Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196392009 | Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi I | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Bu dersin amacı halen kullanılmakta olan Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.
1 | 1. Bilişsel terapinin temel ilkelerini listeleyebilme |
2 | 2. Bilişsel modeli kavrayabilme. |
3 | 3. Bilişsel terapinin yapısını, sürecini ve hedeflerini kavrayabilme. |
4 | 4. Otomatik düşüncelerin doğasını kavrayabilme. |
5 | 5. Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi işlemlerini uygulayabilme. |
6 | 6. İşlevsel Olmayan Düşünceler Kayıt Formunu uygulayabilme |
7 | 7. Çeşitli bilişsel ve davranışçı teknikleri uygulayabilme. |
8 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, duygudurum bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, panik bozukluk ve agorafobi, endişe ve genelleşmiş kaygı ve özgül fobiler için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Giriş Bilişsel Terapinin temel ilkeleri | ||
3 | Bilişsel Formülasyon Bilişsel Model Otomatik düşüncelerin davranışlarla ilişkisi | ||
4 | İlk terapi seansının formatı İkinci ve daha sonraki seanslar Terapinin Hedefleri ve Yapısı | ||
5 | Seansı yapılandırma sorunları | ||
6 | Otomatik düşünceklerin belirlenmesi Otomatik düşüncelerin doğası | ||
7 | Duyguların belirlenmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve sorgulanması Bilişsel çarpıtmalar | ||
10 | İşlevsel olmayan otomatik düşüncelerin işlevsel olanlarla değiştirilmesi | ||
11 | Ara inançların belirlenmesi ve değiştirilmesi Bilişsel formülasyon çizelgesi | ||
12 | Temel inançlar: sınıflandırılması, belirlenmesi ve değiştirilmesi Temel İnanç Çalışma Formu | ||
13 | Problem Çözme Karar Verme Davranışsal deneyler Etkinlik planlama ve izleme Başa çıkma kartları Aşamalı yüzleştirme Rol Yapma | ||
14 | Terapiyi sonlandırmak ve belirtilerin tekrar ortaya çıkmasını önlemek Destekleme seansları | ||
15 | Tedavinin planlanması Tedavi sırasında karşılaşılabilecek sorunlar | ||
16 |
Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 14 | 8 | 112 |
Toplam İş Yükü (saat) | 195 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 1 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 1 | |||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 1 | |||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 8 |