[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9201196392009 Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi I Ders 1 1 6,00

[Doktora]



Bu dersin amacı halen kullanılmakta olan Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.



1 1. Bilişsel terapinin temel ilkelerini listeleyebilme
2 2. Bilişsel modeli kavrayabilme.
3 3. Bilişsel terapinin yapısını, sürecini ve hedeflerini kavrayabilme.
4 4. Otomatik düşüncelerin doğasını kavrayabilme.
5 5. Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi işlemlerini uygulayabilme.
6 6. İşlevsel Olmayan Düşünceler Kayıt Formunu uygulayabilme
7 7. Çeşitli bilişsel ve davranışçı teknikleri uygulayabilme.
8

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, duygudurum bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, panik bozukluk ve agorafobi, endişe ve genelleşmiş kaygı ve özgül fobiler için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Giriş Bilişsel Terapinin temel ilkeleri
3 Bilişsel Formülasyon Bilişsel Model Otomatik düşüncelerin davranışlarla ilişkisi
4 İlk terapi seansının formatı İkinci ve daha sonraki seanslar Terapinin Hedefleri ve Yapısı
5 Seansı yapılandırma sorunları
6 Otomatik düşünceklerin belirlenmesi Otomatik düşüncelerin doğası
7 Duyguların belirlenmesi
8 Ara sınav
9 Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve sorgulanması Bilişsel çarpıtmalar
10 İşlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi
11 Ara inançların belirlenmesi ve değiştirilmesi Bilişsel formülasyon çizelgesi
12 Temel inançlar: sınıflandırılması, belirlenmesi ve değiştirilmesi Temel İnanç Çalışma Formu
13 Problem Çözme Karar Verme Davranışsal deneyler Etkinlik planlama ve izleme Başa çıkma kartları Aşamalı yüzleştirme Rol Yapma
14 Terapiyi sonlandırmak ve belirtilerin tekrar ortaya çıkmasını önlemek Destekleme seansları
15 Tedavinin planlanması Tedavi sırasında karşılaşılabilecek sorunlar
16

Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 5 4 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Okuma 14 8 112
[ToplamIsYuku] 195

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 2
[OC] 2 2 2
[OC] 3 2 2
[OC] 4 2 3 1
[OC] 5 3 3 1
[OC] 6 3 4 1
[OC] 7 3 5
[OC] 8
[PCOCAciklama]