GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196032021 PSİKOLOJİDE ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLER Ders 1 2 5,00

Doktora



Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.


Prof. Dr. Sonia AMADO


1 Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması.
2 Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi.
3 Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme.
4 Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme.
5 İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme.

Birinci Öğretim


yok


yok


Alanda kullanılan çok değişkenli varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizi türlerinin kavramsal ve uygulamalı olarak çalışılması.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Çok değişkenli istatistiğe giriş
2 Veri tarama
3 MANOVA ve MANCOVA
4 MANOVA ve MANCOVA
5 Discriminant analizi
6 Discriminant analizi
7 Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi
8 Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi (uygulama)
9 Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Uygulama)
10 Ara sınav
11 Çok Boyutlu Modelleme
12 Lojistik Regresyon Analizine Giriş
13 Lojistik Regresyon Analizine Giriş (uygulama)
14 Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi
15 Final Sınavı

Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(2002). Reading and understanding more multivariate statistics Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 22 22
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2 2 1 2 5 5 5 5 3 2 2
ÖÇ 2 2 1 2 2 2 5 5 5 5 2 2 2
ÖÇ 3 2 3 2 1 2 5 5 5 5 2 2 2
ÖÇ 4 2 1 3 4 3 5 5 5 5 2 3 3
ÖÇ 5 3 3 2 3 3 5 5 5 5 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek