GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201066082014 Arkeolojide Toplumsal Örgütlenme Modelleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Toplumların sosyal örgütlenmesine ilişkin temel konular ve sorunlar üzerine derinlemesine bir kavrayış sağlamak.


Yrd. Doç.Dr. Fulya DEDEOĞLU-KONAKÇI


1 Toplumsal Örgütlenme modellerinin çalışılmasıyla ilgili temel teorilerin tanıtılması
2 Sosyal eşitsizliği analiz etmede teorik çalışmalarda kullanılan çeşitli bakış açılarını incelemek


Yok


Yok


Bu ders toplulukların uzun vadede sosyal sistemlerinin doğasını açıklamakta ve devlet öncesi toplumlar arasında sosyal eşitsizliğin gelişimine neden olan faktörleri tartışmaktadır. Derste avcı toplayıcı toplumlardan geniş çaplı tarım toplumlarına değişen zaman süreci içinde, sosyal örgütlenme sistemlerine ilişkin kuramsal modeller ve arkeolojik kanıtlar ele alınacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve seminer konuları
2 Basit ve karmaşık toplumların tanımlanması ve gelişim aşamaları
3 Aşamalı gelişim modeli : Service and Fried
4 Aşamalı gelişim modeli : Morgan and Taylor
5 İnsan davranışının erken safhaları
6 Eşitlikçi toplumların doğası
7 “Karmaşıklık”ın Karmaşıklığı
8 Basit toplumdan karmaşık topluma geçiş süreçleri nasıldı?
9 1. Grup seminer tartışma
10 2. Grup seminer tartışma
11 Avcı -Toplayıcılarda sosyal organizasyon
12 Sıralı toplumlarda sosyal organizasyon
13 Farklı sosyal grupların ekonomik temelleri
14 1. Grup seminer tartışma
15 2. Grup seminer tartışma
16 Final

K.Flannery –J. Marcus 2012. The Creation of Inequality. T. Earle 1997. How Chiefs Come to Power. Stanford: Stanford University Press. T. Earle- A. Johnson 2000. The Evolution of Human Societies: From Forager Group to Agrarian State. Second edition. Palo Alto: Stanford University Press . T. EarleE. DeMarrais and L. Castillo 1996. Ideology, Materialization and Power Strategies. Current Anthropology 37:15-31.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 3 24
Seminer 8 3 24
Bireysel Çalışma 8 10 80
Okuma 8 6 48
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 3 5 3 4
ÖÇ 2 5 4 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek