GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9201196662021 Çocuk ve Ergenlerle Görüşme, Değerlendirme ve Müdahale Ders 1 2 4,00

Doktora



Dersin amacı çocuk ve ergenlerle ve onların aileleriyle görüşme yaparak, zeka, kişilik ve nöropsikolojik testleri uygulamayı, değerlendirme raporu yazmayı ve psikoterapi tekniklerini uygulamayı öğrenmesidir.


Prof. Dr. Serap TEKİNSAV SÜTCÜ


1 Klinik görüşme ve psikolojik testleri kullanarak, çocuk ve ergenlerin farklı alanlardaki gelişimlerini, bilişsel ve entelektüel yeteneklerini, duygusal ve davranışsal sorunlarını ve ruhsal bozukluk belirtilerini değerlendirebilme
2 Çocukluk ruhsal sorunlarında, kısa süreli oyun terapisi ve bilişsel davranışçı terapi tekniklerini etkili bir biçimde kullanmayı öğrenme
3 Kendi klinik uygulamalarını açık ve doğru bir biçimde değerlendirebilme kapasitesini geliştirme
4 Çocuk ve aile ile çalışırken temel alınacak mesleki, ahlaki ve yasal ilkeleri öğrenme

Birinci Öğretim


yok


yok


Çocuk, ergen ve anne babayla çalışma ilişkisini kurma ve klinik görüşmeye başlama; Sorunlar hakkında bilgi toplama; Gelişimsel ve ailesel öyküyü araştırma; Tanı koyma ve vaka formülasyonu yapma; Tedavi hedeflerini belirleme; Bilişsel davranışçı teknikler, anne baba eğitimi ve yapılandırılmış oyun terapisi tekniklerini kullanarak hedeflere ulaşmak için çalışma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Süpervizyon
2 Süpervizyon
3 Süpervizyon
4 Süpervizyon
5 Süpervizyon
6 Süpervizyon
7 Süpervizyon
8 Süpervizyon
9 Süpervizyon
10 Süpervizyon
11 Süpervizyon
12 Süpervizyon
13 Süpervizyon
14 Süpervizyon

Cepeda C. (2010). Clinical manual for the psychiatric interview of children and adolescents. American Psychiatric Publishing Inc. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. (eds.) ( 2009). Korku Avcısı: Çalışma kitabı. İzmir: Ege Üniversitesi Yayınları. Sorias O., Bildik T. & Tekinsav Sütcü S. & Aydın A. (2009). Korku Avcısı: Anksiyete bozukluğu olan çocuklar İçin bilişsel davranışçı terapi rehberi. İzmir: Ege Üniversitesi yayınları. Kaduson H.G. & Schaefer C.E. (eds). ( 2000). Short-Term Play Therapy. The New York: The Guilford Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

E.Ü.Tıp Fakültesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve E.Ü. Psikoloji Bölümü


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 10 1 10
Uygulama/Pratik 15 4 60
Rapor Sunma 10 5 50
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 5 5 5 2 3 2 2 2 3 2 5
ÖÇ 2 5 5 4 5 2 2 1 2 2 2 2 5
ÖÇ 3 5 5 4 5 2 3 2 2 2 1 2 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 2 1 2 2 3 2 2 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek