GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026142020 Tüketim Psikolojisi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora



Bu dersin amacı, tüketim davranışının psikolojik temellerini ortaya koymak ve farklı tüketim davranışlarını yaratan çeşitli psikolojik dinamikleri analiz etmektir.


Doç Dr. Uğur Bakır


1 1. Tüketim davranışının psikolojik dinamiklerini açıklayabilme.
2 2. Farklı tüketim davranışlarını, bu davranışların ortaya çıkmasına neden olan psikolojik süreçler açısından karşılaştırabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Tüketim * Tüketici Davranışları * Tüketim İçgüdüsü ve Tüketimin Evrimsel Dinamikleri * Hedonizm ve Tüketim * Rasyonel/Duygusal Karar Süreçleri ve Tüketim


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri
2 Tüketim ve Tüketim Toplumu Kavramları
3 Tüketici Davranışlarına Etki Eden Psikolojik Faktörler
4 İçgüdüler ve Tüketim Evrimsel Psikoloji Perspektifinden Tüketim
5 Hedonizm ve Tüketim
6 Kitap İncelemesi
7 Kitap İncelemesi
8 Ara sınav (Vize)
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Veri Toplama
12 Veri Toplama
13 Verilerin Analizi ve Raporlama
14 Verilerin Analizi ve Raporlama
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Final

Saad, Gad; Tüketim İçgüdüsü, Çev. Nadir Özata, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2012. Atkinson, Rita L. vd.; Psikolojiye Giriş, Çev.: Yavuz Alogan, 2. Baskı, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2002. Barry, Ann Marie; Visual Intelligence : Perception, Image, and Manipulation in Visual Communication, State University of New York Press, New York, 1997. Briggs, Rex ve Stuart, Greg, What Sticks? Akılda Kalan Nedir?, Çev.: Şeyda Odabaş, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2007. Schiffman, Leon G. ve Kanuk, Leslie L.; Consumer Behaviour, Pearson Education Prentice-Hall Inc, New Jersey, USA, 2004. Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan; Tüketici Davranışı, 3. Basım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2003. Elden, Müge ve Bakır ,Uğur ; Reklam Çekicilikleri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2010.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Final Sınavı 1 5 5
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 6 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 166

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 5 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek