GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026162020 Reklamın Küresel ve Yerel Tarihi Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin reklam ve reklamcılığın dünyada ve Türkiye’de geçirdiği tarihi gelişimi, değişimleri ve günümüzde geldiği noktayı açıklayabilmelerinin ve yorumlayabilmelerinin sağlanmasıdır.


Dr. Öğr. Üy. Murat Çelik


1 Reklam tarihi bilgisi
2 Dünyada ve Türkiye’de reklamın izlediği gelişimi yorumlayabilme
3 Reklamcılığın günümüzdeki öneminin ve farklı uygulamalarının tarihsel kökenlerini açıklayabilme
4 Türkiye’de ve dünyada reklamcılığın gelişimini karşılaştırabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Baskı Öncesi Dönem. Erken Baskı Dönemi. Yayılma Dönemi. Bütünleşme Dönemi. Bilimsel Gelişme Dönemi. Ticari Ve Sosyal Bütünleşme. Yaratıcı Devrim. Marka Dönemi. Post Endüstriyel Dönem. Küreselleşme Dönemi. Dijital Reklamcılığın Yükselişi. Reklamcılığın Geleceği


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2 Baskı Öncesi Dönem. Erken Baskı Dönemi. Yayılma Dönemi. Bütünleşme Dönemi. Bilimsel Gelişme Dönemi.
3 Ticari ve Sosyal Bütünleşme. Yaratıcı Devrim. Marka Dönemi.
4 Post Endüstriyel Dönem. Küreselleşme Dönemi. Dijital Reklamcılığın Yükselişi
5 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Türkiye'de Reklamcılık
6 Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Reklamcılık
7 Reklamcılığın Geleceği
8 Ara Sınav (Vize)
9 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Final Sınavı

Koloğlu, Orhan; Reklamcılığımızın İlkyüzyılı 1840 - 1940, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. Tungate, Mark; Reklamcılığın Global Tarihi, Çev.: Levent Göktem, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2008. Yüksel, Ünsal; Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 2. Baskı, Tivi Reklam, İstanbul, 1984. Arens, William: F.; Contemporary Advertising, 8th Edition, Mc.Graw Hill Inc., New York, U.S.A., 2002. Merter, Ender; Cumhuriyet'i Afişleyen Adam İhap Hulusi Görey 110 Yaşında, Literatür Yayınları, İstanbul, 2008. Mayer, Martin; Madison Avenue: Dünyanın En Sıradışı Mesleği Reklamcılık ve Reklamcılar, Çev. Murat Yurddaş, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2004. Cracknell, Andrew; Gerçek MadMen, Çev. Enver Yıldırım, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2013 Dyer, Gillian, İletişim Dili Olarak Reklamcılık, Çev. N.Nurdan Öncel Taşkıran, Beta Yayınları, İstanbul, 2010



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 1 2 2
Makale Yazma 1 20 20
Bireysel Çalışma 8 4 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 176

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek