GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026172020 Reklam ve Kültür Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenciler; kültür ve kültüre ilişkin kavramları tanımlayabilecek,modernizm, postmodernizm,popüler kültür, tüketim, tüketim kültürü gibi kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, kültür çalışmaları alanındaki kuramcıların farklı bakış açılarını açıklayabilecek ve kültür v kültürel bileşenlerin reklam sektöründe yarattığı değişimi kavrayabilecektir.


Prof.Dr. Işıl Aktuğlu


1 Kültür kavramını tanımları ve kapsamı bağlamında açıklayabilme.
2 Kültürel çalışmalar ve kuramlar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme.
3 Kültürün yarattığı değişim ve yeni yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


• Kültür kavramını farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme: Kültürün yapısı ve özellikleri, kapsamı, • Modernizmi,postmodernizm kavramı ve arasındaki farklılıkları açıklama kapsamı, özellikleri ve postmodernizmden farklılıkları bağlamında açıklama, reklamdaki uygulama örnekleri • Popüler kültür ve reklam ilişkisi • *Tüketim olgusu, tüketim davranışı ve tüketim kavramını açıklama ve reklama eleştirel bakış * Kültürel çeşitlilik ve kültürün dinamikliği etkisinde reklam uygulmalarında ortaya çıkan değişimleri ve yeni trendleri açıklama ve örnek kampanya uygulamalarını yorumlama


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Kültür kavramını ve bileşenlerini tanımlama, farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme
3 Tüketim kültürü kavramı, gelişimi reklam sektörü ile ilişkisi, reklam eleştirileri
4 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
5 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
6 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
7 Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması
8 Reklam- poüler kültür- tüketim olgusu
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

• Bocock R. (Ekim 1997). Tüketim, Dost Kitabevi:Ankara. • Chaney D. (1999).Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi Yayınları:Ankara. • Featherstone M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları:İstanbul. • Fırat A.F. (1991). “The Consumer in Postmodernity”, Advances in Consumer Research, Vol.18. • Fırat A.F. (1992). “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1. • Harvey D. (2006). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları:İstanbul. • Odabaşı Y. (2004). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları. • Şaylan G. (2006), Postmdernizm, İmge Kitabevi:Ankara. Baudrillard. Jean, Tüketim Toplumu, Çev Hazal Deliceçaylı, Ferde Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004. • Bocock, Robert, Tüketim, Çev. İrem Kutluk, Dost Kitabevi, Ankara, 2005. • Douglas, Mary, Baron Isherwood, Tüketim Antropolojisi, Çev Erdem Atilla, Dost Kitabevi, Ankara, 1999. • _________, Tüketim Toplumu, Çev. Mesut Karaşahan, Pınar Yayınları, İstanbul, 1991. • Kongar, Emre, Kültür ve İletişim, Say Yayınları, İstanbul. • Odabaşı, Yavuz, Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1999. • Oktay, Ahmet, Türkiye’de Popüler Kültür, Everest Yayınları, İstanbul, 2002. • Oskay, Ünsal, Kitle İletişimi Açısından Toplumsal Egemenlik ve Kültürel Donanımları, Kurgu (Eskişehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi), 1980. • ___________,Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, A.Ü. SBF., Yıllık, 1980. • ___________, Kültürün Özellikleri ve İçerikleri, A.Ü. BYYO, Yıllık, 1980. • ___________, 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, A.Ü. SBF Yayınları, No:495, Ankara, 1982. • ___________, Kitle Kültürü Popüler Kültürü Kuşatırken, Gösteri, Mart, 1989. • Raymond, Williams, Kültür, Çev: Suavi Aydın, İmge, Ankara, 1993. • Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Çev. Arzu Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004. Zorlu, Abdülkadir, Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yayınları, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Makale Yazma 2 30 60
Okuma 10 9 90
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek