GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026032022 Yaratıcılık Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı yaratıcılık kavramını kuramsal olarak ele alarak yaratıcılığı var eden koşulları, yaratıcılığın kapsamını, bireysel ve kültürel dinamiklerini bilimsel olarak ortaya koymaktır.


Doç. Dr. Uğur Bakır


1 Yaratıcı düşüncenin önemini gerekçeler sunarak açıklayabilme
2 Yaratıcılığa ilişkin geliştirilmiş kuramsal yaklaşımları kavrayabilme
3 Yaratıcılığa etki eden faktörleri değerlendirebilme
4 Yaratıcı sorun çözme tekniklerini tanıyabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Yaratıcılığın tanımı. Yaratıcılığın önemi. Yaratıcılığı açıklayan kuramlar. Kültür ve yaratıcılık. Yaratıcı sorun çözme teknikleri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri
2 Yaratıcılığın önemi ve kapsamı
3 Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar
4 Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar
5 Yaratıcılığı Açıklayan Kuramlar
6 Kültür ve Yaratıcılık
7 Yaratıcı Sorun Çözme Teknikleri
8 Arasınav (Vize)
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
12 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
13 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
14 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
15 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

Bentley, Trevor; Yaratıcılık (Creativity), Hayat Yayınları, İstanbul, 1999. Foster, Jack; Fikir Nasıl Bulunur?, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2009. Kırışoğlu, Olcay Tekin; Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2009. May, Rollo; Yaratma Cesareti, Metis Yayınları, İstanbul, 2010. Özözer, Yekta; Ne Parlak Fikir!, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2010. Robinson, Ken; Yaratıcılık: Aklın Sınırlarını Aşmak, Kitap Yayınevi, İstanbul, 2003. Rouquette, Michel-Louis; Yaratıcılık, Dost Kitabevi Yayınları, Ankara, 2007. Sungur, Nuray; Yaratıcı Düşünce, Evrim Yayınevi, İstanbul, 1997. Yavuz, Halide; Yaratıcılık, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, İstanbul, 1994. Bohm, David ve Biederman, Charles ; Creativity and Science, Routledge, London, 1999. Dartnall, Terry; Creativity, Cognition, and Knowledge: An Interaction, Greenwood Press, Westport, Conn., 2002 Gruber ´¡, Howard E.; Creativity, Psychology and the History of Science, Springer, Dordrecht, 2005.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Derse Katılım 15 2 30
Makale Yazma 1 46 46
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Okuma 10 5 50
Sözlü Sınav 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 180

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 4 3 4 2 4 5 5 2 3 4 1
ÖÇ 2 4 3 3 5 3 3 4 3
ÖÇ 3 2 5 3 3 3 3 5 4
ÖÇ 4 5 4 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek