| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9203026232020 | Kurumsal Pazarlama ve İletişim Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders sonunda öğrenciler; kurumsal pazarlama ve kurumsal marka olgularını kavrayabilecekler, kurumsal pazarlama ve kurumsal marka kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilecekler ve kurumsal pazarlama iletişimi yönetimi sürecini açıklayabileceklerdir.
Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır
| 1 | Kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı ve kurumsal itibar arasındaki ilişkiyi yorumlayabilme. |
| 2 | Kurumsal marka imajının oluşturulmasında etkili olan temel faktörleri tanımlayabilme. |
| 3 | Kurumsal iletişim kavramının kapsamını ve yönetim sürecini kavrayabilme. |
| 4 | Kurumsal marka, kurumsal imaj ve kurumsal itibar kavramlarını açıklayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
* Kurumsal pazarlama ve kurumsal marka kavramları * Kurumsal pazarlama karması * Kurumsal markayı yansıtan unsurlar olarak kurum kültürü, kurum kimliği, kurum imajı kavramları * Kurumsal itibarın inşa edilmesi ve kurum kültürü, kimliği ve imajı arasındaki ilişki. * Kurumsal iletişim kavramı kapsamı, nitelikleri * Kurumsal pazarlama sürecinde kurumsal iletişim bileşenlerinin rolü ve etkisi: Kurum içi ve kurum dışı iletişim bileşenleri. * Kurum dışı iletişim bileşeni olarak kurumsal reklam kampanyalarının işleyişi. * Kurumsal reklam kampanya örneklerinin analizi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: Dersin kapsamı, işlenişi, gereklilikleri | ||
| 2 | Kurumsal pazarlama kavramı, kurumsal pazarlama karması ve kurumsal marka bileşenleri hakkında giriş bilginin verilmesi | ||
| 3 | Kurumsal pazarlama sürecinde kurum kültürü, kurum kimliği, kurumsal imaj kavramları arasındaki ilişki ve kurumsal itibara ulaşma süreci | ||
| 4 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
| 5 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
| 6 | Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi | ||
| 7 | Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi | ||
| 8 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
| 9 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
| 10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
| 11 | Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi | ||
| 12 | Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi | ||
| 13 | Kurumsal Kampanya Örneklerinin Analizi | ||
| 14 | Makale sunumu ve sınıf tartışması | ||
| 15 | Makale sunumu ve sınıf tartışması | ||
| 16 | Makale sunumu ve sınıf tartışması |
Elden, Müge; Yeygel, Sinem; Kurumsal Reklamın Anlattıkları, Beta Yayınları, İstanbul, 2006 Argenti, Paul A.; Forman, Janis; The Power of Corporate Communication, The MacGraw-Hill, USA, 2002 Bakan, Ömer; Kurumsal İmaj Oluşum ve Etkili Faktörler, Tablet Kitabevi, Konya, Mayıs 2005 Güzelcik, Ebru; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, Sistem Yayıncılık, İstanbul, Kasım 1999 Karpat Aktuğlu, Işıl; Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar için Temel İlkeler, İletişim Yayınları, İstanbul, 2004 Kitchen, Philip J.; Schultz, Don E.; Raising the Coporate Umbrella: Corporate Communications in the 21st Century, Palgrave, Great Britain, 2001 Okay, Ayla; Kurum Kimliği, MediaCat Yayınları, Ankara, 1999 Pickton, David; Broderick, Amanda; Integrated Marketing Communications, Pearsons Education Ltd., England, 2001 Schultz, Majken (Ed.); Hatch, Mary Jo (Ed.); Larsen, Mogens Holten (Ed.); The Expressive Organization: Linking Identity, Reputation, and the Corporate Brand, Oxford University Press, New York, 2000
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 5 | 20 |
| Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
| Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
| Makale Yazma | 2 | 15 | 30 |
| Makale Kritik Etme | 2 | 15 | 30 |
| Okuma | 4 | 10 | 40 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 178 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 |