GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203026052022 İkna Edici İletişim Kuramları Seçmeli Ders Grubu 1 1 6,00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı ikna edici iletişimi açıklamaya yönelik kuramları öğrencilere tanıtarak ikna edici iletişim alanındaki güncel araştırmaları değerlendirmek ve konuyla ilgili niceliksel ve niteliksel araştırmalar yaparak alana katkı sunmaktır.


Doç. Dr. Uğur Bakır


1 İkna edici iletişim sürecini açıklayabilme.
2 İkna edici iletişime dair kuramları tanıyabilme
3 İkna edici iletişim ile ilgili güncel araştırmaları yorumlayabilme.
4 İkna edici iletişim alanında nicel ve nitel araştırma tasarlayabilme ve yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sosyal etki. Tutum. İkna. İkna edici iletişim. İkna edici iletişim kuramları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı • Kapsamı • Gerekçesi • Önemi • Kural ve Gerekleri
2 Sosyal etki Tutum Tutum değişimi İkna
3 İkna edici iletişim kuramları 1
4 İkna edici iletişim kuramları 2
5 İkna edici iletişim kuramları 3
6 İkna edici iletişim kuramları 4
7 İkna edici iletişim kuramları 5
8 Arasınav
9 Makale konularının dağıtımı ve makale içeriklerinin tasarlanması
10 Literatür taraması ve makale kapsamının planlanması
11 Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması
12 Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması
13 Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın yapılması
14 Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın raporlanması
15 Niceliksel ve/veya niteliksel araştırmanın raporlanması
16 Makale sunumu ve sınıfla tartışılması

J. L. Freedman, vd., Sosyal Psikoloji, İmge Kitabevi Yayınları, 2003. Erwin P Bettinghaus, Michael J. Cody; Persuasive Communication, Holt, Rinehart and Winston Inc., 1987. Robert H. Gass, John S. Seiter, Persuasion, Social Influence and Compliance Gaining, Second Edition, Pearson Education Inc. 2003. Werner J. Severin, James W. Tankard, Communication Theories: Origins, Methods and Uses in the Mass Media, Longman, 1997. Robert B. Cialdini; İknanın Psikolojisi, Mediacat Yayıncılık, 2013. Noah J. Goldstein, Steve J. Martin, Robert B. Cialdini; Evet !, Mediacat Yayıncılık, 2013. Dan Heath, Chip Heath; Switch - Değiştir!, Optimist, 2013. Daniel Gilbert, Mutluluk Üzerine Çeşitlemeler, Optimist, 2008. Daniel H. Pink; Drive, Mediacat Yayıncılık, 2013.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 5 5
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 2 5 10
Rapor Sunma 2 5 10
Makale Yazma 3 6 18
Makale Kritik Etme 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 3 30
Okuma 5 7 35
Toplam İş Yükü (saat) 178

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 3 5
ÖÇ 2 3 4 4 2 3 4 3 4
ÖÇ 3 4 4 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek