Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196682014 | Yapısal Eşitleme Modellemeleri | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı, psikolojide örtük değişkenlerin modelleri kapsamında yapısal bir eşitlik modelinin planlanmasnıı ve test edilmesi sağlamaktır.
Doç..Dr.MEDİHA KORKMAZ
1 | Yapısal eşitlik modellerinin temel kavramlarını anlamak. |
2 | Psikolojik örtük değişkenlerin verilerini yapısal eşitlik teknikleri içerisinde analiz edebilmek. |
3 | Yapısal eşitlik veri analiz sonuçlarıunı doğru bir şekilde yorumlamak. |
4 | Yapısal eşitlik analiz sonuçlarını ve çıktılarını yazılı olarak rapor etmek. |
5 | Psikolojik özellikler arasındaki ilişkilerin modellenmesi ve araştırmanın desenlenmesi |
Yok
Yok
Yapısal eşitlik modellemelerinin temel kavramları, (model parametreleri, parametre tahminleri, model test etme, uyum indeksleri), iz ( path analysis) analizi, doğrulayıcı faktör analizi (confirmatory factor analysis) ve yapısal regresyon modelleri üzerinde durulacaktır. Teorik bilgilerin yanı sıra ele alınan konuların örnek uygulamaları LISREL 8.00 programı ile yapılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması, | ||
2 | Faktör analizine giriş | ||
3 | Örtük değişken modellemerinde eski ve yeni yaklaşımlar | ||
4 | Yapısal eşitlik modellemelerine giriş | ||
5 | Yapısal eşitlik modellerine giriş ve özellikleri | ||
6 | Yapısal modeller, parametre tahminleri, uyum istatistikleri | ||
7 | LISREL programının tanıtımı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Yol/ iz analizi | ||
10 | Yol/ iz analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
11 | Doğrulayıcı faktör analizi | ||
12 | Doğrulayıcı faktör analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
13 | Yapısal regresyon analizi | ||
14 | Yapısal regresyon analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar | ||
15 | Yapısal eşitlik modeli ile grup farklılıklarını analiz etme | ||
16 | Final sınavı |
Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics., APA, Washington DC. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Marcoulides, G.A. & Moustaki, I.(2002). Latent variable and latent structure models, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Raykov, T., & Marcoulides, G.A.(2006). A first Course in Structural Equating Modeling, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Ev Ödevi | 8 | 5 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |