Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201166872022 | Medieval Studies | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 8,00 |
Doktora
İngilizce
Bu ders, Orta Çağ'ın farklı tarihsel dönemler ve kültürel bağlamlar boyunca nasıl yeniden yorumlandığını derinlemesine anlamayı amaçlamaktadır. Ortaçağcılığın, Orta Çağ’a dair algıların şekillendirilmesindeki rolünü eleştirel bir şekilde inceleyecek ve modern dönemde Orta Çağ’a ait fikirlerin temsillerinin ardındaki siyasi, sosyal ve kültürel motivasyonları analiz edecektir. Ayrıca, ders, Ortaçağcılığı bir tarih yazımı ve kültürel üretim biçimi olarak anlamak için teorik çerçeveler üzerinde de duracaktır.
Doç. Dr. Züleyha Çetiner-Öktem
1 | Ortaçağ temalarının post-ortaçağ metinlerinde ve bağlamlarında kullanımını eleştirel bir şekilde analiz edebilme |
2 | Ortaçağ’ın modern yorumlamalarını ve yeniden kurgulanışlarını şekillendiren kültürel, tarihsel ve ideolojik faktörleri tanımlayabilme |
3 | Ortaçağcılık, kültürel hafıza ve tarihi temsillerin politikaları ile ilgili temel teorik kavramlarla meşgul olabilme |
4 | Ortaçağcılık üzerine geniş çaplı akademik tartışmalara katkı sağlayacak, eleştirel ve yaratıcı düşünce yeteneklerini ortaya koyan bağımsız, orijinal araştırmalar geliştirebilme |
5 | Birincil ortaçağ kaynaklarıyla çağdaş ikincil akademik literatürü bir araya getiren ileri düzey akademik yazılar üretebilme ve akademik standartlara uygun şekilde çalışabilme |
6 | Ortaçağcılığın kimlik, ırk, toplumsal cinsiyet ve ulus kavramlarıyla farklı tarihsel ve kültürel bağlamlarda nasıl kesiştiğini değerlendirebilme |
7 | Ortaçağ çalışmaları ve onun modern uyarlamaları üzerine disiplinlerarası tartışmalara katkı sağlayacak şekilde karmaşık fikirleri açık ve ikna edici bir biçimde hem yazılı hem de sözlü olarak sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Orta Çağ’ı Yeniden Düşlemek: Edebiyat, Sanat ve Kültürde Ortaçağcılık Bu disiplinler arası ders, Orta Çağ’ın edebiyat, sanat, sinema ve popüler kültürde nasıl yeniden tasarlandığını inceler. Dersin odak noktası, Orta Çağcılık fenomeni olacaktır—yani Orta Çağ’a ait fikirlerin, temaların ve motiflerin, Orta Çağ sonrası bağlamlarda kullanımı, uyarlanması ve dönüştürülmesi. Orta Çağ'a ait birincil kaynakların, modern yeniden yorumlamalarla birlikte yakından incelenmesi yoluyla, öğrenciler Orta Çağ’ın nasıl temsil edildiğini ve zaman içinde nasıl yeniden şekillendirildiğini eleştirel bir şekilde irdeleyecekler. Tartışmalar, bu yeniden tasavvurların ideolojik, politik ve estetik motivasyonlarını Romantizm’den postmodernizme kadar ele alacak ve geçmişin kimlik, uluslaşma ve ötekilik gibi meseleleri müzakere etmek için nasıl kullanıldığını araştıracaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|
Major Source Texts Beowulf, Anonymous The History of the Kings of Britain, Geoffrey of Monmouth Le Morte D’Arthur, Thomas Malory The Canterbury Tales, Geoffrey Chaucer Critical Texts Matthews, David. Medievalism: A Critical History. D.S. Brewer, 2015. D’Arcens, Louise (ed.). Cambridge Companion to Medievalism. Cambridge UP, 2016. Clark, David and Nicholas Perkins (eds.). Anglo-Saxon Culture and the Modern Imagination. D.S. Brewer, 2010. Alvestad, Karl Christian. 21st Century Medievalisms: Between the Global and Individual. Trivent, 2023. Fitzpatrick, Kelly Ann. Neomedievalism, Popular Culture, and the Academy: From Tolkien to Game of Thrones. D.S. Brewer, 2019. Sturtevant, Paul B. The Middle Ages in Popular Imagination: Memory, Film and Medievalism. Bloomsbury Academic, 2019. Haydock, Nickolas. Movie Medievalism: The Imaginary Middle Ages. McFarland & Co., 2008. Aberth, John. A Knight at the Movies: Medieval History on Film. Routledge, 1993. Martín-Párraga, Javier and Juan de Dios Torralbo-Caballero (eds.). New Medievalisms. Cambridge Scholars, 2015. Young, Helen (ed.). Fantasy and Science-Fiction Medievalisms: From Isaac Asimov to A Game of Thrones. Cambria, 2015.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 20 |
Seminer | 2 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Makale Yazma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Seminer | 2 | 48 | 96 |
Makale Yazma | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü (saat) | 234 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||
ÖÇ 7 |