[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
9201196032021 | PSİKOLOJİDE ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
[Doktora]
Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.
Prof. Dr. Sonia AMADO
1 | Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması. |
2 | Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
3 | Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme. |
4 | Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
5 | İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Alanda kullanılan çok değişkenli varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizi türlerinin kavramsal ve uygulamalı olarak çalışılması.
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Çok değişkenli istatistiğe giriş | ||
2 | Veri tarama | ||
3 | MANOVA ve MANCOVA | ||
4 | MANOVA ve MANCOVA | ||
5 | Discriminant analizi | ||
6 | Discriminant analizi | ||
7 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi | ||
8 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi (uygulama) | ||
9 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Uygulama) | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Çok Boyutlu Modelleme | ||
12 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş | ||
13 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş (uygulama) | ||
14 | Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi | ||
15 | Final Sınavı |
Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(2002). Reading and understanding more multivariate statistics Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
[ToplamIsYuku] | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | |
[OC] 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |
[OC] 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
[OC] 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 |
[OC] 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |