Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196452009 | Klinik Psikolojide Profesyonel Konular | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendleri, profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimini, klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretimi, eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu konularını öğrenmesini sağlamaktır.
1 | 1. Klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesini listeleyebilme |
2 | 2. Klinik psikoloji eğitim ve öğretiminde ortaya çıkan yeni trendleri eleştirebilme |
3 | 3. İntörnlük eğitim ve öğretimin önemini kavrayabilme |
4 | 4. Klinik psikolojide doktora sonrası eğitimi tasarlayabilme. |
5 | 5. Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonunun önemini kavrayabilme. |
Yok
Yok
Avrupa Birliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler, Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler, Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi, Klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretim, Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü, Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi, Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler, Amerika Birleşik Devletlerinde psikolojinin uygulanmasına yönelik yapıların tanımlanması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | AvrupaBirliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler | ||
3 | AvrupaBirliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler | ||
4 | Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler | ||
5 | Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler | ||
6 | Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi | ||
7 | Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretim | ||
10 | Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü, | ||
11 | Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü, | ||
12 | Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi | ||
13 | Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi | ||
14 | Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler | ||
15 | Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler | ||
16 | Final Sınavı |
BPS (1992). The undergraduate curriculum in psychology in the UK. News from EFPPA, 6(2), 10–14. Lindsay, G., & Lunt, I. (1993). Developments in professional psychology in the UK. News from EFPPA, 7(2), 3–7. Lunt, I. (1995a). The training and regulation of psychologists in the United Kingdom. News from EFPPA, 9(1), 17–19. Lunt, I. (1995b). Demographic trends in professional psychology in the United Kingdom. In A. Schorr & S. Saari (Eds.), Psychology in Europe (pp. 149–162). Gottingen, Germany: Hogrefe. Lunt, I., & Lindsay, G. (1993). Professional psychologists in the United Kingdom. European Review of Applied Psychology, 43, 91–98. Newman, C. (1991). Profile of the BPS. News from EFPPA, 5(2 & 3), 23.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 41 | 41 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |