| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9201196032021 | PSİKOLOJİDE ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKLER | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Psikoloji alanında yapılan araştırmalardan elde verilerin analizinde, tanımlanmasında ve anlamlandırılmasında çok değişkenli istatistiklerin kullanımı.
Prof. Dr. Sonia AMADO
| 1 | Psikolojik istatistikte yer alan temel kavramların anlaşılması. |
| 2 | Temel istatistiksel yöntemlerin kavramsal ve sayısal olarak öğrenilmesi. |
| 3 | Psikolojik veriye doğru bir biçimde uygun istatistiksel tekniği uygulayabilme. |
| 4 | Psikolojik verilerin analizinde elde edilen bulguları doğru bir biçimde yorumlayabilme. |
| 5 | İstatistiksel analizleri ve sonuçları anlaşılır biçimde, hem yazılı hem de sözel olarak ifade edebilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Alanda kullanılan çok değişkenli varyans analizi ve çok değişkenli regresyon analizi türlerinin kavramsal ve uygulamalı olarak çalışılması.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Çok değişkenli istatistiğe giriş | ||
| 2 | Veri tarama | ||
| 3 | MANOVA ve MANCOVA | ||
| 4 | MANOVA ve MANCOVA | ||
| 5 | Discriminant analizi | ||
| 6 | Discriminant analizi | ||
| 7 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi | ||
| 8 | Çok değişkenli doğrusal regresyon analizi (uygulama) | ||
| 9 | Çok Değişkenli Doğrusal Regresyon Analizi (Uygulama) | ||
| 10 | Ara sınav | ||
| 11 | Çok Boyutlu Modelleme | ||
| 12 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş | ||
| 13 | Lojistik Regresyon Analizine Giriş (uygulama) | ||
| 14 | Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi | ||
| 15 | Final Sınavı |
Meyers, Gamst &Guarino (2013). Applied Multivariate Research: Design and Applications. Sage. Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(1998). Reading and understanding multivariate statistics Grimm,L.G. & Yarnold,P.R.(2002). Reading and understanding more multivariate statistics Field, A. (2009). Discovering Statistics Using SPSS. London: SAGE Pub. Howell, D. C. (1997). Statistical methods for psychology. Belmont, Calif.: Duxbury Pres. Tabachnick, B.G. &Fideli, L.S. (2007). Using Multivariate statistics. Pearson Education, New York.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Ev Ödevi | 10 | 3 | 30 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 150 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |
| ÖÇ 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 |
| ÖÇ 4 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 3 |
| ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 |