Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203026172020 | Reklam ve Kültür | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenciler; kültür ve kültüre ilişkin kavramları tanımlayabilecek,modernizm, postmodernizm,popüler kültür, tüketim, tüketim kültürü gibi kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrayabilecek, kültür çalışmaları alanındaki kuramcıların farklı bakış açılarını açıklayabilecek ve kültür v kültürel bileşenlerin reklam sektöründe yarattığı değişimi kavrayabilecektir.
Prof.Dr. Işıl Aktuğlu
1 | Kültür kavramını tanımları ve kapsamı bağlamında açıklayabilme. |
2 | Kültürel çalışmalar ve kuramlar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme. |
3 | Kültürün yarattığı değişim ve yeni yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Kültür kavramını farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme: Kültürün yapısı ve özellikleri, kapsamı, • Modernizmi,postmodernizm kavramı ve arasındaki farklılıkları açıklama kapsamı, özellikleri ve postmodernizmden farklılıkları bağlamında açıklama, reklamdaki uygulama örnekleri • Popüler kültür ve reklam ilişkisi • *Tüketim olgusu, tüketim davranışı ve tüketim kavramını açıklama ve reklama eleştirel bakış * Kültürel çeşitlilik ve kültürün dinamikliği etkisinde reklam uygulmalarında ortaya çıkan değişimleri ve yeni trendleri açıklama ve örnek kampanya uygulamalarını yorumlama
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri | ||
2 | Kültür kavramını ve bileşenlerini tanımlama, farklı kuramcıların bakış açıları ile irdeleme | ||
3 | Tüketim kültürü kavramı, gelişimi reklam sektörü ile ilişkisi, reklam eleştirileri | ||
4 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
5 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
6 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
7 | Kitap okuma, rapor olarak sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
8 | Reklam- poüler kültür- tüketim olgusu | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
12 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
13 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
14 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
15 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
• Bocock R. (Ekim 1997). Tüketim, Dost Kitabevi:Ankara. • Chaney D. (1999).Yaşam Tarzları, Dost Kitabevi Yayınları:Ankara. • Featherstone M. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları:İstanbul. • Fırat A.F. (1991). “The Consumer in Postmodernity”, Advances in Consumer Research, Vol.18. • Fırat A.F. (1992). “Postmodernism and the Marketing Organization”, Journal of Organizational Change Management, Vol.5, No.1. • Harvey D. (2006). Postmodernliğin Durumu, Metis Yayınları:İstanbul. • Odabaşı Y. (2004). Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, İstanbul: MediaCat Kitapları. • Şaylan G. (2006), Postmdernizm, İmge Kitabevi:Ankara. Baudrillard. Jean, Tüketim Toplumu, Çev Hazal Deliceçaylı, Ferde Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004. • Bocock, Robert, Tüketim, Çev. İrem Kutluk, Dost Kitabevi, Ankara, 2005. • Douglas, Mary, Baron Isherwood, Tüketim Antropolojisi, Çev Erdem Atilla, Dost Kitabevi, Ankara, 1999. • _________, Tüketim Toplumu, Çev. Mesut Karaşahan, Pınar Yayınları, İstanbul, 1991. • Kongar, Emre, Kültür ve İletişim, Say Yayınları, İstanbul. • Odabaşı, Yavuz, Tüketim Kültürü, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1999. • Oktay, Ahmet, Türkiye’de Popüler Kültür, Everest Yayınları, İstanbul, 2002. • Oskay, Ünsal, Kitle İletişimi Açısından Toplumsal Egemenlik ve Kültürel Donanımları, Kurgu (Eskişehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi), 1980. • ___________,Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, A.Ü. SBF., Yıllık, 1980. • ___________, Kültürün Özellikleri ve İçerikleri, A.Ü. BYYO, Yıllık, 1980. • ___________, 19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişimin Kültürel İşlevleri, A.Ü. SBF Yayınları, No:495, Ankara, 1982. • ___________, Kitle Kültürü Popüler Kültürü Kuşatırken, Gösteri, Mart, 1989. • Raymond, Williams, Kültür, Çev: Suavi Aydın, İmge, Ankara, 1993. • Tomlinson, John, Küreselleşme ve Kültür, Çev. Arzu Eker, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004. Zorlu, Abdülkadir, Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yayınları, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Makale Yazma | 2 | 30 | 60 |
Okuma | 10 | 9 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 |