| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 9205016622021 | Altayistik I : Giriş | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 6,00 |
Doktora
Türkçe
Altay dilleri olarak bilinen dilleri (Türkçe, Moğolca, Mançu-Tunguzca, Japonca ve Korece) ve bunların aralarındaki ses denkliklerini incelemektir.
Prof.Dr. Zeki KAYMAZ
| 1 | Altay Grubuna giren dilleri sıralayabilme |
| 2 | Altay dillerinin diğer dil grupları arasındaki yerini kavrayabilme |
| 3 | Altay dil teorisini öğrenmeye istekli oluş |
| 4 | Altay dil teorisinin önemini takdir ediş |
| 5 | Altay dilleri hakkında yapılan çalışmaları sıralayabilme |
| 6 | Moğolcanın genel özelliklerini tanıyabilme |
| 7 | Türkçenin genel özelliklerini tanıyabilme |
| 8 | Mançu-Tunguzcanın genel özelliklerini tanıyabilme |
| 9 | Japoncanın genel özelliklerini tanıyabilme |
| 10 | Korecenin genel özelliklerini tanıyabilme |
| 11 | Altay dil teorisinin kuruluş ilkelerini anlayabilme |
| 12 | Altay dilleri arasındaki ses denkliklerini kavrayabilme |
| 13 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#p ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme |
| 14 | Altay dillerinin ortak özelliklerini inceleyebilme |
| 15 | Altay dillerinin diğer dil grupları arasındaki yerini değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkçenin dil akrabalığı ilişkisinde bulunduğu Moğolca, Mançu-Tunguzca gibi dillerle gramer karşılaştırılması yapılacak ve bu konudaki literatür eleştirmeci bir gözle ele alınacaktır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı– Dersin Gerekçesi, Önemi – Dersin Kural ve Gerekleri Altay Dillerinin Diğer Dil Grupları Arasındaki Yeri | ||
| 2 | Altayistik ve Altay Dilleri Üzerine Yapılan Çalışmalar | ||
| 3 | Altay Dilleri Teorisi, Kurucuları, Gelişimi | ||
| 4 | Altay Dillerinin Ortak Ses ve Şekil Bilgisi ile Sözdizimi Özellikleri | ||
| 5 | Türkçenin Devreleri, Ses ve Şekil Özellikleri | ||
| 6 | Moğol Dili, Lehçeleri, Moğolcanın Devreleri (Eski, Orta, Yeni) | ||
| 7 | Mançu-Tunguzcanın Tarihi ve Lehçeleri, Korece, Japonca | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | Altay Dilinin Kuruluşu Bu Kuruluşa Esas Olan Ses Denklikleri *#p Ünsüzü İle İlgili Olarak Yapılan Tartışmalar ve Çalışmalar | ||
| 10 | Ana Altayca Kelime Başında İhya Edilen *#p Ünsüzünün Altay Dillerindeki Görünümleri | ||
| 11 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
| 12 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
| 13 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
| 14 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
| 15 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#p Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
| 16 | Final Sınavı |
1. Osman Nedim Tuna, Altay Dilleri Teorisi, İstanbul 1983. 2. Nicholas Poppe, Mogol Yazı Dilinin Grameri (Çev.: Günay Karaağaç), İzmir 1992. 3. Nicholas Poppe, Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Grameri (Çev.: Zeki Kaymaz), İstanbul 1994.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Okuma | 18 | 5 | 90 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 180 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 8 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 9 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 10 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 11 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 12 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 13 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 14 | 5 | |||||||||||||||||||||||||
| ÖÇ 15 | 5 |