Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201066082014 | Arkeolojide Toplumsal Örgütlenme Modelleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Toplumların sosyal örgütlenmesine ilişkin temel konular ve sorunlar üzerine derinlemesine bir kavrayış sağlamak.
Yrd. Doç.Dr. Fulya DEDEOĞLU-KONAKÇI
1 | Toplumsal Örgütlenme modellerinin çalışılmasıyla ilgili temel teorilerin tanıtılması |
2 | Sosyal eşitsizliği analiz etmede teorik çalışmalarda kullanılan çeşitli bakış açılarını incelemek |
Yok
Yok
Bu ders toplulukların uzun vadede sosyal sistemlerinin doğasını açıklamakta ve devlet öncesi toplumlar arasında sosyal eşitsizliğin gelişimine neden olan faktörleri tartışmaktadır. Derste avcı toplayıcı toplumlardan geniş çaplı tarım toplumlarına değişen zaman süreci içinde, sosyal örgütlenme sistemlerine ilişkin kuramsal modeller ve arkeolojik kanıtlar ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve seminer konuları | ||
2 | Basit ve karmaşık toplumların tanımlanması ve gelişim aşamaları | ||
3 | Aşamalı gelişim modeli : Service and Fried | ||
4 | Aşamalı gelişim modeli : Morgan and Taylor | ||
5 | İnsan davranışının erken safhaları | ||
6 | Eşitlikçi toplumların doğası | ||
7 | “Karmaşıklık”ın Karmaşıklığı | ||
8 | Basit toplumdan karmaşık topluma geçiş süreçleri nasıldı? | ||
9 | 1. Grup seminer tartışma | ||
10 | 2. Grup seminer tartışma | ||
11 | Avcı -Toplayıcılarda sosyal organizasyon | ||
12 | Sıralı toplumlarda sosyal organizasyon | ||
13 | Farklı sosyal grupların ekonomik temelleri | ||
14 | 1. Grup seminer tartışma | ||
15 | 2. Grup seminer tartışma | ||
16 | Final |
K.Flannery –J. Marcus 2012. The Creation of Inequality. T. Earle 1997. How Chiefs Come to Power. Stanford: Stanford University Press. T. Earle- A. Johnson 2000. The Evolution of Human Societies: From Forager Group to Agrarian State. Second edition. Palo Alto: Stanford University Press . T. EarleE. DeMarrais and L. Castillo 1996. Ideology, Materialization and Power Strategies. Current Anthropology 37:15-31.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Seminer | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Okuma | 8 | 6 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |