GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201066142014 Arkeolojide Çöküş Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Toplumların çöküşüne ilişkin temel konular ve sorunlar üzerine derinlemesine bir kavrayış sağlamak


Yrd. Doç. Dr. Fulya DEDEOĞLU-KONAKÇI


1 Arkeolojide Çöküş Kavramına ilişkin detaylı bir kuramsal alt yapı sağlamak
2 Anahtar çalışma bölgeleri ile uygarlıkların çöküşüne ilişkin farklı dinamiklerin analiz edilmesi.
3 Arkeolojide Çöküş Kavramına ilişkin detaylı bir kuramsal alt yapı sağlamak
4 Kütüphane araştırması ve Internette tarama yapabilme
5 Eleştirel ve analitik olarak düşünebilme yeteneğini kazanabilme


Yok


Yok


Ders, antropolojik kuramlar ve arkeolojik veriler kullanılarak toplumların “çöküş”nün nedenleri tartışılacaktır. Ders bu bağlamda, antik dünyadaki karmaşık toplumların çözülmesi ve yeniden oluşumu üzerine temel konular ve sorunlar için öğrencilere geniş kapsamlı bir kavrayış sağlamaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve seminer konuları
2 Çöküşün Nedenleri
3 Çöküş ile meydana gelen değişimler
4 Çöküş Tipleri
5 Çöküş Teorileri
6 Tarihte Çöküş: Harappa Uygarlığı
7 Tarihte Çöküş: Klasik Maya Uygarlığı
8 Tarihte Çöküş: Mısır Eski Krallık
9 1. Grup seminer tartışma
10 2. Grup seminer tartışma
11 Tarihte Çöküş: Mezopotamya
12 Tarihte Çöküş: Minos Uygarlığı
13 Tarihte Çöküş: Anadolu
14 1. Grup seminer tartışma
15 2.Grup seminer tartışma
16 Final

Ders Kitabı: Temel Kaynaklar J.A. Tainter (1995). Sustainability of complex societies. Futures27, 397–407. J.A. Tainter 1988. The Collapse of Complex Societies T. F. Allen H., J. A Tainter., and T. W. Hoekstra (1999). Supply-side sustainability. Systems Research and Behavioral Science,16, 403–427. P. Kennedy (1987). The Rise and Fall of the Great Powers: Economic Change and Military Conflict From 1500 to 2000, 677 pp. New York: Random House.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 3 24
Seminer 8 3 24
Bireysel Çalışma 8 10 80
Okuma 8 6 48
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 3 2 4 3 4 5 5 2 4 4 4
ÖÇ 2 2 4 5 2 4 5 3 3 4 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 4 3 5 3 3 4 5 3
ÖÇ 4 5 4 5 5 4 3 4 3 4 5 3
ÖÇ 5 4 3 5 3 4 4 3 5 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek