Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201106302016 | Türkiye'de Kentleşme Modelleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Türkiye’de tarihsel süreç içinde kentleşme dinamiklerini ve kentleşme modellerini incelemek ve bölgesel farkları araştırmak.
Prof. Dr. Şevket IŞIK
1 | Türkiye’de kentleşme sürecini nedenlerini kavrayabilme |
2 | Temel verileri kullanarak, farklı kentleşme dinamiklerini belirleyebilme |
3 | Kentleşme ile sanayi, turizm, toplumsal olaylar ve üniversiteler arasında ilişkiyi kavrayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Türkiye’de Kentleşme Süreci • Farklı büyüklükteki kentlerin dağılışı ve nüfus artışları • Sanayi ve kentleşme • Turizm ve Kentleşme • Terör olayları, zorunlu göçler ve Kentleşme • Üniversiteler ve kentleşme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve literatür içeriği | ||
2 | Türkiye’de kentleşme süreci: 1950 öncesi dönem | ||
3 | Türkiye’de kentleşme süreci: 1950 sonrası dönem | ||
4 | Türkiye’de kentleşme süreci: 1950 sonrası dönem-II | ||
5 | 1950’den günümüze Türkiye’de Kentleşme modellerine genel yaklaşım-I | ||
6 | 1950’den günümüze Türkiye’de Kentleşme modellerine genel yaklaşım-II | ||
7 | Sanayinin kentleşmeye etkisi: Anadolu Kaplanları | ||
8 | Zorunlu göçlerin Türkiye’de kentleşme modellerindeki önemi | ||
9 | Arasınav (Vize) | ||
10 | Turizm Kentleşmesi-I | ||
11 | Turizm Kentleşmesi-II | ||
12 | Yeni bir kentleşme modeli: Üniversiteler | ||
13 | Türkiye’de eğitim amaçlı Göçler ve sonuçları | ||
14 | Üniversitelerin ekonomik etkileri | ||
15 | Yeni kentleşme modelleri ve gelecekteki rolleri | ||
16 | Final sınavı |
Yardımcı Kaynaklar: ERMAN, Tahire (2013). Küresel ve Yerel Dinamikler Altında ‘Anadolu Kaplanı’ Kentleri. İDEALKENT, 4 (8) , 50-73 GLADSTONE, D. L. 1998. Tourism Urbanization in the United States”, 34: 3-27. Urban Affairs Review, 34(1), 3-27. IŞIK, Şevket (2005). Türkiye'de Kentleşme ve Kentleşme Modelleri'. Ege Coğrafya Dergisi, Cilt 14, Sayı 1-2, s. 57-72. IŞIK, Şevket (2008). Türkiye'de Üniversitelerin Kentleşme Üzerine Etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enst. Dergisi, Cilt 10, Sayı 3, s.157-179. İzmir. IŞIK, Şevket (2009). Türkiye’de Eğitim Amaçlı Göçler. Coğrafi Bilimler Dergisi. Cilt 7, Sayı 1. s. 27-37. IŞIK, Şevket, Zoğal, Volkan (2017). Turizm kentleşmesi kavramı: Antalya örneği. Ege Coğrafya Dergisi, 26 (2) , 71-94 IŞIK, Ş . (2018). Üniversitenin nüfus artışı ve iller arası göçler üzerine etkileri: Çanakkle örneği. Ege Coğrafya Dergisi, 27 (2) , 149-166. MULLINS, P. 1991. Tourism urbanization. International Journal of Urban and Regional Research, 15 (3), 591-597. MULLINS, P. 1990. Tourist cities as new cities: Australia’s Gold Coast and Sunshine Coast. Australian Planner, 28 (3), 37-41. KELEŞ, R., 1997. Kentleşme Politikası. İmge Kitabevi Yayınları. Ankara. ÖNGÖR, S. (1962): “1950-1960 Devresinde Türkiye de İç göçler” Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 17, Sayı: 3, s. 325. ÖNGÖR, S. (1965): “Türkiye' de İç Göçler Karşısında Yüzbinden Fazla Nüfusun Şehirlerin Durumu”. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt: 20 Sayı: 1. ÖRS, H. 2005. Güney Antalya Gelişim projesi. Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (2), 204-210. SARGIN, S., 2007. “Türkiye’de üniversitelerin gelişim süreci ve bölgesel dağılımı”. Süleyman Demirel Üniv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Yıl:3, sayı:5, 133-150. SERPER, Özer. (1964). 1950-1960 Devresinde Türkiye'de Şehirleşme Hareketleri. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Mecmuası, 24 (1-2) , 155-181. TEPAV (2015). Anadolu Kaplanları’nınYükselişi: Türkiye Şehirleşme İncelemesi. Rapor No. 87180-TR. https://www.tepav.org.tr/upload/files/1436876008-8.Anadolu_Kaplanlarinin_Yukselisi___Turkiye_Sehirlesme_Incelemesi.pdf YÜCEŞAHİN, M.M. – ÖZGÜR, M. (2006): “Türkiye’nin Güneydoğusunda Nüfusun Zorunlu Yerinden Oluşu: Süreçler ve Mekansal Örüntü”. Coğrafi Bilimler Dergisi, 4 (2), s. 15-35. YÜCEŞAHİ̇N M., M , BAYAR, R , ÖZGÜR E., M . (2004). Türkiye’de şehirleşmenin mekansal dağılışı ve değişimi. Coğrafi Bilimler Dergisi , 2 (1) , 23-39 .
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 5 | 30 |
Okuma | 5 | 3 | 15 |
Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 149 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 |