GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201106172004 Dünyada Yeni Turizm Eğilimleri Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Dünyada yeni turizm eğilimlerini ve türlerini incelemek, rekabet gücü yüksek turistik ürünlere dikkat çekmek.


Prof. Dr. Gözde Emekli


1 Dünyada yeni turizm eğilimlerini kavrayabilmek
2 Turizmde rekabet gücü yüksek turistik ürünlere dikkat çekebilmek
3 Türkiye’de yeni turistik ürünleri oluşturabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dünyada yeni turizm eğilimleri, türleri ve Türkiye’nin rekabet gücü


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dünyada turizm türleri
2 Dünyada turizm türleriyle ilgili yeni yaklaşımlar
3 Dünyada turizm türleriyle ilgili yeni yaklaşımlar
4 Turizm ve turistik ürün çeşitlendirme kavramı ve önemi
5 Turizm ve turistik ürün çeşitlendirme kavramı ve önemi
6 Turizmde talep ve yapısal değişmeler
7 Talebin coğrafi dağılışı
8 Arasınav
9 Yeni turistik ürünler ve sportif etkinlikler
10 Yeni turistik ürünler-kültürel miras
11 Türkiye’de yeni turistik ürünler
12 Türkiye turizm stratejisi ve yeni turistik ürünler
13 Türkiye turizminin rekabet gücü
14 Türkiye turizminin pazar analizi
15 Dünya turizmi ve Türkiye
16 Final

Ardito, L., Cerchione, R., Vecchio, P.D. ve Raguseo, E. (2019) Big data in smart tourism: challenges, issues and opportunities, Current Issues in Tourism, 22(15), 1805-1809 Back, A. ve Marjavaara, R. (2017) Mapping an invisible population: the uneven geography of second-home tourism. Tourism Geographies, 19(4), 595-611. Brunt, P. (1998). Market Research in Travel and Tourism. London. Butterworth-Heinemann, s. 3. Curtin, S. (2009) Wildlife tourism: the intangible, psychological benefits of human–wildlife encounters, Current Issues in Tourism, 12(5-6), 451-474, Dujmović, M. ve Vitasović, A. (2015). Postmodern Society and Tourism, Journal of Tourism and Hospitality Management, 3(9-10), 192-203. Jansson, A. (2018). Rethinking post-tourism in the age of social media, Annals of Tourism Research 69,101-110. Li, J., Xu, L., Tang, L., Wang, S., & Li, L. (2018). Big data in tourism research: A literature review. Tourism Management, 68, 301–323 Martini, A. ve Buda, D.M. (2020) Dark tourism and affect: framing places of death and disaster, Current Issues in Tourism, 23(6), 679-692, Minnaert, L., Maitland, R. Ve Miller, G. (2011) What is social tourism?, Current Issues in Tourism, 14(5), 403-415, Özgüç, N. (1998). Turizm Coğrafyası. Çantay kitabevi. İstanbul. Richards, G. (1996). Cultural Tourism in Europe. First printed U.K. Cab International. Richards, G. (2011). Creativity and tourism. The state of the Art. Annals of Tourism Research, 38(4): 1225–1253. Richards, G. (2014) Creativity and tourism in the city, Current Issues in Tourism, 17(2), 119-144, Soyak, M. (2013). “Uluslararası Turizmde Son Eğilimler ve Türkiye’de Turizm Politikalarının Evrimi” , The Journal of Marmara Social Research, 4, 1-18. Sigala, M. (2017) Collaborative commerce in tourism: implications for research and industry, Current Issues in Tourism, 20(4), 346-355, Toivonen, A. (2020) Sustainability dimensions in space tourism: the case of Finland, Journal of Sustainable Tourism, DOI: 10.1080/09669582.2020.1783276 Zenker, S. ve Kock, F. (2020). The coronavirus pandemic – A critical discussion of a tourism research agenda, Tourism Management, 81, 104164. Zoğal, V. ve Emekli, G. (2017). Yaratıcı Turizme Kavramsal ve Coğrafi Bir Yaklaşım, Ege Coğrafya Dergisi, 26 (1), 21-34


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 4 8
Tartışma 2 3 6
Soru-Yanıt 2 3 6
Rapor Hazırlama 8 6 48
Rapor Sunma 6 6 36
Makale Yazma 2 3 6
Makale Kritik Etme 2 3 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16
Okuma 6 6 36
Ev Ödevi 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 3 4 5 3
ÖÇ 2 4 4 5 4
ÖÇ 3 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek