GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201166592015 Women's Literature I Seçmeli Ders Grubu 1 1 8,00

Doktora


İngilizce


Bu dersin amacı, cinsiyetin, edebiyat ve edebi metinlerin çözümlenme ve değerlendirilme süreçleri üzerindeki güçlü etkisini görünür kılmak ve kadın edebiyatının özgün kavram ve geleneklerinin eleştirel bir incelemesini gerçekleştirmektir.


Prof. Dr. Dilek Direnç


1 Cinsiyetin edebiyat ve edebiyat eleştirisi üzerindeki güçlü etkisinin ayrımına varabilmek.
2 Kadın okur / yazar olmanın edebiyat kanonlarının oluşum ve değişim süreçlerindeki gizil anlam ve etkilerini kavrayabilmek.
3 İngiliz ve Amerikan edebiyatları içindeki kadın yazar geleneklerini kavrayabilmek ve bu geleneklere ilişkin değerlendirmeci düşünceler üretebilmek.
4 Evrensel değerler üzerine temellendiği varsayılan edebiyat kanonlarını sorgulayabilmek.
5 Kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan konular; tekrarlanan izlek, motif, imge, sembol ve arketipler; ayrıca anlatım stratejilerinin, özellikle bakış açısı ve sesin kullanımı konularında eleştirel bir kavrayış geliştirmek.
6 Kültür, sınıf, yöre, ırk, etnik köken, cinsel yönelim ve dinin, kadınların ortaya koydukları edebiyat metinleri üzerindeki güçlü etkilerinin farkında olabilmek.
7 Özellikle toplumsal cinsiyet kimlikleri temelinde, kültür ve edebiyatın duyarlı okurları olabilmek.
8 Okuma ve yazma aracılığıyla yaratıcı ve eleştirel düşünce geliştirebilmek.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okunacak metinler, kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan temalar ve konular açısından okurlarda eleştirel bir farkındalık yaratmayı, dolayısıyla toplumsal cinsiyetin edebiyat ve edebiyat eleştirisi üzerindeki etkisinin görünür kılmayı hedefler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması Anne Bradstreet, "The Prologue" (1650)
2 Edebiyat ve kanon; edebiyat veideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi; kadın olarak okumak. Virginia Woolf, A Room of One’s Own (1929) ; “Women and Fiction” in Virginia Woolf on Women and Writing (1929) .
3 Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi; kadın olarak okumak. Elaine Showalter, “Women and the Literary Curriculum” (1971); Adrienne Rich, “When We Dead Awaken: Writing as Re-Vision” (1972); Judith Fetterley, The Resisting Reader (1978);
4 Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi; kadın olarak okumak. Simone de Beauvoir, The Second Sex (1949); Kate Millett, Sexual Politics (1970);
5 Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi; kadın olarak okumak. “Dancing Through the Minefield: Some Observations on the Theory, Practice, and Politics of a Feminist Literary Criticism” (1980); Lillian S. Robinson, “Treason Our Text: Feminist Challenges to the Literary Canon” (1983);
6 Charlotte Perkins Gilman, “The Yellow Wallpaper”; “Why I Wrote ‘The Yellow Wallpaper’” (1892); Susan Glaspell, Trifles (1916/20) ; Annette Kolodny, “A Map for Rereading: Gender and the Interpretation of Literary Texts” (1980);
7 Elaine Showalter, “The Female Tradition” from A Literature of Their Own (1977); Gilbert, Sandra M., and Susan Gubar, “Infection in the Sentence: The Woman Writer and the Anxiety of Authorship,” from The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination (1979).
8 Vize Ödevi
9 Kate Chopin, The Awakening (1899)
10 Mary Wilkins Freeman, “A New England Nun” (1891); Sarah Orne Jewett, The Country of the Pointed Firs (1896). Elaine Showalter, “Piecing and Writing”
11 Katherine Anne Porter, The Old Order (1955).
12 Ellen Glasgow, The Sheltered Life (1932)
13 Ellen Glasgow, The Sheltered Life (1932)
14 Zora Neale Hurston, Their Eyes Were Watching God (1937).
15 Dönem değerlendirilmesi
16 Final Ödevi

Abel, Elizabeth (ed.), Writing and Sexual Difference ( Chicago, University of Chicago Press, 1982) . Marianne Hirsch and Elizabeth Langland ( eds), The Voyage In: Fictions of Female Development ( Hanover, NH, University Press of New England, 1983). Beauvoir, Simone de, The Second Sex [1949], tr. H.M. Parshley (Harmondsworth, Penguin, 1972). Brownstein, Rachel, Becoming a Heroine: Reading about Women in Novels. (Harmondsworth, Penguin,1982). Butler, Judith, Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity (Routledge, 1990). Eagleton, Mary (ed.), Feminist Literary Criticism (Longman, 1991). Gilbert, Sandra M., and Susan Gubar, The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination (New Haven, Conn., Yale University Press, 1979). Jacobus, Mary (ed.), Women Writing and Writing about Women (Croom Helm, 1979). Moers, Ellen, Literary Women [1976] ( Women’s Press, 1986). Moi, Toril, Sexual/Textual Politics: Feminist Literary Theory (Methuen, 1985). Showalter, Elaine, A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing [1977], revised ed. (Virago, 1982) (ed.), Speaking of Gender (Routledge, 1989). Walker, Alice, In Search of our Mothers’ Gardens (Women’s Press, 1984). The Norton Anthology of Literature by Women: The Tradition in English. Ed. Sandra Gilbert and Susan Gubar. New York: Norton & Comp, 1985.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 22 22
Final Sınavı 1 22 22
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 8 4 32
Bireysel Çalışma 8 3 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 17 17
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 210

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 3
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3 2
ÖÇ 5 2
ÖÇ 6 3 2 3 4
ÖÇ 7 5 4 5
ÖÇ 8 5 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek