GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196652014 Ayaktan Hastalarla Görüşme, Değerlendirme ve Müdahale Ders 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Stajın Amacı : Öğrencinin ayaktan hastalarla görüşme yaparak, objektif ve projektif testleri kullanarak kişilik değerlendirmesi yapmayı, rapor yazmayı ve bazı psikoterapi tekniklerini uygulamayı öğrenmesidir.


Prof. Dr. Haluk Arkar


1 Yetişkin hastalarla bilişsel psikoterapi yaparak deneyim kazanma
2 Objektif ve projektif psikolojik testler kullanarak kapsamlı kişilik değerlendirmesi yapma
3 Kişilik değerlendirme raporu yazmayı öğrenme
4
5


Yok


Yok


Stajın İçeriği Bu ders kapsamında (1) Öğrenci ayaktan hastalarla objektif (MMPI) ve projektif testleri (TAT) kullanarak kapsamlı kişilik değerlendirmesi yapar ve rapor yazmayı öğrenir (2) Testlerle nöropsikolojik değerlendirme yapar ve rapor yazmayı öğrenir. (3) Ayaktan hastalara psikoterapi (bilişsel davranışsal ve kişilerarası psikoterapi vb.) uygulaması yapar (4) Haftalık psikoterapi süpervizyon toplantılarına katılır (5) Eğitim toplantılarına katılarak psikiyatri ve psikoloji alanındaki yeni gelişmeler konusunda bilgi sahibi olur


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Bilişsel Formülasyon
3 İlk terapi seansının formatı
4 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
5 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
6 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
7 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
8 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
9 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
10 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
11 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
12 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
13 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
14 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
15 Olgu sunumu ve haftalık süpervizyon
16 Final Sınavı

Beck, J. S. (1995). Cognitive Therapy: Basics and beyond. New York: Guilford Press. Yardımcı Kitaplar: Beck, J. S. (2005). Cognitive Therapy for Challenging Problems. New York: Guilford Press. Beck, A. T., Rush, A. J., Shaw, B. F. & Emery, G. (1979). Cognitive Therapy of Depression. New York: Guilford Press.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Ege Üniversitesi Hastanesi Yetişkin Psikiyatrisi


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 30 30
Uygulama/Pratik 15 10 150
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 4 4 3 5 4 4 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 3 4 4 4 4 3 4 3 4 4 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek