Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203026072020 | Tüketici Davranışları ve Reklam | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı; pazarlama ve reklam stratejilerinin belirlenmesindeki en güçlü etkenlerden biri olan tüketici davranışlarının çeşitli boyutlarıyla analiz edilip reklam ile olan bağlantılarının incelenmesinin sağlanmasıdır.
Prof. Dr .Sinem Yeygel Çakır
1 | Tüketici davranışları bilgisi |
2 | Tüketici davranışları ile pazarlama ve reklam stratejileri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme |
3 | Tüketici davranışlarına etki eden faktörleri reklam stratejileri açısından yorumlayabilme 4. |
4 | Tüketici davranışları kapsamına giren konu ve süreçlerle ilgili yapılmış akademik çalışmaları yorumlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri • Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi • Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi • Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına etki eden Faktörler • Reklam ve Tüketici Davranışları • Reklam Etki Modelleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri | ||
2 | Tüketici Davranışı Kavramı ve Özellikleri, Tüketici Davranışının Pazarlamadaki Önemi | ||
3 | Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi | ||
4 | Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına Etki Eden Faktörler | ||
5 | Tüketici Satın Alma Süreci ve Tüketici Davranışlarına Etki Eden Faktörler | ||
6 | Reklam ve Tüketici Davranışları, Reklam Etki Modelleri | ||
7 | Kitap İncelemesi | ||
8 | Kitap İncelemesi | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Alan Araştırması | ||
12 | Alan Araştırması | ||
13 | Alan Araştırması | ||
14 | Alan Araştırması | ||
15 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
Arens, William, F.; Contemporary Advertising, 8th Edition, Mc.Graw Hill Inc., New York, U.S.A., 2002. Atkinson, Rita L. vd.; Psikolojiye Giriş, Çev.: Yavuz Alogan, 2. Baskı, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2002. Barry, Ann Marie; Visual Intelligence : Perception, Image, and Manipulation in Visual Communication, State University of New York Press, New York, 1997. Batra, Rajeev vd..; Advertising Management, 5th Edition, Prentice Hall Inc., New Jersey, 1996. Bettinghaus, Erwin P. ve Cody, Michael J.; Persuasive Communication, 4th Edition, Holt, Rinehart and Winston Inc., New York, 1987. Bilgin, Nuri; Sosyal Psikoloji Sözlüğü, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2003. Boyd, Harper W. ve Walker, Orville C.; Marketing Management -A Strategic Approach-, Irwin Inc., Boston, 1990. Briggs, Rex ve Stuart, Greg, What Sticks? Akılda Kalan Nedir?, Çev.: Şeyda Odabaş, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. Cialdini, Robert B.; İknanın Psikolojisi, Çev.: Fevzi Yalım, İkinci Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004. Çakır, Vesile; Reklam ve Marka Tutumu, Tablet Yayınları, Konya, 2006. Dağtaş, Banu, Reklam Kültür Toplum, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2009. Elden, Müge; Reklam ve Reklamcılık, Say Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge vd., Şimdi Reklamlar, 4. Baskı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009. Elden, Müge; Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, İstanbul, 2003. Franzen, Giep; Reklamın Marka Değerine Etkisi, Çev.: Fevzi Yalım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2005. Harris, Richard Jackson; A Cognitive Psychology of Mass Communication, Fourth Edition, Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ, 2008. İnceoğlu, Metin; Tutum, Algı, İletişim, 3. Baskı, İmaj Yayınevi, Ankara, 2000. Jones, John Philip, Masallarla ve Gerçeklerle Reklamcılık –Reklamcılığın Doğru Bilinen 28 Yanlışı-, Çev.: Aytül Özer, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2006. Kardes, Frank R.; Consumer Behavior and Managerial Decision Making Second Edition, Pearson Education, Inc., USA, 2002. Mowen, John C.; Consumer Behavior, Third Edition, Macmillian Publishing Company, USA, 1993. Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan; Tüketici Davranışı, 3. Basım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2003. Odabaşı, Yavuz ve Oyman, Mine; Pazarlama İletişimi Yönetimi, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002. Perloff, Richard M.; The Dynamics Of Persuasion -Communication and Attitudes in the 21st Century-, Second Edition, Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey, 2003. Schiffman, Leon G. ve Kanuk, Leslie L.; Consumer Behaviour, Pearson Education Prentice-Hall Inc, New Jersey, USA, 2004. Stiff, James B. ve Mongeau, Paul A.; Persuasive Communication, 2nd Edition, The Guilford Press, New York, 2003. Sutherland, Max ve Sylvester, Alice K.; Reklam ve Tüketici Zihni, Çev.: İnci Berna Kalınyazgan, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004. Zaltman, Gerald; Tüketici Nasıl Düşünür, Çev: A. Semih Koç, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2004.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 1 | 80 | 80 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 4 | 10 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 |