Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201166522024 | Literary Theory and Criticism | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Doktora
İngilizce
Bu dersin amacı, edebiyat teorileri üzerine odaklanarak edebiyatçıların, filozofların ve edebiyat kuramcılarının farklı metin okuma yöntemlerini teorik ve uygulamalı olarak tartışmaya açmaktır. Dersin ilk bölümünde, Platon ve Aristoteles’ten Romantik döneme kadarki klasik edebiyat eleştirisi üzerinde durulur.
Prof. Dr. Nevin Yıldırım Koyuncu
1 | Eleştiri nedir, kuram nedir ve ne işe yarar gibi soruları cevaplayabilmek. |
2 | Eleştiri kuramı terminolojisini kavramak ve kullanmak. |
3 | Başlangıcından Romantik döneme kadarki Edebiyat yaklaşımları konusunda bilgilenmek. |
4 | Çeşitli kaynaklardan elde edilen bilgiyi özümsemek ve değerlendirmek. |
5 | Eleştiri kuramları hakkında etraflıca hazırlanarak sunum yapabilmek. |
6 | Bilgileri argüman oluşturmak için kullanabilmek. |
7 | Kuramsal bilgilerini uygulamalı olarak metinler üzerinde sergileyebilmek. |
Yok
Yok
Eleştiri kuramları ve terminolojisi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | ||
2 | Kuramlara genel giriş | ||
3 | Biçemcilik ve Yeni Eleştiri | ||
4 | Ödev: Bressler'ın Literary Criticism kitabından 2. bölüm (A Historical Survey of Literary Criticism) üzerine kısa bir düşünce yazısı | ||
5 | Yapısalcılık | ||
6 | Yapısalcılık | ||
7 | Marksist Eleştiri | ||
8 | Marksist Eleştiri | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Psikanaliz Kuramı | ||
11 | Psikanaliz Kuramı | ||
12 | Feminist Eleştiri | ||
13 | Feminist Eleştiri | ||
14 | Genel Tekrar | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
•Kennedy, George, A. ed. (1989) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. 1. Classical Criticism, New York: Cambridge University Press. •Norton, Glyn P. ed. (1999) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. III. The Renaissance, New York: Cambridge University Press. •Nisbet H.B. and Rawson Claude, eds. (2005) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. IV The Eighteenth Century, New York: Cambridge University Press. •Brown, Marshall, ed. (2005) The Cambridge History of Literary Criticism, Vol. V Romanticism, New York: Cambridge University Press. •Groden, Michael, et.al. eds. (2005) The Johns Hopkins Guide to Literary Theory and Criticism, Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Sunma | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 128 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 |