Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201066062014 | Arkeolojide Göç Olgusu | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, antik dönem yerleşimlerinde saptanan kültürel değişimlerin nedenlerinden biri olarak kabul edilen “göçü” tartışmaktır.
Yard. Doç. Dr. Aylin Ü. Erdem
1 | Göçün tanımını, türlerini ve göç teorilerini kavrayabilmek |
2 | Kültürel değişim sürecinde göçün etkisini tartışabilmek |
3 | Göçün arkeolojik tespitine dair verileri değerlendirebilmek |
Yok
Yok
Kültürlerin ortaya çıkmasında veya yok olmasında en önemli etkilerden biri göçtür. Arkeolojide, her zaman geçerli olmasa da, kültürel değişimleri genellikle bir göç teorisiyle açıklama eğilimi vardır. Bu ders göçle ilgili arkeolojik kalıntıların belirlenmesiyle ilgili tartışmaları içerir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve kapsamı | ||
2 | Göçün tanımı ve türleri | ||
3 | Göç ve arkeoloji | ||
4 | Arkeolojik Sorgulama: Mimari değişim ve göç | ||
5 | Arkeolojik Sorgulama: Çanak çömlek değişimi ve göç | ||
6 | Arkeolojik Sorgulama: Dinsel objeler de değişim ve göç | ||
7 | Arkeolojik Sorgulama: Sanatta değişim ve göç | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Arkeolojik Sorgulama: Ölü gömme geleneğinde değişim ve göç | ||
10 | Arkeolojik Sorgulama: Beslenme tarzında değişim ve göç | ||
11 | Örnek çalışma: Geç Tunç- Erken Demir Çağ Geçiş sürecinde Levant bölgesi | ||
12 | Örnek çalışma: Geç Tunç- Erken Demir Çağ Geçiş sürecinde Doğu Anadolu | ||
13 | Örnek çalışma: Neolitik- Kalkolitik geçiş sürecinde Güneydoğu Anadolu | ||
14 | Örnek çalışma: Kalkolitik- Erken Tunç Çağ geçiş sürecinde Elazığ-Malatya bölgesi | ||
15 | Örnek çalışma: Orta Tunç- Geç Tunç geçiş sürecinde Orta Anadolu | ||
16 | Final sınavı |
R. Eichmann- H. Parzinger (ed.), Migration und Kulturtransfer, Bonn, 2001. S. Burmeister, “Archaeology and Migration: Approaches to an Archaeological Proof of Migration”, Current Anthropology, Vol. 41/4: 539-567. R. Drews, End of the Bronze Age: Changes in Warfare and the Catastrophe ca. 1200 B.C., Princeton, 1993. S. Gitin, A. Mazar, E. Stern, Mediterranean Peoples in Transition. Thirteenth to Early Tenth Centuries B.C.E., London, 1998. A. Çilingiroğlu, “Migration in the Lake Van Basin: East Anatolia in the 2nd Millennium B.C. an the Foundation of a Kingdom”, Migration und Kulturtransfer, (ed. R. Eichmann- H. Parzinger), Bonn, 2001: 371-381. T. C. Young, Jr., “The Iranian Migration into the Zagros”, Iran V, 1967: 11-34. Dickinson, Oliver. 2006. The Aegean from Bronze Age to Iron Age. Routlege: London& New York.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 9 | 3 | 27 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Makale Yazma | 1 | 3 | 3 |
Makale Kritik Etme | 1 | 3 | 3 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 10 | 4 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |