Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9203026052022 | İkna Edici İletişim Kuramları | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı ikna edici iletişimi açıklamaya yönelik kuramları öğrencilere tanıtarak ikna edici iletişim alanındaki güncel araştırmaları değerlendirmek ve konuyla ilgili niceliksel ve niteliksel araştırmalar yaparak alana katkı sunmaktır.
Doç. Dr. Uğur Bakır
1 | İkna edici iletişim sürecini açıklayabilme. |
2 | İkna edici iletişime dair kuramları tanıyabilme |
3 | İkna edici iletişim ile ilgili güncel araştırmaları yorumlayabilme. |
4 | İkna edici iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tasarlayabilme ve yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sosyal etki. Tutum. İkna. İkna edici iletişim. İkna edici iletişim kuramları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri | ||
2 | Sosyal etki Tutum Tutum değişimi İkna | ||
3 | İkna edici iletişim kuramları 1 | ||
4 | İkna edici iletişim kuramları 2 | ||
5 | İkna edici iletişim kuramları 3 | ||
6 | İkna edici iletişim kuramları 4 | ||
7 | İkna edici iletişim kuramları 5 | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması | ||
10 | Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması | ||
11 | Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması | ||
12 | Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması | ||
13 | Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması | ||
14 | Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın raporlanması | ||
15 | Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın raporlanması | ||
16 | Makale sunumu ve sınıfla tartışılması |
J. L. Freedman, vd., Sosyal Psikoloji, İmge Kitabevi Yayınları, 2003. Erwin P Bettinghaus, Michael J. Cody; Persuasive Communication, Holt, Rinehart and Winston Inc., 1987. Robert H. Gass, John S. Seiter, Persuasion, Social Influence and Compliance Gaining, Second Edition, Pearson Education Inc. 2003. Werner J. Severin, James W. Tankard, Communication Theories: Origins, Methods and Uses in the Mass Media, Longman, 1997. Robert B. Cialdini; İknanın Psikolojisi, Mediacat Yayıncılık, 2013. Noah J. Goldstein, Steve J. Martin, Robert B. Cialdini; Evet !, Mediacat Yayıncılık, 2013. Dan Heath, Chip Heath; Switch - Değiştir!, Optimist, 2013. Daniel Gilbert, Mutluluk Üzerine Çeşitlemeler, Optimist, 2008. Daniel H. Pink; Drive, Mediacat Yayıncılık, 2013.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Alan Çalışması | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 5 | 10 |
Makale Yazma | 3 | 6 | 18 |
Makale Kritik Etme | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Okuma | 5 | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 178 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | ||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 4 |