GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196522021 Yetişkin Psikopatolojisi ve Psikoterapisi II Risk Oluşturan Durumlar Seçmeli Ders Grubu 1 2 5,00

Doktora



Bu dersin amacı Mental Bozuklukların Tanısal ve İstatistiksel Elkitabı’nda yer alan bozuklukları ele almak ve bu bozuklukların bilişsel davranışçı tedavi modelini sunmaktır.


Prof. Dr. Haluk ARKAR


1 Klinik formülasyon ile klinik tanıyı karşılaştırabilme
2 Çeşitli bozuklukların fenomenolojisini hatırlayabilme
3 Çeşitli bozuklukların sınıflandırılmasını eleştirebilme
4 Çeşitli bozuklukların epidemiyolojisini hatırlayabilme
5 Psikopatolojik tanı gruplarının özgül bilişsel davranışçı modelini anlayabilme
6 Çeşitli bozukluklarda kullanılan özgül tedavi tekniklerini anlayabilme
7 Psikopatolojik tanı grupları arasında ayrım yapabilme
8 Psikopatolojik tanı gruplarının alt tiplerini hatırlayabilme
9 Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozukluklara özgü kültürel, yaşa ve cinsiyete bağlı özellikleri hatırlayabilme
10 Psikopatolojik tanı gruplarında yer alan bozuklukların yaygınlığını hatırlayabilme

Birinci Öğretim


yok


yok


Bu ders kapsamında DSM kapsamındaki psikopatolojik süreçler ve tanılar üzerine eğitim, tanı koyma yeteneğini geliştirme ve öğrencilerin psikopatolojinin geniş aralığını tanımaları üzerinde durulur. Bu ders aynı zamanda, psikozlar, madde kötüye kullanım bozuklukları, patolojik kumar, cinsel sorunlar ve yeme bozuklukları için bilişsel davranışçı tedavi modeli sunar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, önemi ve kurallar
2 Özgül fobiler Özgül fobiye giden yollar Özgül fobilerin tedavisi
3 Psikozlar Ağır ve kalıcı ruhsal hastalıkların tanımlanması Servis dağıtım modelleri
4 Madde kötüye kullanımı ve bağımlılığının tedavisi Psikolojik temelli tedavi yöntemleri
5 Madde kötüye kullanımı ve bağımlılığının tedavisi Nüksü önleme Tedavi yoğunluğu
6 Patolojik kumar oynamayı anlamaya ve tedavi etmeye yönelik bilişsel yaklaşım
7 Cinsel sorunlar: işlev bozukluğu Sınıflandırma ve tanısal konular Cinsel istek bozukluğunun değerlendirilmesi
8 Ara sınav
9 Cinsel istek bozukluğunun tedavisi Psikojenik ve organik sorunlar
10 İlişki sorunları, Evlilik sıkıntılarının doğası, İlişki sorunlarının değerlendirilmesi
11 İlişki sorunları Önleme programlarının içeriği
12 Yeme bozuklukları Yaygınlık ve gidişat
13 Yeme bozukluklarının tedavisi
14 Sosyal beceri eğitimi ve problem çözme
15 Klinik psikolojide imgelerle çalışmak
16 Final Sınavı

Davison, G. C. & Neale, J.M. (2004). Abnormal Psychology, 7th Ed. New York: John Wiley & Sons. Yardımcı Kitaplar: Oltmanns, T. F., Neale, J. M. & Davison, G. C. (1995). Case Studies in Abnormal Psychology, 4th Ed. New York: John Wiley & Sons. American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fouth Edition (DSM-IV). Washington: American Psychiatric Press. Dattilo, F. M. & Freeman, A. (2007) Cognitive Behavioral Strategies in crises intervention. New York: Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 4 56
Quiz için Bireysel Çalışma 5 5 25
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 2 1 2 2 2 2 1
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 1 2 1 1 2 1 1
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 2 2 1 2 1 2 2
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 1 2 2 2 3 2 2
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 2 1 2 2 2 1 2
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 2 2 2 2 2 3 2
ÖÇ 7 5 5 5 5 5 2 1 2 1 1 2 2
ÖÇ 8 5 5 5 5 5 1 2 2 2 3 2 2
ÖÇ 9 5 5 5 5 5 2 1 2 2 2 1 2
ÖÇ 10 5 5 5 5 5 2 1 2 2 2 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek