Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196032021 | PSİKOLOJİDE ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.
Prof. Dr. Sonia AMADO
1 | Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması. |
2 | Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
3 | Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme. |
4 | Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
5 | İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Alanda kullanılan çok değişkenli varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizi türlerinin kavramsal ve uygulamalı olarak çalışılması.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Çok değişkenli istatistiğe giriş | ||
2 | Veri tarama | ||
3 | MANOVA ve MANCOVA | ||
4 | MANOVA ve MANCOVA | ||
5 | Discriminant analizi | ||
6 | Discriminant analizi | ||
7 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi | ||
8 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi (uygulama) | ||
9 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Uygulama) | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Çok Boyutlu Modelleme | ||
12 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş | ||
13 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş (uygulama) | ||
14 | Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi | ||
15 | Final Sınavı |
Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(2002). Reading and understanding more multivariate statistics Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |