GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
9205026252020 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik (E) Ders 1 1 6,00

Doktora



Türk Halk Bilimi çalışmalarında literatür analizi, veri toplama, veri analizi, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini ile bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkelerin kavranmasını sağlamaktır.


Doç. Dr. Pınar FEDAKAR


1 Türk Halk Bilimi çalışmalarında literatür analizi, veri toplama, veri analizi, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kavramak
2 Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkelerin kavranmasını sağlamak.
3 Etik dışı kabul edilen davranışların nedenlerini kavrama ve bu davranışları önleme yollarını belirleme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Türk Halk Bilimi çalışmalarında literatür analizi, veri toplama, veri analizi, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini ile bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkelerin kavranmasını sağlamak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma, dersin amaç ve hedeflerini paylaşma
2 Literatür araştırması
3 veri toplama teknikleri Veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenilirliği veri analizi teknikleri Bilimsel araştırmanın nitelikleri Bilimsel araştırmada etik kurallar Bilimsel etik ihlalleri Derleme ve etiği
4 Nitel Araştırma Yöntemleri Gözlem ve Görüşme Yöntemleri Doküman İnceleme Yöntemi
5 veri analizi teknikleri
6 Bilimsel araştırma nitelikleri
7 Bilimsel araştırmada etik kurallar
8 Sınav
9 Bilimsel etik ihlalleri
10 Derleme ve etiği
11 Nitel Araştırma Yöntemleri
12 Gözlem ve Görüşme Yöntemleri
13 Doküman İnceleme Yöntemi
14 Sunum
15 Sunum
16 Sınav

Arlı, M. ve Nazik, H. (2001). Bilimsel araştırmaya giriş. Ankara: Gazi kitabevi. Araştırma yöntemleri, teknikleri ve iletişim. (Genişletilmiş 2.basım). Ankara: Turhan kitabevi. Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. (3.baskı). Ankara: Pegem. Barzun, J., Graff, F.H. (1997). Modern araştırmacı. (F. Dilber çev.). TÜBİTAK. Bilimsel araştırma ve Internet’e bağlı bilgi merkezleri. (Gözden geçirilmiş 2.basım). Bursa: Ekin. Gürsakal, N. (1999). Yeni bilim, Bilgi ve Toplum, Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Y., 2, 113-132. Kuş, E. (2003). Nicel ve nitel araştırma teknikleri. Ankara: Anı. Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Bireysel Çalışma 16 4 64
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 5 70
Okuma 15 1 15
Toplam İş Yükü (saat) 169

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek