GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203016052015 Dil ve İletişim Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Dil felsefesi üzerine derinlikli okumalar yapabilme. Düşünce, anlam ve dil üzerine farklı paradigmalar ve temel görüşler hakkında bilgilenme. Göstergebilim, Metinlerarasılıklık, yapısal ve post yapısalcı dil analizlerini kavratabilme. Tez çalışmaları için analiz yöntemi kazandırma.


Doç. Dr. Sıdıka Yılmaz


1 1- Dil. anlam ve gerçeklik üzerine farkındalık alanı açma
2 - Yapısal ve post yapısalcı dil yaklaşımlarına hakim olabilme
3 3- Dil ve ideoloji ilişkisinin akademik boyutuna sahip olabilme
4 4-.Felsefi dil varyasyonlarını disiplinlerarası bir algıyla değerlendirme
5 5-Dile dil açısından en üst noktadan bakacak şekilde felsefi literatüre sahip çıkabilme becerisi
6 6-Tez çalışmalarına akademik analiz kazanabilme
7 7-Medya ve diğer metinlerin analizini yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil felsefesi üzerine derinlikli okumalar yapabilme. Düşünce, anlam ve dil üzerine farklı paradigmalar ve temel görüşler hakkında bilgilenme. Göstergebilim, Metinlerarasılıklık, yapısal ve post yapısalcı dil analizlerini kavratabilme. Tez çalışmaları için analiz yöntemi kazandırma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Modernite ve oluşturduğu zihinsel doku, dil ve anlam
2 Post modernite ve oluşturduğu zihinsel doku
3 Anlam ve dil
4 Dil düşünce ve zihin
5 Saussure, dil ve anlam
6 Yapısal dil anlayışı
7 Noam Chomsky ve dil
8 Ara sınav
9 Nietzsche ve dil
10 Faucault ve dil
11 Wittgenstein ve dil
12 Post yapısalcı yaklaşımlar
13 Derrida ve dil
14 Genel değerlendirme
15 Genel değerlendirme
16 Final sınavı

Chomsky, N. (2001) Dil ve Zihin, (çev.) A. Kocaman, Ayraç: Ankara Sarup, M. (1995) Postyapısalcılık ve Postmodernizim, (çev.) A.B. Güçlü, Ark: Ankara Foucault, M. (1994) Kelimeler ve Şeyler, (çev.)M.A. Kılıçbay, İmge: Ankara) Wittgenstein, L. (1998) felsefi Soruşturmalar, (çev.) D. Kanıt, Küreyel: İstanbul Moretti, F. (1998) Mucizevi Göstergeler, (çev.)Z. Altok, Metis: İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 2 6 12
Proje Sunma 2 5 10
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 15 45
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 13 13
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek