GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196682014 Yapısal Eşitleme Modellemeleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı, psikolojide örtük değişkenlerin modelleri kapsamında yapısal bir eşitlik modelinin planlanmasnıı ve test edilmesi sağlamaktır.


Doç..Dr.MEDİHA KORKMAZ


1 Yapısal eşitlik modellerinin temel kavramlarını anlamak.
2 Psikolojik örtük değişkenlerin verilerini yapısal eşitlik teknikleri içerisinde analiz edebilmek.
3 Yapısal eşitlik veri analiz sonuçlarıunı doğru bir şekilde yorumlamak.
4 Yapısal eşitlik analiz sonuçlarını ve çıktılarını yazılı olarak rapor etmek.
5 Psikolojik özellikler arasındaki ilişkilerin modellenmesi ve araştırmanın desenlenmesi


Yok


Yok


Yapısal eşitlik modellemelerinin temel kavramları, (model parametreleri, parametre tahminleri, model test etme, uyum indeksleri), iz ( path analysis) analizi, doğrulayıcı faktör analizi (confirmatory factor analysis) ve yapısal regresyon modelleri üzerinde durulacaktır. Teorik bilgilerin yanı sıra ele alınan konuların örnek uygulamaları LISREL 8.00 programı ile yapılacaktır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması,
2 Faktör analizine giriş
3 Örtük değişken modellemerinde eski ve yeni yaklaşımlar
4 Yapısal eşitlik modellemelerine giriş
5 Yapısal eşitlik modellerine giriş ve özellikleri
6 Yapısal modeller, parametre tahminleri, uyum istatistikleri
7 LISREL programının tanıtımı
8 Ara sınav
9 Yol/ iz analizi
10 Yol/ iz analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
11 Doğrulayıcı faktör analizi
12 Doğrulayıcı faktör analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
13 Yapısal regresyon analizi
14 Yapısal regresyon analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
15 Yapısal eşitlik modeli ile grup farklılıklarını analiz etme
16 Final sınavı

Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics., APA, Washington DC. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Marcoulides, G.A. & Moustaki, I.(2002). Latent variable and latent structure models, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Raykov, T., & Marcoulides, G.A.(2006). A first Course in Structural Equating Modeling, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 12 2 24
Ev Ödevi 8 5 40
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 3 3 3 3 3 2 3 3 4 3 3
ÖÇ 2 3 4 3 3 3 2 3 4 4 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 4 2
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek