GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026072020 Tüketici Davranışları ve Reklam Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı; pazarlama ve reklam stratejilerinin belirlenmesindeki en güçlü etkenlerden biri olan tüketici davranışlarının çeşitli boyutlarıyla analiz edilip reklam ile olan bağlantılarının incelenmesinin sağlanmasıdır.


Prof. Dr .Sinem Yeygel Çakır


1 Tüketici davranışları bilgisi
2 Tüketici davranışları ile pazarlama ve reklam stratejileri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
3 Tüketici davranışlarına etki eden faktörleri reklam stratejileri açısından yorumlayabilme 4.
4 Tüketici davranışları kapsamına giren konu ve süreçlerle ilgili yapılmış akademik çalışmaları yorumlayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri • Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi • Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi • Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına etki eden Faktörler • Reklam ve Tüketici Davranışları • Reklam Etki Modelleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri
2 Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri, Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi
3 Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
4 Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına Etki Eden Faktörler
5 Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına Etki Eden Faktörler
6 Reklam ve Tüketici Davranışları, Reklam Etki Modelleri
7 Kitap İncelemesi
8 Kitap İncelemesi
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Alan Araştırması
12 Alan Araştırması
13 Alan Araştırması
14 Alan Araştırması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

Arens, William, F.; Contemporary Advertising, 8th Edition, Mc.Graw Hill Inc., New York, U.S.A., 2002. Atkinson, Rita L. vd.; Psikolojiye Giriş, Çev.: Yavuz Alogan, 2. Baskı, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2002. Barry, Ann Marie; Visual Intelligence : Perception, Image, and Manipulation in Visual Communication, State University of New York Press, New York, 1997. Batra, Rajeev vd..; Advertising Management, 5th Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1996. Bettinghaus, Erwin P. ve Cody, Michael J.; Persuasive Communication, 4th Edition, Holt, Rinehart and Winston Inc., New York, 1987. Bilgin, Nuri; Sosyal Psikoloji Sözlüğü, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2003. Boyd, Harper W. ve Walker, Orville C.; Marketing Management -A Strategic Approach-, Irwin Inc., Boston, 1990. Briggs, Rex ve Stuart, Greg, What Sticks? Akılda Kalan Nedir?, Çev.: Şeyda Odabaş, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. Cialdini, Robert B.; İknanın Psikolojisi, Çev.: Fevzi Yalım, İkinci Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004. Çakır, Vesile; Reklam ve Marka Tutumu, Tablet Yayınları, Konya, 2006. Dağtaş, Banu, Reklam Kültür Toplum, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2009. Elden, Müge; Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge vd., Şimdi Reklamlar, 4. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge; Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003. Franzen, Giep; Reklamın Marka Değerine Etkisi, Çev.: Fevzi Yalım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2005. Harris, Richard Jackson; A Cognitive Psychology of Mass Communication, Fourth Edition, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, 2008. İnceoğlu, Metin; Tutum, Algı, İletişim, 3. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara, 2000. Jones, John Philip, Masallarla ve Gerçeklerle Reklamcılık –Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı-, Çev.: Aytül Özer, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006. Kardes, Frank R.; Consumer Behavior and Managerial Decision Making Second Edition, Pearson Education, Inc., USA, 2002. Mowen, John C.; Consumer Behavior, Third Edition, Macmillian Publishing Company, USA, 1993. Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan; Tüketici Davranışı, 3. Basım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2003. Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine; Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002. Perloff, Richard M.; The Dynamics Of Persuasion -Communication and Attitudes in the 21st Century-, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey, 2003. Schiffman, Leon G. ve Kanuk, Leslie L.; Consumer Behaviour, Pearson Education Prentice-Hall Inc, New Jersey, USA, 2004. Stiff, James B. ve Mongeau, Paul A.; Persuasive Communication, 2nd Edition, The Guilford Press, New York, 2003. Sutherland, Max ve Sylvester, Alice K.; Reklam ve Tüketici Zihni, Çev.: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004. Zaltman, Gerald; Tüketici Nasıl Düşünür, Çev: A. Semih Koç, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Alan Çalışması 1 80 80
Makale Yazma 1 25 25
Makale Kritik Etme 1 5 5
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek