Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196652014 | Ayaktan Hastalarla Görüşme, Değerlendirme ve Müdahale | Ders | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Stajın Amacı : Öğrencinin ayaktan hastalarla görüşme yaparak, objektif ve projektif testleri kullanarak kişilik değerlendirmesi yapmayı, rapor yazmayı ve bazı psikoterapi tekniklerini uygulamayı öğrenmesidir.
Prof. Dr. Haluk Arkar
1 | Yetişkin hastalarla bilişsel psikoterapi yaparak deneyim kazanma |
2 | Objektif ve projektif psikolojik testler kullanarak kapsamlı kişilik değerlendirmesi yapma |
3 | Kişilik değerlendirme raporu yazmayı öğrenme |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Stajın İçeriği Bu ders kapsamında (1) Öğrenci ayaktan hastalarla objektif (MMPI) ve projektif testleri (TAT) kullanarak kapsamlı kişilik değerlendirmesi yapar ve rapor yazmayı öğrenir (2) Testlerle nöropsikolojik değerlendirme yapar ve rapor yazmayı öğrenir. (3) Ayaktan hastalara psikoterapi (bilişsel davranışsal ve kişilerarası psikoterapi vb.) uygulaması yapar (4) Haftalık psikoterapi süpervizyon toplantılarına katılır (5) Eğitim toplantılarına katılarak psikiyatri ve psikoloji alanındaki yeni gelişmeler konusunda bilgi sahibi olur
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Bilişsel Formülasyon | ||
3 | İlk terapi seansının formatı | ||
4 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
5 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
6 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
7 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
8 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
9 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
10 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
11 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
12 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
13 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
14 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
15 | Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon | ||
16 | Final Sınavı |
Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and beyond. New York: Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Beck, J. S. (2005). Cognitive Therapy for Challenging Problems. New York: Guilford Press. Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F. & Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression. New York: Guilford Press.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Ege Üniversitesi Hastanesi Yetişkin Psikiyatrisi
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Uygulama/Pratik | 15 | 10 | 150 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 |