Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196522021 | Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi II Risk Oluşturan Durumlar | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 5,00 |
Doktora
Bu dersin amacı Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.
Prof. Dr. Haluk ARKAR
1 | Klinik formülasyon ile klinik tanıyı karşılaştırabilme |
2 | Çeşitli bozuklukların fenomenolojisini hatırlayabilme |
3 | Çeşitli bozuklukların sınıflandırılmasını eleştirebilme |
4 | Çeşitli bozuklukların epidemiyolojisini hatırlayabilme |
5 | Psikopatolojik tanı gruplarının özgül bilişsel davranışçı modelini anlayabilme |
6 | Çeşitli bozukluklarda kullanılan özgül tedavi tekniklerini anlayabilme |
7 | Psikopatolojik tanı grupları arasında ayrım yapabilme |
8 | Psikopatolojik tanı gruplarının alt tiplerini hatırlayabilme |
9 | Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozukluklara özgü kültürel, yaşa ve cinsiyete bağlı özellikleri hatırlayabilme |
10 | Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozuklukların yaygınlığını hatırlayabilme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, psikozlar, madde kötüye kullanım bozuklukları, patolojik kumar, cinsel sorunlar ve yeme bozuklukları için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar | ||
2 | Özgül fobiler Özgül fobiye giden yollar Özgül fobilerin tedavisi | ||
3 | Psikozlar Ağır ve kalıcı ruhsal hastalıkların tanımlanması Servis dağıtım modelleri | ||
4 | Madde kötüye kullanımı ve bağımlılığının tedavisi Psikolojik temelli tedavi yöntemleri | ||
5 | Madde kötüye kullanımı ve bağımlılığının tedavisi Nüksü önleme Tedavi yoğunluğu | ||
6 | Patolojik kumar oynamayı anlamaya ve tedavi etmeye yönelik bilişsel yaklaşım | ||
7 | Cinsel sorunlar: işlev bozukluğu Sınıflandırma ve tanısal konular Cinsel istek bozukluğunun değerlendirilmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Cinsel istek bozukluğunun tedavisi Psikojenik ve organik sorunlar | ||
10 | İlişki sorunları, Evlilik sıkıntılarının doğası, İlişki sorunlarının değerlendirilmesi | ||
11 | İlişki sorunları Önleme programlarının içeriği | ||
12 | Yeme bozuklukları Yaygınlık ve gidişat | ||
13 | Yeme bozukluklarının tedavisi | ||
14 | Sosyal beceri eğitimi ve problem çözme | ||
15 | Klinik psikolojide imgelerle çalışmak | ||
16 | Final Sınavı |
Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 4 | 56 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 |
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 |