GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201166512024 Critical Theory Ders 1 1 6,00

Doktora


İngilizce


Bu dersin amacı, edebiyat teorileri üzerine odaklanarak edebiyatçıların, filozofların ve edebiyat kuramcılarının farklı metin okuma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak tartışmaya açmaktır. Dersin ilk bölümünde, Platon ve Aristoteles’ten Romantik döneme kadarki klasik edebiyat eleştirisi üzerinde durulur.


Prof. Dr. Nevin Yıldırım Koyuncu


1 Eleştiri nedir, kuram nedir ve ne işe yarar gibi soruları cevaplayabilmek.
2 Eleştiri kuramı terminolojisini kavramak ve kullanmak.
3 Başlangıcından Romantik döneme kadarki Edebiyat yaklaşımları konusunda bilgilenmek.
4 Çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiyi özümsemek ve değerlendirmek.
5 Eleştiri kuramları hakkında etraflıca hazırlanarak sunum yapabilmek.
6 Bilgileri argüman oluşturmak için kullanabilmek.
7 Kuramsal bilgilerini uygulamalı olarak metinler üzerinde sergileyebilmek.


Yok


Yok


Eleştiri kuramları ve terminolojisi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı
2 Kuramlara genel giriş
3 Biçemcilik ve Yeni Eleştiri
4 Ödev: Bressler'ın Literary Criticism kitabından 2. bölüm (A Historical Survey of Literary Criticism) üzerine kısa bir düşünce yazısı
5 Yapısalcılık
6 Yapısalcılık
7 Marksist Eleştiri
8 Marksist Eleştiri
9 Ara Sınav
10 Psikanaliz Kuramı
11 Psikanaliz Kuramı
12 Feminist Eleştiri
13 Feminist Eleştiri
14 Genel Tekrar
15 Genel Tekrar
16 Final Sınavı

•Kennedy, George, A. ed. (1989) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. 1. Classical Criticism, New York: Cambridge University Press. •Norton, Glyn P. ed. (1999) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. III. The Renaissance, New York: Cambridge University Press. •Nisbet H.B. and Rawson Claude, eds. (2005) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. IV The Eighteenth Century, New York: Cambridge University Press. •Brown, Marshall, ed. (2005) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. V Romanticism, New York: Cambridge University Press. •Groden, Michael, et.al. eds. (2005) The Johns Hopkins Guide to Literary Theory and Criticism, Baltimore: The Johns Hopkins University Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Sunma 3 8 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 6 84
Toplam İş Yükü (saat) 170

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4 5 5 4 5 5
ÖÇ 2 4 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 4 5
ÖÇ 4 4 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 6 5 5 5 4 4 5
ÖÇ 7 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek