Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9201196662021 | Çocuk ve Ergenlerle Görüşme, Değerlendirme ve Müdahale | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Doktora
Dersin amacı çocuk ve ergenlerle ve onların aileleriyle görüşme yaparak, zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri uygulamayı, değerlendirme raporu yazmayı ve psikoterapi tekniklerini uygulamayı öğrenmesidir.
Prof. Dr. Serap TEKİNSAV SÜTCÜ
1 | Klinik görüşme ve psikolojik testleri kullanarak, çocuk ve ergenlerin farklı alanlardaki gelişimlerini, bilişsel ve entelektüel yeteneklerini, duygusal ve davranışsal sorunlarını ve ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirebilme |
2 | Çocukluk ruhsal sorunlarında, kısa süreli oyun terapisi ve bilişsel davranışçı terapi tekniklerini etkili bir biçimde kullanmayı öğrenme |
3 | Kendi klinik uygulamalarını açık ve doğru bir biçimde değerlendirebilme kapasitesini geliştirme |
4 | Çocuk ve aile ile çalışırken temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme |
Birinci Öğretim
yok
yok
Çocuk, ergen ve anne babayla çalışma ilişkisini kurma ve klinik görüşmeye başlama; Sorunlar hakkında bilgi toplama; Gelişimsel ve ailesel öyküyü araştırma; Tanı koyma ve vaka formülasyonu yapma; Tedavi hedeflerini belirleme; Bilişsel davranışçı teknikler, anne baba eğitimi ve yapılandırılmış oyun terapisi tekniklerini kullanarak hedeflere ulaşmak için çalışma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Süpervizyon | ||
2 | Süpervizyon | ||
3 | Süpervizyon | ||
4 | Süpervizyon | ||
5 | Süpervizyon | ||
6 | Süpervizyon | ||
7 | Süpervizyon | ||
8 | Süpervizyon | ||
9 | Süpervizyon | ||
10 | Süpervizyon | ||
11 | Süpervizyon | ||
12 | Süpervizyon | ||
13 | Süpervizyon | ||
14 | Süpervizyon |
Cepeda C. (2010). Clinical manual for the psychiatric interview of children and adolescents. American Psychiatric Publishing Inc. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. (eds.) ( 2009). Korku Avcısı: Çalışma kitabı. İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. & Aydın A. (2009). Korku Avcısı: Anksiyete bozukluğu olan çocuklar İçin bilişsel davranışçı terapi rehberi. İzmir: Ege Üniversitesi yayınları. Kaduson H.G. & Schaefer C.E. (eds). ( 2000). Short-Term Play Therapy. The New York: The Guilford Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
E.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve E.Ü. Psikoloji Bölümü
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
Uygulama/Pratik | 15 | 4 | 60 |
Rapor Sunma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 |