| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201166792021 | Conceptions of Identity | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
İngilizce
Bu ders çok farklı yazarlar tarafından kişilik üzerine yazılan makalelerin ele alınmasını amaçlamaktadır.
Prof. Dr. Şebnem Toplu
| 1 | Tartışmaya ve analitik düşünmeye dayalı makale yazabilmeleri. |
| 2 | Özgün bir tez konusu oluşturmada gerekli araştırma yöntemlerini kullanabiilmeleri ve analiz-sentez-değerlendirme süreçlerini etkin şekilde uygulayarak nitelikli ve geçerli argümanlar oluşturabilmeleri. |
| 3 | Çalıştıkları alanda edindikleri bilgileri ve araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı olarak sunabilmeleri. |
| 4 | Karşılaştırmalı ve disiplinler arası yaklaşımları metin çözümlemede kullanabilmeleri. |
| 5 | Edebiyat ve kültür kuramları ve yaklaşımlarına doktora düzeyinde hakim olmaları ve bu bilgiyi edebiyat ve kültür metinlerini sosyal ve tarihsel bağlam içerisinde çözümlemede kullanabilmeleri. |
| 6 | Bağımsız çalışma yeteneği geliştirebilmeleri. |
| 7 | Dil, din, toplumsal cinsiyet, kültürel ve cinsel kimlikler ve farklılıkların farkında olan ve bunlara yönelik tutumları sorgulayan bir dünya görüşü edinmiş olmaları. |
| 8 | Eleştirel ve özgün fikirler üretebilmeleri. |
| 9 | İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında belli bir konuda uzmanlık kazanmış olmaları. |
| 10 | Edindikleri bilgi ve becerileri mesleki ve etik sorumluluk bilinciyle kullanabilmeleri ve inisiyatif alarak bağımsız davranma becerileri geliştirebilmeleri. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Birinci dönemde ele alınacak makaleler kişiliğin anlamlandırılmasına dilin öznesi, ideoloji ve söylemin yanısıra psikanaliz ve psikososyal bağlantıları da içerecektir.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin kapsamının tanıtımı | ||
| 2 | "Ideology interpallates individuals as subjects" Louis Althusser | ||
| 3 | Jacques Lacan "The Mirror Stage" | ||
| 4 | "Suture: the cinematic model" Kaja Silverman | ||
| 5 | "Interpretation of Dreams" Freud | ||
| 6 | Bakhtin "Dialogic Imagination" | ||
| 7 | Bakhtin "Diaologic Imagination" | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Northtop Frye "Anatomy of Criticism" | ||
| 10 | Northtop Frye "Anatomy of Criticism" | ||
| 11 | "Domain" Michel Foucault | ||
| 12 | "Differance" Jacques Derrida | ||
| 13 | "Critically queer" Judith Butler | ||
| 14 | Jacqueline Rose "Feminine Sexuality" | ||
| 15 | Stuart Hall "Who needs Identity" | ||
| 16 | Final Sınavı |
Paul du Gay, Jessica Evans and Peter Redman, eds. Identity: A Reader. London: SAGE, 2004. Walder, Dennis, ed. Literature in the Modern World: Critical Essays and Documents. Oxford: OUP, 2004. McKeon, Michael. Theory of the Novel: A Historical Approach. Baltimore, Maryland: The Johns Hopkins University Press, 2000.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Okuma | 14 | 5 | 70 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 210 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 9 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 10 | 4 | 5 |