Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201066142014 | Arkeolojide Çöküş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Toplumların çöküşüne ilişkin temel konular ve sorunlar üzerine derinlemesine bir kavrayış sağlamak
Yrd. Doç. Dr. Fulya DEDEOĞLU-KONAKÇI
1 | Arkeolojide Çöküş Kavramına ilişkin detaylı bir kuramsal alt yapı sağlamak |
2 | Anahtar çalışma bölgeleri ile uygarlıkların çöküşüne ilişkin farklı dinamiklerin analiz edilmesi. |
3 | Arkeolojide Çöküş Kavramına ilişkin detaylı bir kuramsal alt yapı sağlamak |
4 | Kütüphane araştırması ve Internette tarama yapabilme |
5 | Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme yeteneğini kazanabilme |
Yok
Yok
Ders, antropolojik kuramlar ve arkeolojik veriler kullanılarak toplumların “çöküş”nün nedenleri tartışılacaktır. Ders bu bağlamda, antik dünyadaki karmaşık toplumların çözülmesi ve yeniden oluşumu üzerine temel konular ve sorunlar için öğrencilere geniş kapsamlı bir kavrayış sağlamaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve seminer konuları | ||
2 | Çöküşün Nedenleri | ||
3 | Çöküş ile meydana gelen değişimler | ||
4 | Çöküş Tipleri | ||
5 | Çöküş Teorileri | ||
6 | Tarihte Çöküş: Harappa Uygarlığı | ||
7 | Tarihte Çöküş: Klasik Maya Uygarlığı | ||
8 | Tarihte Çöküş: Mısır Eski Krallık | ||
9 | 1. Grup seminer tartışma | ||
10 | 2. Grup seminer tartışma | ||
11 | Tarihte Çöküş: Mezopotamya | ||
12 | Tarihte Çöküş: Minos Uygarlığı | ||
13 | Tarihte Çöküş: Anadolu | ||
14 | 1. Grup seminer tartışma | ||
15 | 2.Grup seminer tartışma | ||
16 | Final |
Ders Kitabı: Temel Kaynaklar J.A. Tainter (1995). Sustainability of complex societies. Futures27, 397–407. J.A. Tainter 1988. The Collapse of Complex Societies T. F. Allen H., J. A Tainter., and T. W. Hoekstra (1999). Supply-side sustainability. Systems Research and Behavioral Science,16, 403–427. P. Kennedy (1987). The Rise and Fall of the Great Powers: Economic Change and Military Conflict From 1500 to 2000, 677 pp. New York: Random House.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Seminer | 8 | 3 | 24 |
Bireysel Çalışma | 8 | 10 | 80 |
Okuma | 8 | 6 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |