GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201166682015 Women's Literature II Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


İngilizce


Bu dersin amacı, cinsiyetin, edebiyat ve edebi metinlerin çözümlenme ve değerlendirilme süreçleri üzerindeki güçlü etkisini görünür kılmak ve kadın edebiyatının özgün kavram ve geleneklerinin eleştirel bir incelemesini gerçekleştirmektir.


Prof. Dr. Dilek Direnç


1 Cinsiyetin edebiyat ve edebiyat eleştirisi üzerindeki güçlü etkisinin ayrımına varabilmek.
2 Kadın okur / yazar olmanın edebiyat kanonlarının oluşum ve değişim süreçlerindeki gizil anlam ve etkilerini kavrayabilmek.
3 İngiliz ve Amerikan edebiyatları içindeki kadın yazar geleneklerini kavrayabilmek ve bu geleneklere ilişkin değerlendirmeci düşünceler üretebilmek.
4 Evrensel değerler üzerine temellendiği varsayılan edebiyat kanonlarını sorgulayabilmek.
5 Kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan konular; tekrarlanan izlek, motif, imge, sembol ve arketipler; ayrıca anlatım stratejilerinin, özellikle bakış açısı ve sesin kullanımı konularında eleştirel bir kavrayış geliştirmek.
6 Kültür, sınıf, yöre, ırk, etnik köken, cinsel yönelim ve dinin, kadınların ortaya koydukları edebiyat metinleri üzerindeki güçlü etkilerinin farkında olabilmek.
7 Özellikle toplumsal cinsiyet kimlikleri temelinde, kültür ve edebiyatın duyarlı okurları olabilmek.
8 Okuma ve yazma aracılığıyla yaratıcı ve eleştirel düşünce geliştirebilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okunacak metinler, kadın yazarların eserlerinde sıklıkla karşılaşılan temalar ve konular açısından okurlarda eleştirel bir farkındalık yaratmayı, dolayısıyla toplumsal cinsiyetin edebiyat ve edebiyat eleştirisi üzerindeki etkisinin görünür kılmayı hedefler.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı; kapsamı, önemi ve amaçların tartışılması
2 Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi.
3 Edebiyat ve kanon; edebiyat ve ideoloji; cinsiyet ve edebiyat ilişkisi. Charlotte Bronte, Jane Eyre (1847)
4 Jean Rhys, Wide Sargossa Sea (1966)
5 Nina Baym, “The Madwoman and her Languages: Why I Don’t do Feminist Literary Theory” (1984); Gayatri Spivak, “Three Women’s Texts and a Critique of Imperialism.”(1985)
6 Willa Cather, My Antonia (1918)
7 Rachel Blau DuPlessis, Writing beyond the Ending: Narrative Strategies of Twentieth-Century Women Writers (1985)
8 Vize Ödevi
9 Simone de Beauvoir, The Woman Destroyed (1967); aging in comtemporary literature; a new fictional genre: the reifungsroman
10 Eudora Welty, The Optimist’s Daughter (1972)
11 Eudora Welty, The Optimist’s Daughter (1972); One Writer’s Beginnings (1984).
12 Ntozake Shange, Betsey Brown (1985)
13 Gail Godwin, Finishing School (1984)
14 Erica Jong, Inventing Memory (1997)
15 Dönem değerlendirilmesi
16 Final Ödevi

Abel, Elizabeth (ed.), Writing and Sexual Difference ( Chicago, University of Chicago Press, 1982) . Marianne Hirsch and Elizabeth Langland ( eds), The Voyage In: Fictions of Female Development ( Hanover, NH, University Press of New England, 1983). Beauvoir, Simone de, The Second Sex [1949], tr. H.M. Parshley (Harmondsworth, Penguin, 1972). Brownstein, Rachel, Becoming a Heroine: Reading about Women in Novels. (Harmondsworth, Penguin,1982). Butler, Judith, Gender Trouble: Feminism and the Subversion of Identity (Routledge, 1990). Eagleton, Mary (ed.), Feminist Literary Criticism (Longman, 1991). Gilbert, Sandra M., and Susan Gubar, The Madwoman in the Attic: The Woman Writer and the Nineteenth-Century Literary Imagination (New Haven, Conn., Yale University Press, 1979). Jacobus, Mary (ed.), Women Writing and Writing about Women (Croom Helm, 1979). Moers, Ellen, Literary Women [1976] ( Women’s Press, 1986). Moi, Toril, Sexual/Textual Politics: Feminist Literary Theory (Methuen, 1985). Showalter, Elaine, A Literature of Their Own: British Women Novelists from Brontë to Lessing [1977], revised ed. (Virago, 1982) (ed.), Speaking of Gender (routledge, 1989). Walker, Alice, In Search of our Mothers’ Gardens (Women’s Press, 1984). The Norton Anthology of Literature by Women: The Tradition in English. Ed. Sandra Gilbert and Susan Gubar. New York: Norton & Comp, 1985.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 22 22
Final Sınavı 1 22 22
Quiz 4 1 4
Derse Katılım 14 2 28
Proje Hazırlama 8 3 24
Makale Yazma 8 2 16
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 19 19
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 21 21
Okuma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 172

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 4 4
ÖÇ 2 4 2 4
ÖÇ 3 5 4 3 4
ÖÇ 4 4 3 5
ÖÇ 5 4 5 5 3
ÖÇ 6 3 4 5
ÖÇ 7 5 5
ÖÇ 8 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek