GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201066062014 Arkeolojide Göç Olgusu Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, antik dönem yerleşimlerinde saptanan kültürel değişimlerin nedenlerinden biri olarak kabul edilen “göçü” tartışmaktır.


Yard. Doç. Dr. Aylin Ü. Erdem


1 Göçün tanımını, türlerini ve göç teorilerini kavrayabilmek
2 Kültürel değişim sürecinde göçün etkisini tartışabilmek
3 Göçün arkeolojik tespitine dair verileri değerlendirebilmek


Yok


Yok


Kültürlerin ortaya çıkmasında veya yok olmasında en önemli etkilerden biri göçtür. Arkeolojide, her zaman geçerli olmasa da, kültürel değişimleri genellikle bir göç teorisiyle açıklama eğilimi vardır. Bu ders göçle ilgili arkeolojik kalıntıların belirlenmesiyle ilgili tartışmaları içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve kapsamı
2 Göçün tanımı ve türleri
3 Göç ve arkeoloji
4 Arkeolojik Sorgulama: Mimari değişim ve göç
5 Arkeolojik Sorgulama: Çanak çömlek değişimi ve göç
6 Arkeolojik Sorgulama: Dinsel objeler de değişim ve göç
7 Arkeolojik Sorgulama: Sanatta değişim ve göç
8 Ara Sınav
9 Arkeolojik Sorgulama: Ölü gömme geleneğinde değişim ve göç
10 Arkeolojik Sorgulama: Beslenme tarzında değişim ve göç
11 Örnek çalışma: Geç Tunç- Erken Demir Çağ Geçiş sürecinde Levant bölgesi
12 Örnek çalışma: Geç Tunç- Erken Demir Çağ Geçiş sürecinde Doğu Anadolu
13 Örnek çalışma: Neolitik- Kalkolitik geçiş sürecinde Güneydoğu Anadolu
14 Örnek çalışma: Kalkolitik- Erken Tunç Çağ geçiş sürecinde Elazığ-Malatya bölgesi
15 Örnek çalışma: Orta Tunç- Geç Tunç geçiş sürecinde Orta Anadolu
16 Final sınavı

R. Eichmann- H. Parzinger (ed.), Migration und Kulturtransfer, Bonn, 2001. S. Burmeister, “Archaeology and Migration: Approaches to an Archaeological Proof of Migration”, Current Anthropology, Vol. 41/4: 539-567. R. Drews, End of the Bronze Age: Changes in Warfare and the Catastrophe ca. 1200 B.C., Princeton, 1993. S. Gitin, A. Mazar, E. Stern, Mediterranean Peoples in Transition. Thirteenth to Early Tenth Centuries B.C.E., London, 1998. A. Çilingiroğlu, “Migration in the Lake Van Basin: East Anatolia in the 2nd Millennium B.C. an the Foundation of a Kingdom”, Migration und Kulturtransfer, (ed. R. Eichmann- H. Parzinger), Bonn, 2001: 371-381. T. C. Young, Jr., “The Iranian Migration into the Zagros”, Iran V, 1967: 11-34. Dickinson, Oliver. 2006. The Aegean from Bronze Age to Iron Age. Routlege: London& New York.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Tartışma 9 3 27
Seminer 2 3 6
Makale Yazma 1 3 3
Makale Kritik Etme 1 3 3
Bireysel Çalışma 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Okuma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 4 4 4 4 4 3 5 3 4
ÖÇ 2 4 3 4 4
ÖÇ 3 3 4 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek