Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203026032022 | Yaratıcılık | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı yaratıcılık kavramını kuramsal olarak ele alarak yaratıcılığı var eden koşulları, yaratıcılığın kapsamını, bireysel ve kültürel dinamiklerini bilimsel olarak ortaya koymaktır.
Doç. Dr. Uğur Bakır
1 | Yaratıcı düşüncenin önemini gerekçeler sunarak açıklayabilme |
2 | Yaratıcılığa ilişkin geliştirilmiş kuramsal yaklaşımları kavrayabilme |
3 | Yaratıcılığa etki eden faktörleri değerlendirebilme |
4 | Yaratıcı sorun çözme tekniklerini tanıyabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılığın önemi. Yaratıcılığı açıklayan kuramlar. Kültür ve yaratıcılık. Yaratıcı sorun çözme teknikleri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri | ||
2 | Yaratıcılığın önemi ve kapsamı | ||
3 | Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar | ||
4 | Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar | ||
5 | Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar | ||
6 | Kültür ve Yaratıcılık | ||
7 | Yaratıcı Sorun Çözme Teknikleri | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
12 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
13 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
14 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
15 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması | ||
16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
Bentley, Trevor; Yaratıcılık (Creativity), Hayat Yayınları, İstanbul, 1999. Foster, Jack; Fikir Nasıl Bulunur?, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2009. Kırışoğlu, Olcay Tekin; Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2009. May, Rollo; Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul, 2010. Özözer, Yekta; Ne Parlak Fikir!, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2010. Robinson, Ken; Yaratıcılık: Aklın Sınırlarını Aşmak, Kitap Yayınevi, İstanbul, 2003. Rouquette, Michel-Louis; Yaratıcılık, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2007. Sungur, Nuray; Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997. Yavuz, Halide; Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 1994. Bohm, David ve Biederman, Charles ; Creativity and Science, Routledge, London, 1999. Dartnall, Terry; Creativity, Cognition, and Knowledge: An Interaction, Greenwood Press, Westport, Conn., 2002 Gruber ´¡, Howard E.; Creativity, Psychology and the History of Science, Springer, Dordrecht, 2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Makale Yazma | 1 | 46 | 46 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 4 | 1 | |||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 2 | 3 |