GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196452009 Klinik Psikolojide Profesyonel Konular Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendleri, profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimini, klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretimi, eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu konularını öğrenmesini sağlamaktır.



1 1. Klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesini listeleyebilme
2 2. Klinik psikoloji eğitim ve öğretiminde ortaya çıkan yeni trendleri eleştirebilme
3 3. İntörnlük eğitim ve öğretimin önemini kavrayabilme
4 4. Klinik psikolojide doktora sonrası eğitimi tasarlayabilme.
5 5. Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonunun önemini kavrayabilme.


Yok


Yok


Avrupa Birliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler, Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler, Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi, Klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretim, Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü, Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi, Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler, Amerika Birleşik Devletlerinde psikolojinin uygulanmasına yönelik yapıların tanımlanması


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 AvrupaBirliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler
3 AvrupaBirliği’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler
4 Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler
5 Amerika Birleşik Devletleri’nde klinik psikoloji eğitim ve öğretiminin tarihçesi ve ortaya çıkan trendler
6 Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi
7 Profesyonel psikolojide intörnlük eğitim ve öğretimi
8 Ara sınav
9 Klinik psikolojide doktora sonrası eğitim ve öğretim
10 Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü,
11 Eğitim ve öğretim programlarının akreditasyonu: mesleği şekillendirmedeki rolü,
12 Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi
13 Avrupada uygulamaların düzenlenmesi ve standardların gelişmesi
14 Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler
15 Lisans sınavlarının geliştirilmesi, kullanılması ve yorumlanması için yönergeler
16 Final Sınavı

BPS (1992). The undergraduate curriculum in psychology in the UK. News from EFPPA, 6(2), 10–14. Lindsay, G., & Lunt, I. (1993). Developments in professional psychology in the UK. News from EFPPA, 7(2), 3–7. Lunt, I. (1995a). The training and regulation of psychologists in the United Kingdom. News from EFPPA, 9(1), 17–19. Lunt, I. (1995b). Demographic trends in professional psychology in the United Kingdom. In A. Schorr & S. Saari (Eds.), Psychology in Europe (pp. 149–162). Gottingen, Germany: Hogrefe. Lunt, I., & Lindsay, G. (1993). Professional psychologists in the United Kingdom. European Review of Applied Psychology, 43, 91–98. Newman, C. (1991). Profile of the BPS. News from EFPPA, 5(2 & 3), 23.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 3 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 41 41
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 5 4 3 4 3 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 5 5 4 4 4 5 4 4 5 5 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek