Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201066152014 | Mezopotamya'da Tapınak Mimarisi ve Gelişimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Dersin amacı öğrencinin; Yakındoğu’da Neolitik dönem ile birlikte ortaya çıkan ve antik dönemler boyunca devam eden dini mimari formlarını tanımasını, dini mimarinin gelişim aşamalarını ve dini mimari formlarının sosyal sebeplerini öğrenmesini sağlamaktır
Professor Dr. Eşref Abay
1 | Dini sembol ve ayin kavramlarını açıklayabilme |
2 | Kült yapılarının tespit edebilme ve kutsal alanların dilini açıklayabilme |
3 | Bir sembol ve metafor olarak tapınakları karşılaştırabilme |
4 | Mezopotamya da Obeid ve Uruk dönemi tapınak modellerini dönemlere göre tanımlayabilme |
5 | Anadolu prehistorik dönem tapınaklarını açıklayabilme |
6 | Tapınak formlarını karşılaştırabilme ve farklılıkları analiz edebilme |
7 | Babil ve Asur tapınak mimarisini tanımlayabilme |
8 | Hitit tapınaklarını tanımlayabilme ve köken sorunlarını tartışabilme |
9 | Batı Anadolu tapınak mimarisini ve dini anlayışını açıklayabilme |
10 | Dini mimari formları, toplumların dini ve pratiklerini anlayışlarını açıklamada kullanabilmek |
11 | Araştırma yaptığı konuyla ilgili bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilme |
Yok
Yok
Neolitik Dönemden başlayıp Demir Çağlar ‘a kadar olan süreç içinde Yakın Doğu’daki dini anlayışlar ve dini mimari ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar Ders içeriğinin incelenmesi | ||
2 | Yakın Doğu’da dini inanışlar ve evren tasavvuru üzerine tartışmalar | ||
3 | Kült yapılarının tespit edilmesi. Kutsal alan kavramı | ||
4 | Neolitik Dönemde Tapınaklar ve Kutsal Alanlar. Güneydoğu Anadolu ve Levant Bölgesi | ||
5 | Neolitik Dönemde Orta Anadolu ve Batı Anadolu Tapınakları (Çatal Höyük, Hacılar) | ||
6 | M.Ö. 5. Bin yıl tapınaklar ve dinin kurumsallaşması. | ||
7 | Uruk Dönemi Tapınakları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | M.Ö. 4. Bin yılda Anadolu tapınakları (Arslantepe, Hassek Höyük) | ||
10 | M.Ö. 3. Bin yılda Mezopotamya tapınak mimarisi ve Ziguratlar | ||
11 | M.Ö. 3. Bin yılda Anadolu tapınakları (Beycesultan) | ||
12 | Babil Tapınakları | ||
13 | Asur Tapınakları | ||
14 | Hitit Tapınakları | ||
15 | M.Ö. 2. Bin yılda Batı Anadolu tapınakları (Beycesultan) | ||
16 | Final Sınavı |
Wightman, G.J. (2007): Sacred Spaces, Religious Architecture in the Ancient World. Ancient Near Eastern Studies, Supplement 22, Peeters, Leuven. Heinrich, E. 1982: Die Tempel und Heiligtümer im Alten Mesopotamien, Verlag Walter de Gryter und Co. Berlin. Orthmann, W. (1985): Der Alte Orient, Verlag Ulstein GmbH, Frankfurt, Berlin, Wien. Postgate, J.N. (1992) Early Mesopotamia: Society and Economy at the Dawn of History, Routledge, London. Frankfort, H. (1954) The Art and Architectura of the Ancient Orient. Moortgat, A. 1982: Die Kunst des Alten Mesopotamien, Sumer und Akkad, DuMont Buchverlag, Köln. Oates, J. 1983: Babylon, Stadt und Reich im Brennpunkt des Alten Orient, Gustav Lübbe Verlag GmbH, Bergisch Gladbach.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 7 | 2 | 14 |
Tartışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 5 | 40 |
Okuma | 5 | 10 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 8 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 9 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | 5 |