Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203026122020 | Tasarım Kültürü ve Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Başarılı bir tasarım için bilgi ve beceri sahibi tasarımcılara olduğu kadar, tasarımı insan yaşamının bir parçası haline getirecek tasarım yöneticilerine de ihtiyaç vardır. Dersin amacı tasarım yöneticiliğinin temel kavramlarını öğrencilere aktarabilmektir.
Doç. Dr. E. Özen OKAT
1 | 1. Bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirmek ve ders içinde veya dışında öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. |
2 | 2. Tasarım kültürü ve yönetimi ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler bilincine sahip olmak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrencilerin tasarımın güncel ve farklı alanlarında disiplinlerarası bir kültür ve formasyon edinebilmelerini amaçlıyor ve bu alanlarda konsept oluşturma, organizasyon, ürün geliştirme, promosyon ve pazarlamaya yönelik konuları tasarım perspektifinden değerlendirme becerisi kazanmalarını hedefliyor. Ders kapsamında tasarımın ve tasarımcının firmanın geleceği açısından konumu, “yaratıcılık” ve “yenilikçilik” çerçevesinde ele alınacaktır. Tasarım/tasarlama kültürünün firmaların stratejik vizyonları ile ilişkisi, yönetimle buluşması ve stratejik yönetimde kullanılan araçların, tasarım stratejisi oluşturmasına destek vermesi dersin içeriğini oluşturan diğer konular olacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | Tasarım Kültürü ve Yönetim Kavramlarının Tarihsel Kökenleri | ||
3 | Bir Tasarım Konsepti Oluşturmak | ||
4 | Organizasyonların Tasarım Kültürüne Sahip Olmaları | ||
5 | Ürün Geliştirme Kavramı | ||
6 | Tasarım Kültürünün, Promosyon ve Pazarlamaya Etkisi | ||
7 | Yenilikçi Tasarım Stratejileri | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Tasarım Süreci ve İlkeleri | ||
10 | Tasarımda Yaratıcılığın Önemi | ||
11 | Tasarım ve Marka | ||
12 | Örnek Metin Analizleri | ||
13 | Örnek Metin Analizleri | ||
14 | Örnek Metin Analizleri | ||
15 | Örnek Metin Analizleri | ||
16 | Yıl sonu sınavı |
Brigitte Borja De Mozota; Tasarım Yönetimi. Peter Gorb; Design Management, A Key Success to Design as Corporate Strategy. Emin Doğan Aydın; Çağdaş Tasarıma Temel Yaklaşımlar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |