Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9205016662021 | Altayistik II : Ses ve Şekil Bilgisi | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 6,00 |
Doktora
Altay dilleri olarak bilinen dilleri (Türkçe, Moğolca, Mançu-Tunguzca, Japonca ve Korece) ve bunların aralarındaki ses denkliklerini incelemektir.
Prof.Dr. Zeki KAYMAZ
1 | R:Z denkliğini tanıyabilme, (PÇ 4, 5, 14, 21, 24) |
2 | Ana Altayca kelimeleri ihya etmeye istekli oluş, (PÇ 4, 24) |
3 | L:Ş denkliğinin önemini takdir ediş, (PÇ 4, 5, 21, 14, 24) |
4 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#t ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme, (PÇ 4, 21, 24) |
5 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#d ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme, (PÇ 4, 21, 24) |
6 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#n ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme, (PÇ 4, 21, 24) |
7 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#ç ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme. (PÇ 4, 21, 24) |
8 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#c ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme. (PÇ 4, 21, 24) |
9 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#s ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme. (PÇ 4, 21, 24) |
10 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#k ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme. (PÇ 4, 21, 24) |
11 | Ana Altayca kelime başında ihya edilen *#g ünsüzünün Altay dillerindeki görünümlerini inceleyebilme. (PÇ 4, 21, 24) |
12 | Altay dilleri teorisine yapılan itirazları değerlendirebilme. (PÇ 4, 16, 21, 24) |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkçenin dil akrabalığı ilişkisinde bulunduğu Moğolca, Mançu-Tunguzca gibi dillerle gramer karşılaştırılması yapılacak ve bu konudaki literatür eleştirmeci bir gözle ele alınacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı– Dersin Gerekçesi, Önemi – Dersin Kural ve Gerekleri Altay Dillerinin Diğer Dil Grupları Arasındaki Yeri | ||
2 | Rotasizm ve Zetasizm | ||
3 | L:Ş Denkliği Meselesi | ||
4 | Altay Dilleri Teorisine Yapılan İtirazlar | ||
5 | Ana Altayca Kelime Başında İhya Edilen *#t Ünsüzünün Altay Dillerindeki Görünümleri | ||
6 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#t Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
7 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#t Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#d Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
10 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#d Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
11 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#n Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
12 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#ç Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
13 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#c Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
14 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#s Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
15 | Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#k Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası Altay Grubuna Giren Dillerdeki Kelimeler Yardımıyla *#g Ünsüzü İle Başlayan Ana Altayca Kelimelerin İhyası | ||
16 | Final Sınavı |
1. Osman Nedim Tuna, Altay Dilleri Teorisi, İstanbul 1983. 2. Nicholas Poppe, Mogol Yazı Dilinin Grameri (Çev.: Günay Karaağaç), İzmir 1992. 3. Nicholas Poppe, Altay Dillerinin Karşılaştırmalı Grameri (Çev.: Zeki Kaymaz), İstanbul 1994.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 18 | 5 | 90 |
Toplam İş Yükü (saat) | 180 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 | 3 | 5 |