlerinin Yunan ve Avrupa kültürel ve sanatına olan etkisini açıklayabilme. |
4 | Anadolu Neolitik -Demir Çağ çanak çömlek geleneğini mal özellikleri, form ve yapım tekniği açısından tanımlayabilme. |
5 | Neolitik -Demir Çağ sanat eserlerinin ticari meta olarak kaynaklarını tartışabilme. |
6 | Anadolu'da Neolitik ,Kalkolitik, Tunç ve Demir Çağ kültürlerinin çevre kültürlerle ilişkilerini değerlendirebilme. |
7 | Batı Anadolu'daki Neolitik ,Kalkolitik, Tunç ve Demir Çağ sanatını tanıyabilme. |
8 | Kütüphane araştırması ve internette tarama yapabilme. |
9 | Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilme. |
Yok
Yok
Batı Anadolu’da ilk yerleşik yaşamın başlangıcı ve kültürel süreci buluntular dikkate alınarak incelenmektedir. Bunun için mimari, pişmiş toprak taş eserler , duvar ve mağara resimleri, betimlemeler ve çanak çömlek geleneğine ait özellikleri, yerleşimler dikkate alınarak Anadolu sanatı kronolojik olarak tartışılacaktır. Derste anlatılan teorik veriler Yeşilova Höyüğü Ziyaretçi Merkezi'nde bölgeye ait arkeolojik malzeme üzerinde çalışılarak pekiştirilecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Anadolu’nun coğrafi sınırları ve kültürel süreci | ||
3 | Anadolu’nun Akeramik Neolitik sürecinde kültür ve sanat | ||
4 | Anadolu’nun Neolitik sürecinde sanat (Mimari, duvar ve mağara betimlemeleri) | ||
5 | Anadolu’nun Neolitik sürecinde sanat (keramik, mühür, figürin) | ||
6 | Anadolu’nun Neolitik sürecinde sanat (Çakmaktaşı, obsidyen, taş aletler, kemik aletler) | ||
7 | Anadolu’da Kalkolitik Çağ'da sanat (Mimari, buluntular) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Anadolu’da Erken Tunç Çağı'nda kültür ve sanat (mimari) | ||
10 | Anadolu’da Erken Tunç Çağı'nda sanat (Keramik ve buluntular) | ||
11 | Anadolu’da Orta ve Geç Tunç Çağı'nda kültür ve sanat (Keramik , mimari, küçük buluntular) | ||
12 | Anadolu’da Demir Çağı'nda kültür ve sanat (Keramik , mimari) | ||
13 | Anadolu’da Demir Çağı'nda sanat (Küçük buluntular) | ||
14 | İzmir'deki Neolitik-Tunç Çağ yerleşimlerine gezi | ||
15 | Yeşilova Höyüğü Ziyaretçi Merkezi | ||
16 | Final Sınavı |
Z.Derin- F.Ay- T.Caymaz, “İzmir’in Prehistorik Yerleşimi , Yeşilova Höyüğü, 2005-2006 yılı çalışmaları”, Arkeoloji Dergisi XIII, 2009, 1-58. M.Özdoğan-N.Başgelen (Yayına Hazırlayanlar), Türkiye’de Neolitik Dönem, Yeni Kazılar,Yeni Bulgular, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul 2007. A.Çilingiroğlu-Z.Derin –E.Abay- H.Sağlamtimur- İ. Kayan, Ulucak Hoyuk: Excavations Conducted Between 1995-2002, (Ancient Near Eastern Studies. Supplement 15) Peeters 2004.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 18 | 90 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 9 | 2 | 18 |
Okuma | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 7 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 4 | 5 |