[GeriDon]

[DersOgretimPlani]


[DersinKodu] [DersinAdi] [DersinTuru] [Yil] [YariYil] [Ects]
9201196682014 Yapısal Eşitleme Modellemeleri Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

[Doktora]


Türkçe


Bu dersin amacı, psikolojide örtük değişkenlerin modelleri kapsamında yapısal bir eşitlik modelinin planlanmasnıı ve test edilmesi sağlamaktır.


Doç..Dr.MEDİHA KORKMAZ


1 Yapısal eşitlik modellerinin temel kavramlarını anlamak.
2 Psikolojik örtük değişkenlerin verilerini yapısal eşitlik teknikleri içerisinde analiz edebilmek.
3 Yapısal eşitlik veri analiz sonuçlarıunı doğru bir şekilde yorumlamak.
4 Yapısal eşitlik analiz sonuçlarını ve çıktılarını yazılı olarak rapor etmek.
5 Psikolojik özellikler arasındaki ilişkilerin modellenmesi ve araştırmanın desenlenmesi


Yok


Yok


Yapısal eşitlik modellemelerinin temel kavramları, (model parametreleri, parametre tahminleri, model test etme, uyum indeksleri), iz ( path analysis) analizi, doğrulayıcı faktör analizi (confirmatory factor analysis) ve yapısal regresyon modelleri üzerinde durulacaktır. Teorik bilgilerin yanı sıra ele alınan konuların örnek uygulamaları LISREL 8.00 programı ile yapılacaktır.


[Hafta] [Teorik] [OgretimYontemVeTeknikleri] [OnHazirlik]
1 Tanışma ve ders içeriğinin tanıtılması,
2 Faktör analizine giriş
3 Örtük değişken modellemerinde eski ve yeni yaklaşımlar
4 Yapısal eşitlik modellemelerine giriş
5 Yapısal eşitlik modellerine giriş ve özellikleri
6 Yapısal modeller, parametre tahminleri, uyum istatistikleri
7 LISREL programının tanıtımı
8 Ara sınav
9 Yol/ iz analizi
10 Yol/ iz analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
11 Doğrulayıcı faktör analizi
12 Doğrulayıcı faktör analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
13 Yapısal regresyon analizi
14 Yapısal regresyon analizi: Lisrel programıyla örnek uygulamalar
15 Yapısal eşitlik modeli ile grup farklılıklarını analiz etme
16 Final sınavı

Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics., APA, Washington DC. Kline, R. B. (2005). Principles and practice of structural equation Modeling. New York: The Guilford Press. Kline, P. (1994). An easy Guide to Factor Analysis. Routledge. Washington:APA. Marcoulides, G.A. & Moustaki, I.(2002). Latent variable and latent structure models, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Raykov, T., & Marcoulides, G.A.(2006). A first Course in Structural Equating Modeling, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates Mahvah, New Jersey. Şimşek, Ö. F. (2006). Yapısal Eşitlik Modellemesine Giriş - Temel İlkeler ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Ekinoks.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Ara Sınav 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri [Adet] [Deger]
Final Sınavı 1 100
[Toplam] 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


[Etkinlikler] [Sayisi] [Suresi] [ToplamIsYuku]
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 12 2 24
Ev Ödevi 8 5 40
[ToplamIsYuku] 150

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 3 3 3 3 3 2 3 3 4 3 3
[OC] 2 3 4 3 3 3 2 3 4 4 3 3 3
[OC] 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 4 2
[OC] 4 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3
[OC] 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[PCOCAciklama]