GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026232020 Kurumsal Pazarlama ve İletişim Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu ders sonunda öğrenciler; kurumsal pazarlama ve kurumsal marka olgularını kavrayabilecekler, kurumsal pazarlama ve kurumsal marka kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler ve kurumsal pazarlama iletişimi yönetimi sürecini açıklayabileceklerdir.


Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır


1 Kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme.
2 Kurumsal marka imajının oluşturulmasında etkili olan temel faktörleri tanımlayabilme.
3 Kurumsal iletişim kavramının kapsamını ve yönetim sürecini kavrayabilme.
4 Kurumsal marka, kurumsal imaj ve kurumsal itibar kavramlarını açıklayabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Kurumsal pazarlama ve kurumsal marka kavramları * Kurumsal pazarlama karması * Kurumsal markayı yansıtan unsurlar olarak kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı kavramları * Kurumsal itibarın inşa edilmesi ve kurum kültürü, kimliği ve imajı arasındaki ilişki. * Kurumsal iletişim kavramı kapsamı, nitelikleri * Kurumsal pazarlama sürecinde kurumsal iletişim bileşenlerinin rolü ve etkisi: Kurum içi ve kurum dışı iletişim bileşenleri. * Kurum dışı iletişim bileşeni olarak kurumsal reklam kampanyalarının işleyişi. * Kurumsal reklam kampanya örneklerinin analizi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri
2 Kurumsal pazarlama kavramı, kurumsal pazarlama karması ve kurumsal marka bileşenleri hakkında giriş bilginin verilmesi
3 Kurumsal pazarlama sürecinde kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal imaj kavramları arasındaki ilişki ve kurumsal itibara ulaşma süreci
4 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
5 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
6 Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi
7 Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi
8 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
9 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi
12 Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi
13 Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi
14 Makale sunumu ve sınıf tartışması
15 Makale sunumu ve sınıf tartışması
16 Makale sunumu ve sınıf tartışması

Elden, Müge; Yeygel, Sinem; Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, İstanbul, 2006 Argenti, Paul A.; Forman, Janis; The Power of Corporate Communication, The MacGraw-Hill, USA, 2002 Bakan, Ömer; Kurumsal İmaj Oluşum ve Etkili Faktörler, Tablet Kitabevi, Konya, Mayıs 2005 Güzelcik, Ebru; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul, Kasım 1999 Karpat Aktuğlu, Işıl; Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004 Kitchen, Philip J.; Schultz, Don E.; Raising the Coporate Umbrella: Corporate Communications in the 21st Century, Palgrave, Great Britain, 2001 Okay, Ayla; Kurum Kimliği, MediaCat Yayınları, Ankara, 1999 Pickton, David; Broderick, Amanda; Integrated Marketing Communications, Pearsons Education Ltd., England, 2001 Schultz, Majken (Ed.); Hatch, Mary Jo (Ed.); Larsen, Mogens Holten (Ed.); The Expressive Organization: Linking Identity, Reputation, and the Corporate Brand, Oxford University Press, New York, 2000



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Örnek Vaka İncelemesi 4 5 20
Rapor Sunma 1 10 10
Proje Hazırlama 4 5 20
Makale Yazma 2 15 30
Makale Kritik Etme 2 15 30
Okuma 4 10 40
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 4
ÖÇ 2 5 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 3 5 5 4 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 4 4 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek