GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9203028062022 Marka Stratejileri Seçmeli Ders Grubu 1 2 6,00

Doktora


Türkçe


Bu derste öğrencilerin marka yönetimi kapsamında farklı strateji ve taktiklerin uygulayabilme, bunların potansiyel etkilerini yorumlayabilme ve pazarlama odaklı bakış açısı içerisinde ortak bir paydada sentezleyebilme bakış açısı kazandırılması hedeflenmiştir. Ayrıca öğrencilerin marka stratejilerinde karlılığı artıracak kavram ve teknikleri tanıyabilmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Işıl AKTUĞLU


1 Marka Yönetim Sürecini Farklı Strateji Ve Taktiklerle Uygulayabilme
2 Yeni Dönem Reklam Anlayışında Marka Stratejilerinde Etkinlik Yaratacak Taktikleri Tanıyabilme Ve Amaç- Taktik Arasındaki İlişkiyi Yorumlayabilme
3 Reklam Uygulamalarında Marka Stratejilerinin Etkinliğine Yönelik Bakış Açısı Geliştirebilme, Verileri Sentezleyebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Marka stratejileri kapsamında, strateji kavramı ve önemi, pazarlama stratejileri ve iletişim ilişkisi, rekabet analizleri ve marka stratejileri, marka değeri oluşturma ve farklılık yaratma sürecinde izlenmesi gereken yönetsel kararlar incelenmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı: Dersin Kapsamı, İşlenişi, Gereklilikleri
2 Marka Yönetimi İle İlişkili Temel Kavramların Aktarılması:Marka Konumlandırma, Marka Değeri,Marka Performansı,Marka İmajı Ve Marka Kimliği
3 Marka Pazarlamasına İlişkin Planların Hazırlanması Ve Uygulanması(Marka Değerini Artırmaya Yönelik İletişim Taktik Ve Kararlarında Yeni Medya Kullanım Olanakları Ve Bütünleşik Pazarlama İletişimi
4 Kitap Okuma, Rapor Olarak Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
5 Kitap Okuma, Rapor Olarak Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
6 Kitap Okuma, Rapor Olarak Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
7 Kitap Okuma, Rapor Olarak Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
8 Kitap Okuma, Rapor Olarak Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
9 Makale Konularının Dağıtımı Ve Makale İçeriklerinin Tasarlanması
10 Literatür Taraması Ve Makale Kapsamının Planlanması
11 Literatür Taraması Ve Makale Kapsamının Planlanması
12 Literatür Taraması Ve Makale Kapsamının Planlanması
13 Makale Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
14 Makale Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
15 Makale Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması
16 Makale Sunumu Ve Sınıfla Tartışılması

Temel Kaynaklar  Brand Equıty.Person Education  Franzen,G.2005, Reklamın Marka Değerine Etkisi, Media-Cat.  Dereli,T,2007. Toplam Marka Yönetimi,Hayat Yayıncılık İstanbul.  Solomon M.R. (2003). Tüketici Krallığının Fethi:Markalar Diyarında Pazarlama Stratejileri, Çev:Selin Çetinkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları.  Borça,G.2003.Bu Topraklardan Dünay Markası Çıkar Mı?, Media-Cat.  Aktuğlu,I.2004. Güçlü Ve Başarılı Markalar İçin Marka Yönetimi, İletişim Yayınları, İstanbul.  David Aaker Tüm Eserleri; • Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage, And Clarity, 2004, Isbn 978-0743249386 With Erich Joachimsthaler Brand Leadership: The Next Level Of The Brand Revolution, 2000, Isbn 978-0684839240 • From Fargo To The World Of Brands: My Story So Far, 2005, Isbn 978-1587364945 • Brand Portfolio Strategy: Creating Relevance, Differentiation, Energy, Leverage, And Clarity, 2004, Isbn 978-0743249386 • Managing Brand Equity, 1991, Isbn 978-0029001011 • Aaker, D.&Batra,1996, Advertising Management, • Aaker,D.1995,Building Strong Brands, 1995, Isbn 978-0029001516. • Aaker,D.2001,Developing Business Strategies, Isbn 978-0471064114 • Aaker,D.2007.Strategic Market Management, Isbn 978-0470056233



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 3 5 15
Proje Hazırlama 5 4 20
Proje Sunma 5 4 20
Makale Yazma 5 4 20
Okuma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 173

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek